Hoppa till innehåll

Hitlers Död?


MilliamFh

Rekommendera inlägg

När ryssarna stormade hans bunker i berlin så Gick han in på sitt kontor tog upp sin Pistol och skjöt sig själv i huvudet sedan tog hans officerare och Brände hans kropp. Innan de själva blev dödade av ryssarna.

 

Har sett detta på Viasat history Så det är nog sant.

Redigerat av 9400
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När ryssarna stormade hans bunker i berlin så Gick han in på sitt kontor tog upp sin Pistol och skjöt sig själv i huvudet sedan tog hans officerare och Brände hans kropp. Innan de själva blev dödade av ryssarna.

 

förgiftade sej faktiskt..

 

tillsammans med sin fru och sina barn

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När ryssarna stormade hans bunker i berlin så Gick han in på sitt kontor tog upp sin Pistol och skjöt sig själv i huvudet sedan tog hans officerare och Brände hans kropp. Innan de själva blev dödade av ryssarna.

 

förgiftade sej faktiskt..

 

tillsammans med sin fru och sina barn

 

Nej, Enligt den dokumentären som jag såg så skjöt han först sin fru Ewa Braun och sen sig själv. Ingen förgiftning nämndes där men vem vet ;)

 

Huvudsaken var i alla fall att han dog.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Autonom

0094 är närmast.

 

När Sovjetiska trupper intog Berlin förstod idioten att det var förlorat, han bad sin sekreterare och barnmorska att ge gift till barnen, och därefter åt Hitler själv en glas"behållare" av gift, varefter han skjöt sig själv. Hans fru åt gift.

Hitlers och Brauns kroppar brändes kort därefter i rikskansliets sönderbombade trädgård. Kremeringen ombesörjdes av Hitlers chaufför Erich Kempka och Hitlers personlige adjutant Otto Günsche.(det sista @ wiki)

 

Det var alltså den 30 april. Den 8de maj är den officiella "ViE" dagen. Dvs, Victory-in-Europe(också känt som VE/V-E), då den officiella kapitulationen av Hitlers efterträdare, Dönitz skrevs på.

 

Alfred Jodl skrev visst också på den i frankrike, det vet inte jag något om dock.

 

Synd att inte Sovjetiska trupper hann ta fast honom. Han skulle ha förtjänat en plågsam död.

 

 

En dag att minnas, en dag som gjorde världen till en bättre plats att leva på, och hans död ska firas! Med allsång(:)), raketer och grismålningar av honom! Och alla nazitåg som marscherar för att hylla honom skall jagas bort med automatkaliber!

 

 

Kampen fortsätter!

 

Edit:

Skrev fel på en del saker, uppdaterat.

Redigerat av Autonom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns många teorier om hur han dog.

En del säger att han sköt både sig själv och frugan.

En del påstår att de båda käkade giftampuller.

En del säger att Hitler sköt sig själv sammtidigt som han bet sönder sin ampull.

Och en del säger att Hitler tuggade sönder ampullen och dog och en vakt kom in och sköt han i huvudet samt skrek att han dödade Fuhrern.

 

Själv tror jag på att han sköt dig själv innan han käkade någon dos. Det är helt upp till var och en att bestämma hur han dog, vad jag vet finns det inte några tillräckligt starka bevis för vad som verkligen hänt.

 

Det man vet är att SS-vakterna brände hans lik i en bombkrater nära ingången till bunkern.

 

Efter att Hitler dog så kom en rad av självmord av de högst uppsatta officerarna däriblandannat Goebbles, Krebbs m.m.

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Autonom

Men Himler Och Herman Göring Greps va för de var typ med i Någon Verklighetsbaseradfilm Jag tror den hette typ Nurnbergsrättegången eller ngt liknande.

Himmler som var ledare av SS tog självmord, dock efter att denne blivit arresterad av brittiska trupper.

Göring däremot blev dömd till avrättning, men tog självmord 2 timmar före den.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför säger alla att Hitler hade barn? Han hade inga barn.

Nej Hitler hade mycket riktigt inga barn, dock så var en av hans officerare (tror det var Goebbels) med honom i bunkern på slutet med sin fru och sina barn. Vad jag hört tog han och hans fru frivilligt livet av sig tillsammans med Hitler och hans fru, och att barnen blev lurade att äta förgiftad choklad och dog på så sätt också. Det var alltså Goebbels barn och inte Hitlers.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...