Symptom Skrivet 26 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Maj 2008 jag är inte döpt, så ingen möjlighet för mig. ville inte bli nerskvätt av helvetiskt vatten. har vänner som fortfarande sysslar med konfirmationen. äcklig sekt är vad det är. :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 26 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Maj 2008 konfirmation = meningslöst Motivera? Behövs det motivering? Religion är meningslöst trams som människan hittat på för att kunna känna sig lite mer till freds med livet, inget annat. Fast det är förstås helt okej att vara religiös, men då ska man vara det fritt, och inte gå i kyrkan och sån skit. Fanns det en Gud skulle han inte vilja att vi hängav våra liv åt att tillbe honom, han skulle inte ha någon nytta av det. Konfirmation är helt frivilligt, och är man kyrklig kristen bör man helt klart göra det. Är man inte det ser jag ingen mening i det. Jag gjorde det då inte, då det strider mot min moralreligiösa tro, och jag mår inget sämre för det. Det här var ju ett långt inlägg, men har man tråkigt så. Där var du helt fel ute... Konfirmationen är frivillig, men den har ett syfte, som några inte verkar ha tagit in riktigt. Förr barndöpte man barnen så fort man kunde föratt 'skydda dom från djävulen'. Sedan tänkte man: 'Hmm, vi måste ha ett sätt för ungdomarna att välja väg, ensamma.' Konfirmation= Konfimera barndopet, vill följa Gud. Men jag är ju inte barndöpt, jag är döpt som 13- åring, så jag behöver ju inte konfimera det. Jag valde ju att döpas själv. Detta hörde jag en UngdomsPastor säga när jag var i kyrkan för några veckor sedan. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 27 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Maj 2008 Jag skippade konfirmationen, även fast jag blev doppad i det "heliga" kranvattnet slöseri med tid o helger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 28 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2008 Jag skippade konfirmationen, även fast jag blev doppad i det "heliga" kranvattnet slöseri med tid o helger. Instämmer. Blev tvingad av morsan. Inte tvingad utan "Du måste inte gå, men du kan väl göra det i alla fall?"-oupphärligt tjat i flera veckor. Nu när jag har gått på konfirmationen (konfirmerade dock mig aldrig, jag vill inte betjänna mig den kristna tron, hur många presenter jag än får) kan jag bara säga att jag borde ha stått på mig. Konfirmationen var tråkigare än hennes tjat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chany Skrivet 28 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2008 Har inte konfirmerat mig och tänker inte göra det heller. Tror inte på nån "högre makt", så det skulle bara vara slöseri med tid :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trips Skrivet 28 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2008 Instämmer. Blev tvingad av morsan. Inte tvingad utan "Du måste inte gå, men du kan väl göra det i alla fall?"-oupphärligt tjat i flera veckor.Tvärtom för mig, farsan säger att han blir besviken på mig om jag konfirmerar mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 29 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2008 (redigerat) Mina föräldrar tyckte det var ett rejält slöseri på tid att konfirmera sig, och what d'you know, jag verkar ärva deras åsikt. Alla ni som säger att man måste "motivera" varför konfirmation är skit, här har ni. 1. Man slösar tid på det 2. Förlorar helger som Fishmaster sa 3. Det ska vara för dem som är troende och vill "avsluta" sitt dop o.s.v. men 90% av alla som konfirmerar sig verkar göra det p.g.a. presenterna dem får när dem är klara.. Kan ni vara snälla att motivera varför konfirmation inte är skit? Redigerat 29 Maj 2008 av Mindtwistah Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.