Hoppa till innehåll

Ska Uppgradera Men Vad?


Legenden

Rekommendera inlägg

Hej, jag har funderat på att byta ut lite saker från min dator men vet inte riktigt vad jag ska byta ut.

 

Lite prestanda info för det jag vill byta ut:

 

AMD Athlon Dual Core 5300+ (2.7 Ghz)

Nvidia Geforce 8400 GS *256 MB*

2GB RAM-minne

 

 

PS: Vill få mina spel att fungera speciellt Guitar Hero 3 och även NFSC (lagg som f*n på högsta grafikinställningen)

 

Vill byta ut grafikkort och RAM!

Redigerat av Legenden
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag själv tycker att du ska ha minst 4GB ram minne och till grafik minst 9600GT proccesorn är rätt så bra annars kan du satsa på Intel Core 2 Duo det är en bra proccesor P.S det här är bara vad jag tycker B)

Jag hade mer tänkt mig att byta ut mitt grafikkort mot ATI HD2000 serien, den är ganska bra också, men Nvidia 9600 är bäst, frågan är bara hur jag ska kunna ha råd med det :wacko:

 

Vad tycker ni om det är det värt att köpa istället för Nvidia 9600GT?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har 500 GB hårddisk och 2 GB RAM

 

Vete om det bara behövs att uppgradera RAM för att få ett nytt grafik- och processorkort att fungera?

Mer RAM är inte viktigt, men det är aldrig fel heller. Satsa främst på nytt grafikkort om du ska spela spel. Processor är även det bra att byta upp sig på.

 

nvidia 8800GT är ett bra kort som inte kostar jättemycket.

 

Vad har du för moderkort?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har 500 GB hårddisk och 2 GB RAM

 

Vete om det bara behövs att uppgradera RAM för att få ett nytt grafik- och processorkort att fungera?

Mer RAM är inte viktigt, men det är aldrig fel heller. Satsa främst på nytt grafikkort om du ska spela spel. Processor är även det bra att byta upp sig på.

 

nvidia 8800GT är ett bra kort som inte kostar jättemycket.

 

Vad har du för moderkort?

 

Jag har faktiskt ingen anning köpte den i butik, men jag har för mig att det är Nvidia n 70 kretsar eller något sånt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...