Gäst Edson Skrivet 29 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Maj 2008 Mycket strejk inträffar men sjuk vård strejken var nog årets största srejk (i sverige) tytcker ni att man har rätt att strejka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 30 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2008 Ja, för mig är det självklart att man ska få strejka, ibland är det faktiskt det enda sättet att få arbetsgivaren att lyssna. Även om man inte får som man vill så kan det bli lite bättre om man strejkar Som vårdstrejken, det fick inte den lönen de ville ha, men de fick i alla fall en lönehöjning. Ps. När man startar en tråd i debatt forumet, snälla ta bort de mest tydliga stavfelen. Ds. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 30 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2008 Ja, det tycker jag. Ofta kan det vara så som Soad säger, att det är det ända sättet att få arbetsgivaren att lyssna. Morsan var med i sjuksköteskornas strejk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 30 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2008 helt rätt att strejka när arbetsgivaren inte lyssnar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 30 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2008 Så länge inte ALLA strejkar, så är det helt okej... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Tewhaten Skrivet 30 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2008 Jobbigt för dom som behöver akutvård, när alla strejkar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheWho Skrivet 30 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2008 Mycket strejk inträffar men sjuk vård strejken var nog årets största srejk (i sverige) tytcker ni att man har rätt att strejka? Det är helt rätt! Jag är helt på arbetarnas sida som strejkar för sin rätt! Jobbigt för dom som behöver akutvård, när alla strejkar...Håller med dig, men de får vård tillslut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fuckaloco Skrivet 30 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Maj 2008 Jobbigt för dom som behöver akutvård, när alla strejkar...Håller med dig, men de får vård tillslut. Sjuksköterskor är nog inte precis arbetare då de har en akademisk utbildning... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheWho Skrivet 31 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2008 Jobbigt för dom som behöver akutvård, när alla strejkar... Håller med dig, men de får vård tillslut. Sjuksköterskor är nog inte precis arbetare då de har en akademisk utbildning... Ptja, vi har alla olika tolkningar på ord. För mig är alla som arbetar med något yrke en arbetare, vilken klass de sedan tillhör är en annan sak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Killingspree Skrivet 31 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2008 (redigerat) man ska ha rätt att strejka men dåligt ifalll alla strejkar som förut när vi flög hem till sverige från spanien så säger dom vi kan tyvär inte ge non servis pga strejk(jag var skit hungrig:() Redigerat 31 Maj 2008 av gamer007 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DonaldDuck Skrivet 31 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2008 Det har man väl. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 31 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2008 Jobbigt för dom som behöver akutvård, när alla strejkar... Håller med dig, men de får vård tillslut. Sjuksköterskor är nog inte precis arbetare då de har en akademisk utbildning... Ptja, vi har alla olika tolkningar på ord. För mig är alla som arbetar med något yrke en arbetare, vilken klass de sedan tillhör är en annan sak. Fast sen finns det ju ordböcker som säger vad ordet betyder. Arbetare är det som tillhör de "stora massorna" ofta lågutbildade och fyiskt krävande, men just sjuksköterskor ligger i en gråzon. De har mycket utbildning (ingen arbetare) dålig lön och fyiskt jobb (arbetare) så det är inte lätt att säga vilken "klass" de tillhör. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.