Hoppa till innehåll

Stationär Vs Bärbar.


garkan

Dator  

50 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Skrivet (redigerat)

stationär är bäst om man ska spela spel, bärbara är bra för att jobba med, men bara små program, stationära kan köra stora program ex: Photoshop CS3. om du har en bärbara så är det lätt att hårddisken blir repig när du bär runt datan när den e på. där i mot så är det inte så med staonära datorer. nä du, man tar inte ju i den ju, eller hur? stationära har en egen liten plats. bärbara har inga platser, man bara bär runt dom hela tiden, det e därför dom kallas bärbar) jag har en bärbar och en stationär så jag vet hur det e att ha sånna.

Du är en EXTREMT korkad person.

För det första, min bärbara klarar av Age of Conan och Photoshop 3, ändå har jag ingen värsting precis [2ghz Core 2 Duo, 3gb ram, nVidia Geforce 8600M GT]. Anser du att det är "små program"?

Vadfan menar du med att hårddisken kan repas när man bär omkring på den? Hårddisken sitter stabilt och blir inte repig för att den kommer i en annan vinkel. För att repa en hårddisk krävs det nog att man tappar datorn, och de flesta moderna datorer har en stöt-funktion, så ifall datorn rör på sig för mycket stängs hårddisken av för att den ska kunna behålla all information ifall något händer.

 

:EGD

 

 

wAcko du är så j*vla soet :) tack för delarna :)

Men jag tror jag köper en bärbar under 7000 kr då

jag bara orkar jobba 1 månad och ska börja gymnasiet om ett år

så jag orkar inte "låna" en dator som har typ 1.2 ghz med 512 ram :)

 

 

ps det med att hårddisken repas var det dummaste jag hört.

hårddiskar är till för att klara sånt då en bärbar dator är till för att

resa runt med o sånt, så tänk på innan du skriver, min vän. ds (till bartoszx007)

 

 

EDIT: skönaste bärbara: https://www.datorbutiken.com/se/default.asp...t=LGE510-LABCMV

den köper jag om en månad. TRÅD DISMISSED.

Redigerat av garkan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst wAcko

stationär är bäst om man ska spela spel, bärbara är bra för att jobba med, men bara små program, stationära kan köra stora program ex: Photoshop CS3. om du har en bärbara så är det lätt att hårddisken blir repig när du bär runt datan när den e på. där i mot så är det inte så med staonära datorer. nä du, man tar inte ju i den ju, eller hur? stationära har en egen liten plats. bärbara har inga platser, man bara bär runt dom hela tiden, det e därför dom kallas bärbar) jag har en bärbar och en stationär så jag vet hur det e att ha sånna.

 

Du är en EXTREMT korkad person.

För det första, min bärbara klarar av Age of Conan och Photoshop 3, ändå har jag ingen värsting precis [2ghz Core 2 Duo, 3gb ram, nVidia Geforce 8600M GT]. Anser du att det är "små program"?

Vadfan menar du med att hårddisken kan repas när man bär omkring på den? Hårddisken sitter stabilt och blir inte repig för att den kommer i en annan vinkel. För att repa en hårddisk krävs det nog att man tappar datorn, och de flesta moderna datorer har en stöt-funktion, så ifall datorn rör på sig för mycket stängs hårddisken av för att den ska kunna behålla all information ifall något händer.

 

:EGD

 

 

wAcko du är så j*vla soet :) tack för delarna :)

Men jag tror jag köper en bärbar under 7000 kr då

jag bara orkar jobba 1 månad och ska börja gymnasiet om ett år

så jag orkar inte "låna" en dator som har typ 1.2 ghz med 512 ram :)

 

 

ps det med att hårddisken repas var det dummaste jag hört.

hårddiskar är till för att klara sånt då en bärbar dator är till för att

resa runt med o sånt, så tänk på innan du skriver, min vän. ds (till bartoszx007)

 

 

EDIT: skönaste bärbara: https://www.datorbutiken.com/se/default.asp...t=LGE510-LABCMV

den köper jag om en månad. TRÅD DISMISSED.

 

np, kk gg
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag svarar inte på någon som postat här just nu men i allmänhet säger ju många att bärbara suger att spela på o så.

Jag sitter nu på landet med farsans bärbara med 3 bredband trådlöst och spelar Age of Conan.

Funkar bra.

 

=))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...