Hoppa till innehåll

Tror Du På Gud?


ThemasteR32

Tror du på gud eller inte  

278 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Han gav oss fri vilja, och låter miljoner dö i svält och tänker skicka miljarder till h*lvetet utan en vettig anledning.

Om han fanns vore han knappt värd att tillbe, han är värre än s*tan själv.

 

Fri vilja är ingenting man får, det är helt enkelt en del av våran intelligens.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Människan uppfann Gud, inte tvärtom. Alla vet uppenbarligen att om man tror på något blir man stark. Just därför finns Gud. Därför att det skall stärka svaga människor. Varken Gud, Jesus eller någon j*vla rättvisa finns.

 

That's my opinion.

Signed
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Han gav oss fri vilja, och låter miljoner dö i svält och tänker skicka miljarder till h*lvetet utan en vettig anledning.

Om han fanns vore han knappt värd att tillbe, han är värre än s*tan själv.

 

Fri vilja är ingenting man får, det är helt enkelt en del av våran intelligens.

Han gav oss fri vilja, och vi har skapat vårt eget skit.

 

I bibeln står det mycket om h*lvetet, men i och med att jag inte tror på bibeln eller Jesus så är ju h*lvetet bullshit imo.

 

Tråden är "Tror du på Gud", inte "Tror du på kristendomen".

 

Men om gud skapade människan, då skapade gud hjärnan, och då skapade han ju vår intelligens.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och det förklarar inte varför han då låter miljoner dö i onödan o tänker skicka miljarder människor till h*lvetet.

 

Tråden är "Tror du på Gud", inte "Tror du på kristendomen".

 

Man kan ju knappast dra parallreller mellan Gud och Kristendomen :rolleyes:

 

Men om gud skapade människan, då skapade gud hjärnan, och då skapade han ju vår intelligens.

 

men tack vare vetenskapen och sådant som kan vara möjligt vet vi att vi utvecklats från mindre avancerade livsformer.. så.. nej.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om "Gud den Allsmäktige" är någon maktgalen Ori snubbe som kräver att alla tillber honom, då skiter jag fullständigt i om han existerar på riktigt eller ej, och jag ger f*n i att tillbe honom.

 

Precis som vi ser på vikingarna och deras Asa religon, så kommer framtidens människor att öppna historieboken och skratta åt hur ett ändå så utvecklat och forskningsstyrt samhälle kunde ägna sina liv åt att tillbe en fantasifigur.

Jag är före min tid och skrattar redan nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om "Gud den Allsmäktige" är någon maktgalen Ori snubbe som kräver att alla tillber honom, då skiter jag fullständigt i om han existerar på riktigt eller ej, och jag ger f*n i att tillbe honom.

 

Precis som vi ser på vikingarna och deras Asa religon, så kommer framtidens människor att öppna historieboken och skratta åt hur ett ändå så utvecklat och forskningsstyrt samhälle kunde ägna sina liv åt att tillbe en fantasifigur.

Jag är före min tid och skrattar redan nu.

Om de mår bra av att tro, varför då skratta?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Religionerna skapades av makthavarna för länge sedan för att kontrollera människorna. T.ex. hinduismen. Man föds in i ett kast och för att inte riskera att Atman (typ själen) förs vidare till en ny kropp, de vill att Atman ska flyta in i deras världsallt Brahman, så ska de vara nöjda med det kast de föds in i. På det sättet är det ingen som klagar och vill ha det bättre.

Min egen åsikt btw.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gud finns hos de människor som behöver honom (dvs tror på honom). Jag känner många som inte mår så bra och tror på gud p.g.a. det. Istället för en bra familj eller nära kompisar kan de vända sig till honom liksom.

 

Jag mår bra som jag gör och känner därför inte att jag behöver tro på något annat än det konkreta.

 

@Movieme: Du har verkligen ingen förståelse för hur mycket den där "fantasifiguren" betyder för vissa människor. Det är det som håller massor med folk uppe och ger dem något att leva för. Bara för att du inte behöver någon fantasifigur betyder det inte att den fantasifiguren är någonting att skratta åt. Gud finns hos alla som tror på honom och är därför mycket personligare än forskningen, som bara existerar i en form som hela tiden är samma.

Redigerat av Mumutio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vem hade INTE varit lyckligare om man allvarligt talat trodde att man skulle hamna i ett paradis för att man pratar med luften då och då?

 

Det är det enda bra religion gör, hjälper vissa hålla humöret uppe.

Sen har vi:

 

Utfrysning

häxbränningar

korståg

Ignorans

tvång

konflikter

regler från religionen

kvinnoförtryck

 

För vadå? För att nån full präst satte sig ner o gjorde en kopia (Jesus) av alla Solmessior som "funnits" de senaste 5000 åren

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag struntar blankt i om vissa personers låtsasvän förlåter mig eller inte.

 

EDIT: här kan ni se hur löjligt det är med att prata om sin guds "förlåtelse" när man talar till någon som inte tror på samma sak.

 

I min påhittade religion finns en liten kaktus, kaktusen har givit oss over 9000 budord. Kaktusen heter Kaak'Tuh'Se.

Att påstå att ni har en annan gud jämte Kaak'Tuh'Se är en synd, ni måste be om förlåtelse.

 

Totalt nonsens, så vad tror ni jag tycker om att höra att jag ska vara tacksam över att bli förlåten av en av de miljoner gudar som påstås existera.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni är äckliga. Ni säger att ni tror på Gud när ni behöver honom, det kallar jag egoism. Gud finns hela tiden, inte bara när NI behöver honom. Fishmaster, han är inte vår låtsasvän, han är vår skapare.

 

"Tvång, konflikter, regler från religionen, kvinnoförtryck". Tvång och konflikter har inget med med religoner att göra det har med människor och göra. Regler från religonen, vad är det för fel med det? Lev som du vill. Ingen av oss har klagat över hur du lever varför klagar du på vårt sätt att leva? Vad stör det dig? Och sen kvinnoförtryck? Varför skulle en religion göra en kvinna maktlös för? Korståg, häxbränningar har jag ingen aning om eftersom det hände inom Kristendomen och jag vet inte så mycket om det. Och vad du menar med utfrysning ignorans vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni är äckliga. Ni säger att ni tror på Gud när ni behöver honom, det kallar jag egoism. Gud finns hela tiden, inte bara när NI behöver honom. Fishmaster, han är inte vår låtsasvän, han är vår skapare.

 

"Tvång, konflikter, regler från religionen, kvinnoförtryck". Tvång och konflikter har inget med med religoner att göra det har med människor och göra. Regler från religonen, vad är det för fel med det? Lev som du vill. Ingen av oss har klagat över hur du lever varför klagar du på vårt sätt att leva? Vad stör det dig? Och sen kvinnoförtryck? Varför skulle en religion göra en kvinna maktlös för? Korståg, häxbränningar har jag ingen aning om eftersom det hände inom Kristendomen och jag vet inte så mycket om det. Och vad du menar med utfrysning ignorans vet jag inte.

kunde inte säga bättre själv :thanks:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...