Hoppa till innehåll

Lagg När Jag Överklockat.


garkan

Rekommendera inlägg

Jag överklockade för drygt en månad sen min dator från 1.68->2.08 och det ledde till dåliga resultat.

Jag hade typ 30 i fps i Call of duty 2 med Low i grafik.

Nu har jag 10-20! Det är ju knepigt, jag trodde den skulle höjas med 10 eller 15.

 

Varför är det så här?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst ihabba123

det är det som är problemet med överklockning. Att det blir fel på proccesorn. Jag tycker att du ska ändra tillbaks för att det låter som att din procc och moderkort inte är tillverkad för överklockning. För 700 kan du få bättre procc och moderkort.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det är det som är problemet med överklockning. Att det blir fel på proccesorn. Jag tycker att du ska ändra tillbaks för att det låter som att din procc och moderkort inte är tillverkad för överklockning. För 700 kan du få bättre procc och moderkort.

Jo den är till för överklockning.. det står på själva produkt sidan.. orkar inte länka, ska sova nu.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Överklockning är inte alltid lyckad. Det skulle inte vara några problem att botta FSB-talet men det skulle inte bli särskilt bra. När man klockar ska man alltid göra det kanske 1-2 steg i taget och kolla om datorn presterar bättre eller sämre emellan stegen. Högre klockfrekvens leder exempelvis till mer värme och mer värme leder till betydligt sämre prestanda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Överklockning är inte alltid lyckad. Det skulle inte vara några problem att botta FSB-talet men det skulle inte bli särskilt bra. När man klockar ska man alltid göra det kanske 1-2 steg i taget och kolla om datorn presterar bättre eller sämre emellan stegen. Högre klockfrekvens leder exempelvis till mer värme och mer värme leder till betydligt sämre prestanda.

Jag sitter ju med 25-30 hela tiden. 25 i idle och 30 i full prestanda. det räcker va?

+ jag har 260 i min nuvarande FSBFREQ

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1.68 Ghz är inte bra för överklockning, kanske har du en dålig kylare eller så har du klockat för mycket.

Det rör sig om mycket mer än bara det,

 

Om du verkligen vill klocka din dator ska du gå till www.sweclockers.se och rådfråga där, dem är mycket kunniga inom sitt område och har blandannat slått en del rekord på bland annat Dreamhack. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till at börja med. Ställ tillbaka inställningarna till original så att du har original processorhastighet. Sen kan du höja frekvensen lite i taget. Om du märker att datorn börjar strula så är det bara att sänke lite igen och låta det vara så.

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Överklockning är inte alltid lyckad. Det skulle inte vara några problem att botta FSB-talet men det skulle inte bli särskilt bra. När man klockar ska man alltid göra det kanske 1-2 steg i taget och kolla om datorn presterar bättre eller sämre emellan stegen. Högre klockfrekvens leder exempelvis till mer värme och mer värme leder till betydligt sämre prestanda.

Jag sitter ju med 25-30 hela tiden. 25 i idle och 30 i full prestanda. det räcker va?

+ jag har 260 i min nuvarande FSBFREQ

 

25-30 grader celcius är misstänkt svalt men ändå. Men finns betydligt fler faktorer än värme som gör att den presterar sämre när du höjer FSB:n för mycket. Gör som TheDarkElf säger och ställ ner den till startvärdet igen och höj sedan med max ett par steg i taget. Det tar ganska lång tid, men det är så man bör göra om man vill lyckas.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...