Hoppa till innehåll

Ny Dator Åt En Kompis

Gäst wAcko

Rekommendera inlägg

• Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Den där musen... Är det ens en mus :o

Rekommenderar den här http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=207 . Snygg design, väldigt bekväm, praktisk för surfning etc ;)

ta inte den, den e as äcklig rekomenderar microsoft intellie mouse 3.0 i stället

Jag har en sådan som jag rekommenderade.. Den är faktist en av de bästa mössen jag har hållit i. Det finns inte ett enda fel eller något som jag saknar på den ( Förrutom lila färg xD )
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Killar, hur kan ni säga att det ser skitbra ut? Går ni bara efter kostnaden och gissar på att det måste vara bra?

Jag förstår att din kompis vill spela skiten ur alla dagens spel på marknaden, då gör han helt rätt i att välja 9800GX2 i Quad SLI. Men jag ser att han sedan valt en 22" skärm, med 1680 x 1050 upplösning. Ett 8800GTS 512MB är ju nästan overkill i den upplösningen, och din kompis ska köra med i princip fyra trimmade 8800GTS 512MB! Det är ju helt galet, det förstår vem som helst. Han ska helt klart köra på en 1900 x 1200-skärm. Vilket antagligen blir 24". Tro mig, 9800GX2 x2 blir ändå overkill i den upplösningen. Varför har ni valt DDR3-minnen? Det kommer inte vara någon skillnad i spel, bara grymt mycket dyrare än DDR2 som är standard. Jag har sett 4GB PC8500-minnen på Komplett för under 1000:-, det är helt onödigt att betala mer här. Ska han inte ha ett lite fetare ljudkort när han ändå betalar så mycket? Har hört att ett sådant här ska vara finemang.

Jag hoppas att han ska överklocka skiten ur sin QX9650? Annars är det ingen mening alls med att köpa en så dyr processor. Det var väl det som jag lade märke till direkt. Men det viktigaste är kanske som du förstått skärmen.

Edit: Har MX518, Intelmouse 3.0 och Logitech G9, och har testat en hel del andra möss. Kan säga att jag aldrig stött på en mus som kan överträffa Logitech G9, den har allt en mus behöver ha. Med din kompis budget borde den lätt gå in.

Redigerat av Aircondition
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Va f*n ska din kompis med 8 GB ram minne till??

Windows vista klarar av MAX 4 GB ram, och xp vet jag inte riktigt, men det är ännu mindre!!

Ta dvå av dessa istället https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=783-29270 dem är snabbare än vanliga 1333mhz ddr3 ram minnen.

Då får du 4gb 1800mhz ram minnen!

Redigerat av AlleTheMaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja datorn lär hålla i många år. eller? haha, ja fick en bra dator för 3000. Men shit 38k o.O . Men väldigt najs :)

Nej, den kommer inte att hålla mycket längre än andra datorer. Dröjer inte särskilt länge tills priset är halverat och nya bättre komponenter anländer till marknaden.

Va f*n ska din kompis med 8 GB ram minne till??

Windows vista klarar av MAX 4 GB ram, och xp vet jag inte riktigt, men det är ännu mindre!!

Ta dvå av dessa istället https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=783-29270 dem är snabbare än vanliga 1333mhz ddr3 ram minnen.

Då får du 4gb 1800mhx ram minnen!

Vad f*n snackar du om? Windows Vista 64bit klarar av mer än 4GB RAM-minne. XP 64bit klarar också av 4GB RAM-minne.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst wAcko

Jag hoppas att han ska överklocka skiten ur sin QX9650? Annars är det ingen mening alls med att köpa en så dyr processor. Det var väl det som jag lade märke till direkt. Men det viktigaste är kanske som du förstått skärmen.

Klart jag ska överklocka den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har bytt lite grejjor, moderkort, minnen, skärm, ljudkort.

om musen: nej f*n jag pallar inte tjaffsa omkring, men jag vet att Razer Lachesis är en riktigt bra och härlig mus, för att jag använder den nu. så det får bli en sådan.

https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=650-30243

Jag hittar inget moderkort alls jag :lol:

+ grejor stavas med ett j, tror jag ganska säkert

Redigerat av AlleTheMaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...