Hoppa till innehåll

Är Jag Dum?


Rekommendera inlägg

Dumt att testa??

 

Frågar du dem flesta som röker kommer dem nog avråda dig från att röka. Aldrig ens tagit ett enda bloss på en cigarett, alkohol har man ju smakat några gånger men det är inte så att man blir beroende av det första gången. Även vattenpipa har man smakat men fet är iaf nån smak och inte bara "rök på för att du vill ha nikotin kick"

 

Vattenpipa är nästan värre än ciggaretter.

 

Inte, myt bara.

Nikotinet i Cigaretter är mycket mer koncentrerat och det innehåller tjära i cigaretter, vilken förstör receptorer i lungorna.

Drick om du vill, men inte bara för dina kompisar gör det, du kanske kan göra det på någon fotbollsmatch du ser fram emot, men aldrig bara för dina kompisar vill det. Lyssna på dig själv, du vinner inget på och dricka, du förlorar bara på det.

Det är inte kul och vakna bakis, då du har så lite vätska i kroppen.

 

Man röker Vattenpipa längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Nej det tycker jag inte, testade allt som liten men började ändå aldrig att röka/snusa men ibland så tog jag en snus för trevlighetens skull när polarna hade det. Rökning fastnade jag aldrig för, det prövade jag 3 grr ungefär, snus tog jag ju till och från.

Hade inte tänkt börja snusa eller röka nu heller, men alcohol tar jag inte avstånd från.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dumt att testa??

 

Frågar du dem flesta som röker kommer dem nog avråda dig från att röka. Aldrig ens tagit ett enda bloss på en cigarett, alkohol har man ju smakat några gånger men det är inte så att man blir beroende av det första gången. Även vattenpipa har man smakat men fet är iaf nån smak och inte bara "rök på för att du vill ha nikotin kick"

 

Vattenpipa är nästan värre än ciggaretter.

Inte, myt bara.

Nikotinet i Cigaretter är mycket mer koncentrerat och det innehåller tjära i cigaretter, vilken förstör receptorer i lungorna.

Drick om du vill, men inte bara för dina kompisar gör det, du kanske kan göra det på någon fotbollsmatch du ser fram emot, men aldrig bara för dina kompisar vill det. Lyssna på dig själv, du vinner inget på och dricka, du förlorar bara på det.

Det är inte kul och vakna bakis, då du har så lite vätska i kroppen.

 

Man röker Vattenpipa längre.

 

Ett, tobaken för vattenpipa innehåller max 0.1-nikotin, i Sverige iallafall.

Två: Vattnet gör att kroppen kan blockera nikotinet enklare

Tre: Lägger du tre kol på tobaken, då motsvarar det cigarett-effekt.

 

Det finns flera studier om forskning för vattenpipa, cigaretter, man kommer fram till att cigaretter

skadar mer och är mer beroendeframkallande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Dumt att testa??

 

Frågar du dem flesta som röker kommer dem nog avråda dig från att röka. Aldrig ens tagit ett enda bloss på en cigarett, alkohol har man ju smakat några gånger men det är inte så att man blir beroende av det första gången. Även vattenpipa har man smakat men fet är iaf nån smak och inte bara "rök på för att du vill ha nikotin kick"

 

Vattenpipa är nästan värre än ciggaretter.

Inte, myt bara.

Nikotinet i Cigaretter är mycket mer koncentrerat och det innehåller tjära i cigaretter, vilken förstör receptorer i lungorna.

Drick om du vill, men inte bara för dina kompisar gör det, du kanske kan göra det på någon fotbollsmatch du ser fram emot, men aldrig bara för dina kompisar vill det. Lyssna på dig själv, du vinner inget på och dricka, du förlorar bara på det.

Det är inte kul och vakna bakis, då du har så lite vätska i kroppen.

 

Man röker Vattenpipa längre.

 

Ett, tobaken för vattenpipa innehåller max 0.1-nikotin, i Sverige iallafall.

Två: Vattnet gör att kroppen kan blockera nikotinet enklare

Tre: Lägger du tre kol på tobaken, då motsvarar det cigarett-effekt.

 

Det finns flera studier om forskning för vattenpipa, cigaretter, man kommer fram till att cigaretter

skadar mer och är mer beroendeframkallande.

 

 

Jag testade vattenpipa igår av min pappa. Det smakade gott men det bränns i halsen. Det kändes som om det kom skitmycket rök i munnen in sen till halsen. Men det var godare än jag förväntat mig. För nåt år sen när jag testade brändes det skitmycket men nu var det inte så mycket. Mer smak än rök. Men inget jag vill börja med direkt. Var i Green Plaza igår (Alexandria, Egypten), pappa rökte vattenpipa hos Al-Fishawi, Al-Fishawi är känd för sina vattenpipor fast det är den i Kairo som är känd den i Alexandria är inte lika känd. Den i Kairo är det första cafét i hela Egypten.

 

 

Jag hatar allt som har med rök och göra egentligen men jag ville testa. Jag hostade i 5 minuter nästan (vet att jag gjorde fel). Du borde inte röka för då kommer inte kunna sluta sen. För det första rökning skadar dig och gör så att du får svårt att få barn. Det skadar ännu mer dom i din omgivning. Alkohol är inte heller bra för dig. Jag säger inte att du är dum för att du inte röker eller dricker men jag säger att du är dum för att du tror det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Är jag dum fall jag inte snusar röker elelr dricker fall jag får det för mina föräldrar?

Det är klart att du inte är dum. Det är bara att brassa på så ini h*lvete och kn*lla supa etc tills du dör. Då är det garanterat att du inte är dum.

 

Kort version: Använd det som är din ursäkt till hjärna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...