Hoppa till innehåll

Är Jag Dum?


Rekommendera inlägg

  • Svar 59
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Alkohol är rätt gott och kan säkert vara kul i måttliga mängder, så det kommer jag säkert testa någon gång när jag är 16-17. Dessutom vet jag att jag har bra omdöme. Kommer antagligen kunna hantera alkohol bättre än många som är 18 ändå...

 

Rök och snus däremot är helt onödigt och är aldrig gott.

Du har en sån j*vla dubbelmoral, du är emot droger som cannabis, men alkohol som är mycket farligare går bra. Fyfan.

 

 

Krille97, jag kan garantera dig att du kommer att testa det innan du fyllt 18.

det kan du inte jag ska inte du kan inte garantera att jag gör det

 

ontopic: ja du är en j*vla idiot ifall du börjar röka eller snusa

 

1. Klart han kan

2. Han kanske känner honom

3. Alla har testat alkohol innan de är 18, medvetet eller omedvetet, en tesked eller flaska, det är ändå alkohol.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dumt att testa??

 

Frågar du dem flesta som röker kommer dem nog avråda dig från att röka. Aldrig ens tagit ett enda bloss på en cigarett, alkohol har man ju smakat några gånger men det är inte så att man blir beroende av det första gången. Även vattenpipa har man smakat men fet är iaf nån smak och inte bara "rök på för att du vill ha nikotin kick"

Vattenpipa är nästan värre än ciggaretter.

 

beror VAD man röker röker man bara vatten eller ofarlig tobak med smak (t.ex. åpple tobak) så kan det inte hända nått. Fast jag låsta något om att man kunde smittas av nån konstig sjukdom när man röktevattenpipa med flera pers :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Här har du en trevlig bild:

 

Lungan till höger: Om du har rökt en del.

Lungan till vänster: Icke rökare

 

Varning för väldigt känsliga människor ._.

 

http://bloggbilder.aftonbladet.se/images/2...c8103f0bef3.jpg

 

:}?

Du menar tvärom va?... Den högra ser ju jättefin ut, den vänstra är ju helt rutten.

 

Ja, men du förstår syftet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Alkohol är rätt gott och kan säkert vara kul i måttliga mängder, så det kommer jag säkert testa någon gång när jag är 16-17. Dessutom vet jag att jag har bra omdöme. Kommer antagligen kunna hantera alkohol bättre än många som är 18 ändå...

 

Rök och snus däremot är helt onödigt och är aldrig gott.

Du har en sån j*vla dubbelmoral, du är emot droger som cannabis, men alkohol som är mycket farligare går bra. Fyfan.

 

Är du dum i huvvet eller? Rök cannabis, hasch, marijuana eller liknande och du riskerar att få en psykos, vilket gör att du kommer sluta som nåt kolli på psyket som ser ut att ha kommit direkt från Auschwitz. Eller så kan du bli paranoid och fucked up ändå. Det finns inget som "lätta droger" det finns en anledning till att det är förbjudet. Alkohol är inte förbjudet och inte heller lika lätt att bli beroende av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Krille97, jag kan garantera dig att du kommer att testa det innan du fyllt 18.

 

det kan du inte jag ska inte du kan inte garantera att jag gör det

 

ontopic: ja du är en j*vla idiot ifall du börjar röka eller snusa

 

1. Klart han kan

2. Han kanske känner honom

3. Alla har testat alkohol innan de är 18, medvetet eller omedvetet, en tesked eller flaska, det är ändå alkohol.

 

Alkohol är inte farligt i normala mängder, absolut inte. Vad får dig att tro det?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alkohol är rätt gott och kan säkert vara kul i måttliga mängder, så det kommer jag säkert testa någon gång när jag är 16-17. Dessutom vet jag att jag har bra omdöme. Kommer antagligen kunna hantera alkohol bättre än många som är 18 ändå...

 

Rök och snus däremot är helt onödigt och är aldrig gott.

Du har en sån j*vla dubbelmoral, du är emot droger som cannabis, men alkohol som är mycket farligare går bra. Fyfan.

Skyll på samhället, man blir från barnsben omtalad att droger är så mycket farligare än alkohol.

 

edit. failquote.

Redigerat av Anonm
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Krille97, jag kan garantera dig att du kommer att testa det innan du fyllt 18.

 

det kan du inte jag ska inte du kan inte garantera att jag gör det

 

ontopic: ja du är en j*vla idiot ifall du börjar röka eller snusa

1. Klart han kan

2. Han kanske känner honom

3. Alla har testat alkohol innan de är 18, medvetet eller omedvetet, en tesked eller flaska, det är ändå alkohol.

 

Alkohol är inte farligt i normala mängder, absolut inte. Vad får dig att tro det?

 

Cannabis är inte farligt i normala mängder heller, det är bevisat att alkhol är farligare än cannabis.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Krille97, jag kan garantera dig att du kommer att testa det innan du fyllt 18.

 

det kan du inte jag ska inte du kan inte garantera att jag gör det

 

ontopic: ja du är en j*vla idiot ifall du börjar röka eller snusa

1. Klart han kan

2. Han kanske känner honom

3. Alla har testat alkohol innan de är 18, medvetet eller omedvetet, en tesked eller flaska, det är ändå alkohol.

Alkohol är inte farligt i normala mängder, absolut inte. Vad får dig att tro det?

 

Cannabis är inte farligt i normala mängder heller, det är bevisat att alkhol är farligare än cannabis.

 

med cannabis är det betydligt svårare att hålla sig till "normala mängder". Och det är ju förbjudet, antagligen har det en anledning? Rätta mig om jag har fel, jag har inte testat cannabis eller rökt på över huvud taget så...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...