Hoppa till innehåll

Bra Videokamera För Ca 4000-5000kr


DiRtY

Rekommendera inlägg

ok det kanske är en lite personlig fråga, men har du en canon hv-20 själv?

Nej det har jag inte, känner dock en som har och jag har provat den själv.

 

men är lite osäker på om jag ska köpa en canon hv-20 eller en panasonic h280, canonen ger ju mkt bätre bild men e dyrare och ingen hårdisk elelr minneskort men den har ju även micingång. men ska jag ha canonen får jag den inte förän i typ oktober och panasonicen kan jag få i september.hhmmmmm

OMG, jag skulle valt HV20:n om det så varit ett år mellan :P En månad är ingenting om man jämför med alla fördelar. HV20 har även en massa funktioner så som Cinegamma (som ger dina videos ett mer filmigt utseende) och 24p (vilket gör att filmen ser ännu mer ut som riktig film). Just nu är HV20 bland de mest populära HD kamerorna för amatörfilmare och har fått sjukt bra betyg och recensioner.

 

 

men om jag tar canonen och spelar in i hd och sen läger över det till dvd och till en vanlig dvd skiva förlorar den mkt av kvaliten då?

Om du lägger in det som HD direkt till DVDn så förlorar du ingen kvalite, du kan även koppla kameran direkt till TVn och se på filmen där (I top kvalité).

Kvalitén förändras bara när du sparar den i datorn i ett annat format än originalformated, som om du för över det till Windows Movie Maker och sparar ut det i en AVI fil, då förlorar du lite kvalite, men inte mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 104
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

men om jag tar canonen och spelar in i hd och sen läger över det till dvd och till en vanlig dvd skiva förlorar den mkt av kvaliten då?

Om du lägger in det som HD direkt till DVDn så förlorar du ingen kvalite, du kan även koppla kameran direkt till TVn och se på filmen där (I top kvalité).

Kvalitén förändras bara när du sparar den i datorn i ett annat format än originalformated, som om du för över det till Windows Movie Maker och sparar ut det i en AVI fil, då förlorar du lite kvalite, men inte mycket.

 

skulle i såfall lägga över den från dv-band till ulead och sen bränna från ulead.

 

kolla även här den har kostat 4000kr så om jag har as mkt tur så kanske den går ner till det igen ett tag och då köper jag den annars får jag ju vänta till oktober :D

post-67393-1214768089_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men om jag tar canonen och spelar in i hd och sen läger över det till dvd och till en vanlig dvd skiva förlorar den mkt av kvaliten då?

 

Om du lägger in det som HD direkt till DVDn så förlorar du ingen kvalite, du kan även koppla kameran direkt till TVn och se på filmen där (I top kvalité).

Kvalitén förändras bara när du sparar den i datorn i ett annat format än originalformated, som om du för över det till Windows Movie Maker och sparar ut det i en AVI fil, då förlorar du lite kvalite, men inte mycket.

 

skulle i såfall lägga över den från dv-band till ulead och sen bränna från ulead.

 

kolla även här den har kostat 4000kr så om jag har as mkt tur så kanske den går ner till det igen ett tag och då köper jag den annars får jag ju vänta till oktober :D

 

Haha, ledsen att göra dig besviken men du läser diagrammet helt fel :P

Diagrammet visar att lägsta priset varit strax under 8000kr. Jag skulle inte räkna med att priset går ner så mycket mer nu, kameran är såpass populär också.

 

Linjen som går ner till 4000 är endast där för att visa datumet då det lägsta priset var aktuellt.

Redigerat av MovieMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men då har den ju legat på 4k i några dagar.

Nej, linjen är inte en del av diagrammet utan endast en visare som hjälper dig att hålla koll på pris och datum.

 

[EDIT]

Kollade närmare på bilden, det kanske var en del av diagrammet ändå faktiskt, men som du ser så varade priset knappt i en timma, så min gissning är att det var ett felregistrerat pris som sedan rättades till. Canon HV20 kommer nog inte kosta 4000 på iaf ett par år. Nja, om 3 år kanske du kan köpa den begagnat för 4000kr.

Redigerat av MovieMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men då har den ju legat på 4k i några dagar.

Nej, linjen är inte en del av diagrammet utan endast en visare som hjälper dig att hålla koll på pris och datum.

 

[EDIT]

Kollade närmare på bilden, det kanske var en del av diagrammet ändå faktiskt, men som du ser så varade priset knappt i en timma, så min gissning är att det var ett felregistrerat pris som sedan rättades till. Canon HV20 kommer nog inte kosta 4000 på iaf ett par år. Nja, om 3 år kanske du kan köpa den begagnat för 4000kr.

 

tror att u har rätt, men om 3 år så kanske man köper en proffskamera för ca 20k
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men då har den ju legat på 4k i några dagar.

 

Nej, linjen är inte en del av diagrammet utan endast en visare som hjälper dig att hålla koll på pris och datum.

 

[EDIT]

Kollade närmare på bilden, det kanske var en del av diagrammet ändå faktiskt, men som du ser så varade priset knappt i en timma, så min gissning är att det var ett felregistrerat pris som sedan rättades till. Canon HV20 kommer nog inte kosta 4000 på iaf ett par år. Nja, om 3 år kanske du kan köpa den begagnat för 4000kr.

 

tror att u har rätt, men om 3 år så kanske man köper en proffskamera för ca 20k

 

Knappast, men idag får du ju en Red One kamera för 30k ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men då har den ju legat på 4k i några dagar.

 

Nej, linjen är inte en del av diagrammet utan endast en visare som hjälper dig att hålla koll på pris och datum.

 

[EDIT]

Kollade närmare på bilden, det kanske var en del av diagrammet ändå faktiskt, men som du ser så varade priset knappt i en timma, så min gissning är att det var ett felregistrerat pris som sedan rättades till. Canon HV20 kommer nog inte kosta 4000 på iaf ett par år. Nja, om 3 år kanske du kan köpa den begagnat för 4000kr.

tror att u har rätt, men om 3 år så kanske man köper en proffskamera för ca 20k

 

Knappast, men idag får du ju en Red One kamera för 30k ;)

 

OK MEN OM 5-7 år da då har man säker fica att bra jobb (polisen helst) och en fin lya.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men då har den ju legat på 4k i några dagar.

 

Nej, linjen är inte en del av diagrammet utan endast en visare som hjälper dig att hålla koll på pris och datum.

 

[EDIT]

Kollade närmare på bilden, det kanske var en del av diagrammet ändå faktiskt, men som du ser så varade priset knappt i en timma, så min gissning är att det var ett felregistrerat pris som sedan rättades till. Canon HV20 kommer nog inte kosta 4000 på iaf ett par år. Nja, om 3 år kanske du kan köpa den begagnat för 4000kr.

tror att u har rätt, men om 3 år så kanske man köper en proffskamera för ca 20k

 

Knappast, men idag får du ju en Red One kamera för 30k ;)

 

OK MEN OM 5-7 år da då har man säker fica att bra jobb (polisen helst) och en fin lya.

 

Right... och då har du nästan användning av en kamera för 30.000kr :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

men du såg denna i elgigantne blade tidag Panasonic HDC-SD9 den var ju nästan lika bra som canonen sen spelare dne ju in på minneskort och har uppfattat det som att det e ganska bra sen har den ju ingen mic ingång.

 

men om man spelar in i hd och sen föröver det till tex ulead och sen bräner ut det på en dvd dkiva och spelare upp dne på en tv som inte har hd blir kvaliten mkt sämre då?

Redigerat av underwar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

står mellan dema nu: Canon HF100 canon hv 20 panasonic hdc sd9 Panasonic SDR-H280

 

canon hv 20: + har bra kvallite på bilden,micrifoningång,hörlursutgång,hdmi - spelar in på dv band så det tar lång tid att föra över te datorn.

 

panasonic hdc sd9: + ganska bra kvalite (canon hv 20 har bätre), billigare,hdmi, spelar in på kminneskort. - har varken microfoningång eller hörlursutgång

 

panasonic sdr h280: + kan spela in på minneskort,hdmi, ännu billigare - varken microfoningång elelr hörlursutgång

 

Canon hf100: + tror det ska vara ungefär samma kvalite som canon hv20,microfåningång och hörlursingång, spelar in på minneskort. - kunde inte komma på nått minus på kameran men säger väll att den e dyra da, men den kom ju för ett tag sen och ahr redan sjunkit ca 1000kr på några månade så kanske sjunke mer.

 

så vilken ska jag ta?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...