Hoppa till innehåll

Bra Videokamera För Ca 4000-5000kr


DiRtY

Rekommendera inlägg

Någon prissänkning skulle jag iaf inte räkna med på den närmsta tiden. Alla produkter sjunker i värden 3-6 månader efter lanseringsdatum- Det är helt ologiskt att tro att de kommer fortsätta sjunka i samma takt.

 

SD9 är skräp ;)

 

HF100 är en nyare utgåva än HV20 och presterar bättre- Så om du är villig att lägga den summan på en kamera så go for it.

I år kommer kameran inte sjunka mer än till gränsen på 8000kr skulle jag tippa på, möjligtvist 7990kr på rean efter jul ;)

 

HV20 kostar i nuläget mer än HF100 pga att den är liten, snygg och presterar bra som f*n och säljer bra som f*n, så nu ska du nog satsa på HF100 innan de höjer priset på den också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 104
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Någon prissänkning skulle jag iaf inte räkna med på den närmsta tiden. Alla produkter sjunker i värden 3-6 månader efter lanseringsdatum- Det är helt ologiskt att tro att de kommer fortsätta sjunka i samma takt.

 

SD9 är skräp ;)

 

HF100 är en nyare utgåva än HV20 och presterar bättre- Så om du är villig att lägga den summan på en kamera så go for it.

I år kommer kameran inte sjunka mer än till gränsen på 8000kr skulle jag tippa på, möjligtvist 7990kr på rean efter jul ;)

 

HV20 kostar i nuläget mer än HF100 pga att den är liten, snygg och presterar bra som f*n och säljer bra som f*n, så nu ska du nog satsa på HF100 innan de höjer priset på den också.

ok så hf100 e bätre än hv-20, emn om jag spelar in i hd och sen lägger in på i ulead eller nåt och sen bärnnar filmen som dvd vad blir det för kvalle då typ? coh sen även spelar upp den på en tv som inte tar hd
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon prissänkning skulle jag iaf inte räkna med på den närmsta tiden. Alla produkter sjunker i värden 3-6 månader efter lanseringsdatum- Det är helt ologiskt att tro att de kommer fortsätta sjunka i samma takt.

 

SD9 är skräp ;)

 

HF100 är en nyare utgåva än HV20 och presterar bättre- Så om du är villig att lägga den summan på en kamera så go for it.

I år kommer kameran inte sjunka mer än till gränsen på 8000kr skulle jag tippa på, möjligtvist 7990kr på rean efter jul ;)

 

HV20 kostar i nuläget mer än HF100 pga att den är liten, snygg och presterar bra som f*n och säljer bra som f*n, så nu ska du nog satsa på HF100 innan de höjer priset på den också.

ok så hf100 e bätre än hv-20, emn om jag spelar in i hd och sen lägger in på i ulead eller nåt och sen bärnnar filmen som dvd vad blir det för kvalle då typ? coh sen även spelar upp den på en tv som inte tar hd

 

Då blir det vanlig bild. Väldigt bra bild, men inte HD. Fast detta beror ju på exporteringsinställningarna i Ulead. Men sparar du HD, lägger över på en DVD och kollar på en vanlig tv så blir det som alla andra HD filmer du kollar på vanlig tv. Kvalitén beror alltså på hur du sparar filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok men har fundeatlite på vilka tillbehör man ska ha

Har funderat på: stativ,linsskydd (eller får man med det) minneskort (såklart), sen en sådan micrifon som man typ sätter på tröjan och sen sätter man typ en grej i backfickan så det spelas in te den och sen kan man koppla de till kameran, som en trådlös lite microfon.

 

men denna da http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP....g4AAAEOsilZtSym

den hade ju en 6,4 megapixels CMOS-sensor. och hf100 hade ju en 3, nåt megapixels CMOS-sensor.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha, nej, CMOS sensor är inte mycket bättre än CCD (Finns många skräpkameror med CMOS också).

Den där kameran är inge vidare asså.

 

 

 

Linsskydd får du alltid med ;) Myggor är dyra (om du vill ha kvalité) och sen diktafon med mic ingång (dyrt dyrt) - Plus att detta bara blir för en person.

Satsa istället på en "Shotgun Microfon" :) Du kopplar den till kameran och pekar sen helt enkelt dit du vill spela in ljud ;) Att spela in med mygga separat innebär även att du måste synkronisera ljudet, och spelar du in i fel rate så kan det ibland vara omöjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

aja men får väll se, tycker det komemr bli så dyrt om man ska köpa en canon hv.20 eller hf100, först ska man ju ha kameran ca 8000, sen ska man ha band/minneskort 100-800 sen ska man ha försäkring 1000 och på Samsung VP-HMX20C så fick man ju 8 gb inbygt och den var 1000kr billigare (försäkring) så får la se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, men sen är ju Samsung VP-HMX20C en skitkamera. Det är som en trådlös webbkamera xD (Tro mig, jag har sett film från den).

 

Canon HV20 är dyr ja, och HF100 också- Men du kan lika gärna köpa NV-GS330 ;) I dagsläget så är HD överskattat, det finns ingen riktig poäng annat än bildupplösningen. Prisskildnaden är ju tusenlappar, och ska du tillexempel lägga ut filmer på nätet osv så spelar HD:n egentligen ingen roll för det försvinner i komprimeringen. Nu är HD något man beundrar hemma på sin HD-TV.

 

Satsa på en NV-GS330 med en massa extratillbehör :) Bilden blir fortfarande bra, och med mic och allt så kan du spela in jättebra filmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Ja, men sen är ju Samsung VP-HMX20C en skitkamera. Det är som en trådlös webbkamera xD (Tro mig, jag har sett film från den).

 

Canon HV20 är dyr ja, och HF100 också- Men du kan lika gärna köpa NV-GS330 ;) I dagsläget så är HD överskattat, det finns ingen riktig poäng annat än bildupplösningen. Prisskildnaden är ju tusenlappar, och ska du tillexempel lägga ut filmer på nätet osv så spelar HD:n egentligen ingen roll för det försvinner i komprimeringen. Nu är HD något man beundrar hemma på sin HD-TV.

 

Satsa på en NV-GS330 med en massa extratillbehör :) Bilden blir fortfarande bra, och med mic och allt så kan du spela in jättebra filmer.

den är ju inte så dum, men ska faktist inte bara lägga ut dem på internet ska även klippa ihop allt till en bra film och bräna ut på dvd och visa upp stolt för släktingar och vänner (och kanske på skolan) så man vill ju inte skämmas för att kvaliten e as kass sen ahde den inte microfonongång heller Redigerat av underwar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, den hade inte mikrofon ingång nej ;)

Då ska du nog satsa på HF100 eller HV20. Jag tycker inte du ska bry dig så mycket om DV-Band eller minneskort- Det gör ingen annan. Folk brukar inte bestämma vilken kamera de ska köpa baserat på om de vill sitta 30 minuter med att föra över filmen eller 60. Kom ihåg att 1 timmas HD film tar upp ett helt 8 gb minneskort, och att föra över 8 gb till datorn går inte så snabbt heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ah, den hade inte mikrofon ingång nej ;)

Då ska du nog satsa på HF100 eller HV20. Jag tycker inte du ska bry dig så mycket om DV-Band eller minneskort- Det gör ingen annan. Folk brukar inte bestämma vilken kamera de ska köpa baserat på om de vill sitta 30 minuter med att föra över filmen eller 60. Kom ihåg att 1 timmas HD film tar upp ett helt 8 gb minneskort, och att föra över 8 gb till datorn går inte så snabbt heller.

ne det går ju inte så snabbt, då e det ju nästan bätreatt köpa hv-20 som man kan spela in 1-2 timamr i hd kvalite på 1 band och sen tar det lika lång tid att överföra, men man kan juj göra nåt annat så länge.

jag e ju mest inne på det där med kvaliten och vill inte bli besviken om jag spelar in i hd och sen för över det till ulead,klipper ihop allt te en bra film och sen bränner ut det till vanlig dvd skiva och spela upp det i dvd spelar till en vanliga tv utan hd, men det ska la inte vara så stor skillnade. har faktist typ testat ladda ner trailern till halo wars och dne e i hd sen klippte ja lite i den och sen sparade jag den osm vanlig dvd och spelade upp den på datorn, blev inte besviken märkte ju att det inte riktigt va samma men så stor skillnade var det inte.

 

nu har ju tillochmed hf100 blivit ca 100spänn billigare än hv-20 så om den e bätre så kanske man ska sätta på den i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...