Hoppa till innehåll

Bra Videokamera För Ca 4000-5000kr


DiRtY

Rekommendera inlägg

Ah, den hade inte mikrofon ingång nej ;)

Då ska du nog satsa på HF100 eller HV20. Jag tycker inte du ska bry dig så mycket om DV-Band eller minneskort- Det gör ingen annan. Folk brukar inte bestämma vilken kamera de ska köpa baserat på om de vill sitta 30 minuter med att föra över filmen eller 60. Kom ihåg att 1 timmas HD film tar upp ett helt 8 gb minneskort, och att föra över 8 gb till datorn går inte så snabbt heller.

ne det går ju inte så snabbt, då e det ju nästan bätreatt köpa hv-20 som man kan spela in 1-2 timamr i hd kvalite på 1 band och sen tar det lika lång tid att överföra, men man kan juj göra nåt annat så länge.

jag e ju mest inne på det där med kvaliten och vill inte bli besviken om jag spelar in i hd och sen för över det till ulead,klipper ihop allt te en bra film och sen bränner ut det till vanlig dvd skiva och spela upp det i dvd spelar till en vanliga tv utan hd, men det ska la inte vara så stor skillnade. har faktist typ testat ladda ner trailern till halo wars och dne e i hd sen klippte ja lite i den och sen sparade jag den osm vanlig dvd och spelade upp den på datorn, blev inte besviken märkte ju att det inte riktigt va samma men så stor skillnade var det inte.

 

nu har ju tillochmed hf100 blivit ca 100spänn billigare än hv-20 så om den e bätre så kanske man ska sätta på den i stället.

 

Ja, HF100 verkar vara väldigt bra- Men CMOS sensorn är mindre än den på HV20 ;)

http://vimeo.com/1153277 Test med HF100 under dåligt belysta miljöer.

 

Men ja, jag skulle nog också valt HF100 över HV20.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 104
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Kör på HF100 :) Full HD, mic- och hörlursingång, 24p support och Cinegamma features.

 

24p och Cinegamma är inställningar i kameran som kan få filmen att se mindre 'hemmavideo' ut och mer som riktig film- Denna funktion finns i både HF100 och HV20 (HV20 var bland de första ute med funktionen, därför blev den också så populär).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hade in hf100 25p, eller det kanske var nån annan.

Nej nu missuppfattar du igen ;)

 

24p är ett trick för att få videon att se mer ut som äkta film. 24p är fastigheten på filmen, alltså 24 frames per second (progressive). Vanliga videokameror spelar antingen in på 29fps eller 25fps- Äkta film däremot spelas upp i 23,97 fps, och därför, om man vill att filmen ska röra sig mer som äkta film så kan man ställa in kameran på att spela in i 24fps.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hade in hf100 25p, eller det kanske var nån annan.

Nej nu missuppfattar du igen ;)

 

24p är ett trick för att få videon att se mer ut som äkta film. 24p är fastigheten på filmen, alltså 24 frames per second (progressive). Vanliga videokameror spelar antingen in på 29fps eller 25fps- Äkta film däremot spelas upp i 23,97 fps, och därför, om man vill att filmen ska röra sig mer som äkta film så kan man ställa in kameran på att spela in i 24fps.

 

ok men det e ju bra
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du, skulle det inte vara grymt att ha en sådan här med: Oregon Scientific ATC 2K ifall man gör nåt grymt trick så kan man ju först visa från kameran och sen från den kameran hur han som gjorde det såg.

 

obs: skule inte behöva betala nåt för den skulle få dne gratis för att jag säljer tidningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du, skulle det inte vara grymt att ha en sådan här med: Oregon Scientific ATC 2K ifall man gör nåt grymt trick så kan man ju först visa från kameran och sen från den kameran hur han som gjorde det såg.

 

obs: skule inte behöva betala nåt för den skulle få dne gratis för att jag säljer tidningar.

okay..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du, skulle det inte vara grymt att ha en sådan här med: Oregon Scientific ATC 2K ifall man gör nåt grymt trick så kan man ju först visa från kameran och sen från den kameran hur han som gjorde det såg.

 

obs: skule inte behöva betala nåt för den skulle få dne gratis för att jag säljer tidningar.

okay..

 

det blir ju inte så bra kvalite med den men så e de tju allrid på alal tv program att man först visar från hf100 och sen från den
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du, skulle det inte vara grymt att ha en sådan här med: Oregon Scientific ATC 2K ifall man gör nåt grymt trick så kan man ju först visa från kameran och sen från den kameran hur han som gjorde det såg.

 

obs: skule inte behöva betala nåt för den skulle få dne gratis för att jag säljer tidningar.

okay..

 

det blir ju inte så bra kvalite med den men så e de tju allrid på alal tv program att man först visar från hf100 och sen från den

 

På 'Alla tv program' så har de hjälmkameror som kostar lika mycket som HF100 ;)

Men visst, skaffa du en Oregon Scientific ATC 2K - Det är helt DITT val lol :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du, skulle det inte vara grymt att ha en sådan här med: Oregon Scientific ATC 2K ifall man gör nåt grymt trick så kan man ju först visa från kameran och sen från den kameran hur han som gjorde det såg.

 

obs: skule inte behöva betala nåt för den skulle få dne gratis för att jag säljer tidningar.

okay..

det blir ju inte så bra kvalite med den men så e de tju allrid på alal tv program att man först visar från hf100 och sen från den

 

På 'Alla tv program' så har de hjälmkameror som kostar lika mycket som HF100 ;)

Men visst, skaffa du en Oregon Scientific ATC 2K - Det är helt DITT val lol :P

 

ok men har du kollat på den filmen som finns där filmar de under vattnet med en sådan och de tvar inte så kass bild.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du, skulle det inte vara grymt att ha en sådan här med: Oregon Scientific ATC 2K ifall man gör nåt grymt trick så kan man ju först visa från kameran och sen från den kameran hur han som gjorde det såg.

 

obs: skule inte behöva betala nåt för den skulle få dne gratis för att jag säljer tidningar.

okay..

det blir ju inte så bra kvalite med den men så e de tju allrid på alal tv program att man först visar från hf100 och sen från den

På 'Alla tv program' så har de hjälmkameror som kostar lika mycket som HF100 ;)

Men visst, skaffa du en Oregon Scientific ATC 2K - Det är helt DITT val lol :P

 

ok men har du kollat på den filmen som finns där filmar de under vattnet med en sådan och de tvar inte så kass bild.

 

Jag har inte kollat på någon film för att jag bryr mig inte.. Redigerat av MovieMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...