Hoppa till innehåll

Ang. "hacket"


Rekommendera inlägg

Stämmer fint.. Fuska.nu's databas är det man har använt.

 

Alla moderatorer har fått sina lösenord återställda btw för säkerhetsskull.

 

Ifall det är så att någon har haft samma lösenord där borta. En smidig person använde inte proxy när han hackade kontona.. Comhem får ta han i örat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Var det fler än en som höll på med kontona? Jag vet att Poison iallfall körde utan, samt att Comhem inte gör så mycket mot alla anmälningarna han får.

 

Alla moderatorer har fått sina lösenord återställda btw för säkerhetsskull.

 

Kom de åt något mod konto? Jag har iallafall inte märkt av någon skillnad.

[EDIT] nvm.

Redigerat av Nafrali
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

j*vlar vad snabba Comhem var, svar kl 08.10 om huruvida de önskar att ett varningsbrev skickas ut eller ifall de inte skulle göra något och låta en polisanmälan ske istället. Valde varningsbrev. Då borde ju Poisons föräldrar bli lite sura och så kanske han lägger av med den här skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De hann inte använda FuskaMynten så skickade tillbaka de bara. Angående polisanmälan så får man se nästa gång hur "grovt" det är. Fuska.nu bör dock polisanmäla deras hack om de är något smarta där borta ;) Svar från Comhem btw:

 

Hej.

 

Jag har precis skrivit ut ett varningsbrev till kunden bakom den IP-Adress du har abuse anmält.

Förhoppningsvis så löser det problemet.

 

Med vänliga hälsningar

 

 

Joakim Bergman

Abuse

Com Hem AB

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Härligt :)

 

Puckat av grannsidan dock att inte salta sina hashar... provade att knäcka Zwailons bara för att undersöka om det var så de kunde ha gjort det där med fm:en, vilket gick på ungefär tre sekunder med rainbowtable.

Redigerat av nico
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...