xSaaamii Skrivet 27 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2008 Finns det flera bra Melodic Death metal eller Death metal band som ni vill rekommendera ? ;P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 27 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2008 Soilwork och Dark Tranquility är de bästa Melo Death banden som finns. ( Och båda är svenska, dock är Soilworks senaste album kasst. ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xSaaamii Skrivet 27 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2008 Soilwork och Dark Tranquility är de bästa Melo Death banden som finns. ( Och båda är svenska, dock är Soilworks senaste album kasst. ) Okej, Soilwork hadde jag redan hört talats om men Dark TranQuility skall jag ta och lyssna på ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 27 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2008 Soilwork har många bra låtar , men jag tror inte att Dark T är Melo Death? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xSaaamii Skrivet 27 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2008 Soilwork har många bra låtar , men jag tror inte att Dark T är Melo Death? Inte, Dem lät ungefär som Melo Death, Hittade tyvärr ingen bra låt med dem någon kanske kan länka en bra ? :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 27 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Juni 2008 Soilwork har många bra låtar , men jag tror inte att Dark T är Melo Death? Inte, Dem lät ungefär som Melo Death, Hittade tyvärr ingen bra låt med dem någon kanske kan länka en bra ? :) Sök på 'Focus Shift'. Och jo, DT är Melo Death. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 28 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2008 Melodic Death Metal; In Flames, Killswitch Engage, Finntroll, Ensiferum, Norther, Children of Bodom, The Haunted och Arch Enemy. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 28 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2008 Killswitch Engage, Finntroll - Melodic Death Metal? Lol. -.-' Suidakra, Scar Symmetry, Wintersun och Mors Principium Est tipsar jag om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 28 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2008 Kära Draghon. Den melodiska dödsmetallscenen har också vissa mindre atypiska band förknippat till genren. Först och främst har vi typiska folk metal-band så som Killswitch Engage, Finntroll och Ensiferum som ofta kallas för melodic death metal. Deras musik kan ibland vara snarlik men saknar många andra mer typiska element för att helt klassas till genren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 28 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2008 Det dar luktar personliga skriverier pa langt hall. (Jag vet att du saxade fran Wikipedia.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 28 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2008 (redigerat) Killswitch Engage är metalcore... Och Finntroll är folk eller black, inte riktigt säker. På den engelska wikipedian stod det någonting annat, förresten: Killswitch Engage (often abbreviated as KsE or Killswitch) is a metalcore band from Westfield, Massachusetts. På den svenska wikipedian stod det också en massa bullshit om att de inspirerats av 'Göteborgs Soundet', någon idiot har skrivit felaktig information. Redigerat 28 Juni 2008 av Garone Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 28 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2008 Det dar luktar personliga skriverier pa langt hall. (Jag vet att du saxade fran Wikipedia.)Ja det gjorde jag, något fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.