Garone Skrivet 28 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2008 (redigerat) Det dar luktar personliga skriverier pa langt hall. (Jag vet att du saxade fran Wikipedia.)Ja det gjorde jag, något fel? Nu ignorerade du mitt inlägg, ffs. Jag avskyr när folk vägrar erkänna att de hade fel efter de har blivit överbevisade. Redigerat 28 Juni 2008 av Garone Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
muqq Skrivet 28 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2008 The Project Hate MCMXCIX. Det var dom som fick mig att lyssna på death metal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 28 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2008 Det dar luktar personliga skriverier pa langt hall. (Jag vet att du saxade fran Wikipedia.) Ja det gjorde jag, något fel? Nu ignorerade du mitt inlägg, ffs. Jag avskyr när folk vägrar erkänna att de hade fel efter de har blivit överbevisade. Haha, var fick du det ifrån? Vadå överbevisade. Finntroll etc innehåller den genren, så egentligen är det du som är lite lost nu. Och nej,jag ignorerade inte ditt inlägg, jag orkade inte med det för att jag såg inte kopplingen till mig. :meddum: :meddum: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xSaaamii Skrivet 28 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2008 (redigerat) The Project Hate MCMXCIX. Det var dom som fick mig att lyssna på death metal. Ja, Jag lyssnar på dem, Såg att du hadde skrivigt dem i en annan tråd dem var bra :D Redigerat 28 Juni 2008 av 9400 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 28 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2008 Det dar luktar personliga skriverier pa langt hall. (Jag vet att du saxade fran Wikipedia.) Ja det gjorde jag, något fel? Nu ignorerade du mitt inlägg, ffs. Jag avskyr när folk vägrar erkänna att de hade fel efter de har blivit överbevisade. Haha, var fick du det ifrån? Vadå överbevisade. Finntroll etc innehåller den genren, så egentligen är det du som är lite lost nu. Och nej,jag ignorerade inte ditt inlägg, jag orkade inte med det för att jag såg inte kopplingen till mig. :meddum: :meddum: Menade du just att Finntroll är Metalcore...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 28 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Juni 2008 Det dar luktar personliga skriverier pa langt hall. (Jag vet att du saxade fran Wikipedia.)Ja det gjorde jag, något fel? Inget illa om att du saxade, utan att du ska ta det som star skrivet med en nypa salt. Jag foredrar att lasa den engelska wikipedian, den svenska ar oftast nedklottrad med personliga asikter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xSaaamii Skrivet 29 Juni 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2008 Det dar luktar personliga skriverier pa langt hall. (Jag vet att du saxade fran Wikipedia.) Ja det gjorde jag, något fel? Inget illa om att du saxade, utan att du ska ta det som star skrivet med en nypa salt. Jag foredrar att lasa den engelska wikipedian, den svenska ar oftast nedklottrad med personliga asikter. Så nu har ni diskutterat ett tag har någon mer förslag ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Simple Skrivet 29 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Juni 2008 Arch Enemy Det är ju inte direkt Melo-death, men du kanske gillar det ändå. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Legenden Skrivet 26 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2008 Children of Bodom är super bra! Tips på bra låt: Children Of Bodom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xSaaamii Skrivet 26 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Juli 2008 Arch Enemy Det är ju inte direkt Melo-death, men du kanske gillar det ändå. ^^ Har lyssnat på dem länge, Bor i samma stad som dem har sett dem flera ggr. @Legenden, Cob är ganska bra men är tyvärr inget nytt för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 27 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Juli 2008 Förmodligen är några redan sagda i tråden tidigare, men jag kör på ändå: *In Flames fram tills Clayman (då de fortfarande spelade Melodeath och Anders growlade) Sen dess har In flames lämnat melodeath scenen helt och spelar idag något i stil med *radio anpassad melo metal* eller nåt liknande. I vilket fall är de äldre albumen något som passar in i Melodeath genren. *Soilwork - gjort en del bra album *Arch enemy - Antar att de räknas till Melodeath, de har gjort också en del bra skit *Sonic Syndicate - kanske klassas mer som metalcore än melodeath, de påminner dock en del om In Flames (både bra och dåligt), ett band som har några bra låtar, inget band jag är stor älskare av själv men som jag kan tänka mig att In Flames fans kan tycka om. *Dark Tranquillity - Påminner också mycket om In Flames, dock ett band jag själv aldrig fastnat för direkt. *At the gates - kanske mer räknas som bara "death-metal" än melodeath, men också ett väldigt bra band. Sen för att klargöra lite annat så anser jag att Killswitch Engage, Children of bodom och etc. är Metalcore och inte Melodeath. Skillnaden är ganska hårfin, men den finns. Aja, hoppas du fick lite tips. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soadavatten Skrivet 31 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 31 Juli 2008 In Flames :D lätt svarar på allt In Flames Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.