Hoppa till innehåll

Fra-lagen


steemox

Rekommendera inlägg

Det som (enligt dem) är det dem ska använda FRA till är att stoppa terroristangrepp, så ja, om man skriver bomb, eller World Trade Center eller något som har sammanhängande till terrorism så ser dem det direkt, då kollar dem upp det. Men som alla andra säger tror jag dem egentligen är ute efter The Pirate Bay. Det är ju inte jätte kul att få ett brev från USA där det står: Vänligen infinn dig i rätten, du har just blivit stämd på 100.000 amerikanska dollar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Dem kommer visst att kunna se om folk laddar ner eller inte.

Eftersom när du laddar ner så laddar du antagligen även från folk som inte bor i sverige om du använder torrenter.

Även om du bara tankar från svenska så brukar torrentprogrammen använda sig av någon annan server som inte är i sverige.

Men att dem säger att dem ska avlyssna efter terrorister vet inte jag om det behövs. Tycker det låter som en dålig ursäkt bara.

Jag har inte sett någon talliban komma med bomber runt magen där jag bor iaf (inte i malmö dock).

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är FRA lagen så aktiva att om det jag gör på min dator, som om jag laddar ner ett litet spel från Thepiratebay så kommer farbror blå och tar mej..? ..löl

FRA lagen gäller för trafik som gör in och ut över Sveriges gränser. D.v.s telefon samtal, email och chat.

Dom kommer inte kolla sådana saker.

 

över sveriges gränser har de kollat länge fra lagen innebär att det får kolla allt.... de lär ju inte sätta dit dig för att ladda ner ett par GB..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt. Dom kommer nog inte bry sig om random personer ändå. Så sluta vara så paranoida. Vill dom ser något får dom väl fasiken se det. Att man ens orkar bry sig över det förstår jag inte ens.

För att man vill va lite anonym?

 

Så det hade varit helt ok för dig om jag satte upp en filmkamera i eran toalett/er och sedan kollade när du gjorde dina toa besök?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt. Dom kommer nog inte bry sig om random personer ändå. Så sluta vara så paranoida. Vill dom ser något får dom väl fasiken se det. Att man ens orkar bry sig över det förstår jag inte ens.

För att man vill va lite anonym?

 

Så det hade varit helt ok för dig om jag satte upp en filmkamera i eran toalett/er och sedan kollade när du gjorde dina toa besök?

 

Ja, men nu måste man skilja på cyber och in real life, du går väll inte på toa på internet?

Vad gör du på internet som du vill vara så anonym på? Vill du inte att andra ska veta att du är på fuska.se? Sorry men 1000+ medlemmar vet redan att du är på fuska.se.

 

Jag börjar bli trött på alla som säger att dom vill vara anonyma på internet..Ge mig en endaste orsak till varför ni vill vara anonyma? Era msn chatter? Vad du gör på internet?

Tror du att dom på FRA skulle skriva i en dagstidning om vad du gör på internet?

Tror ni att dom bryr sig om ni porr surfar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt. Dom kommer nog inte bry sig om random personer ändå. Så sluta vara så paranoida. Vill dom ser något får dom väl fasiken se det. Att man ens orkar bry sig över det förstår jag inte ens.

För att man vill va lite anonym?

 

Så det hade varit helt ok för dig om jag satte upp en filmkamera i eran toalett/er och sedan kollade när du gjorde dina toa besök?

 

Ja, men nu måste man skilja på cyber och in real life, du går väll inte på toa på internet?

Vad gör du på internet som du vill vara så anonym på? Vill du inte att andra ska veta att du är på fuska.se? Sorry men 1000+ medlemmar vet redan att du är på fuska.se.

 

Jag börjar bli trött på alla som säger att dom vill vara anonyma på internet..Ge mig en endaste orsak till varför ni vill vara anonyma? Era msn chatter? Vad du gör på internet?

Tror du att dom på FRA skulle skriva i en dagstidning om vad du gör på internet?

Tror ni att dom bryr sig om ni porr surfar?

 

Ja, det finns folk som laddar ner olagligt, tänkt på det?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt. Dom kommer nog inte bry sig om random personer ändå. Så sluta vara så paranoida. Vill dom ser något får dom väl fasiken se det. Att man ens orkar bry sig över det förstår jag inte ens.

För att man vill va lite anonym?

 

Så det hade varit helt ok för dig om jag satte upp en filmkamera i eran toalett/er och sedan kollade när du gjorde dina toa besök?

 

Ja, men nu måste man skilja på cyber och in real life, du går väll inte på toa på internet?

Vad gör du på internet som du vill vara så anonym på? Vill du inte att andra ska veta att du är på fuska.se? Sorry men 1000+ medlemmar vet redan att du är på fuska.se.

 

Jag börjar bli trött på alla som säger att dom vill vara anonyma på internet..Ge mig en endaste orsak till varför ni vill vara anonyma? Era msn chatter? Vad du gör på internet?

Tror du att dom på FRA skulle skriva i en dagstidning om vad du gör på internet?

Tror ni att dom bryr sig om ni porr surfar?

 

Att jag sitter på fuska.se ger jag blanka f*n i. Vad är det som är så stor skillnad i mitt exempel förutom att det är i verkligheten och det andra via internet? Om jag nu skulle göra något hemligt som jag inte vill att folk ska veta om, tror du verkligen att jag skulle skriva det här som ett argument?

 

Jag förstår inte varför många INTE har något emot att några kan sitta och kolla allt du gör på internet.

Redigerat av Nafrali
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...