Hoppa till innehåll

72h Ban Utan Anledning ?


Gäst stamper

Rekommendera inlägg

Gäst stamper

Hej, när jag försökte logga in idag på WoW så stog det först att lösen var fel, när jag kollade e-mailen så hade ja fått ett brev från "[email protected]" där det stod:

 

World of Warcraft Europe -- Account Suspension and Final Warning

 

Greetings, We are writing to inform you that, unfortunately, we have had to temporarily suspend your World of Warcraft account and place a final warning on it.

Account Name: *******

Type of Violation: Involvement in online trading activities

Consequences for Account: Account suspended for 72 hours, Password Reset and Final Warning issued.

 

Som ni ser så har dom bannat mig för att köpa guld.

Men nu till min fråga, varför har dom bannat mig för att köpa guld när jag inte gjort det? Och varför står det att det är min sista varning när jag aldrig fått någon förut ? :huh:

Här är när jag ska logga in på WoW

Här är mitt mail

Redigerat av stamper
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst stamper

Har du försökt sälja ditt account, eller?

Nej, jag har inte gjort någonting som hänger ihop med WoW och pengar. (Förutom att köpa de och betala subscription.)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade ett liknande mail där jag var tvungen att byta namn på mina karaktärer och sen blev jag bannad tills jag gett ut 4 sissta game carde siffrorna och bild på passportet f*n va skumt att flera jag känner också fått ett email där det står saker som dom inte gjort :s fattar inte att jag kunde bli bannad ett tag när jag bytte namnet :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst stamper

Hade ett liknande mail där jag var tvungen att byta namn på mina karaktärer och sen blev jag bannad tills jag gett ut 4 sissta game carde siffrorna och bild på passportet f*n va skumt att flera jag känner också fått ett email där det står saker som dom inte gjort :s fattar inte att jag kunde bli bannad ett tag när jag bytte namnet :S

Aa blizzard bannar en massa folk utan anledning, och på dera hemsida står de:

"24/48/72h ban"

Rare (Ovanligt att dom bannar folk alltså)

 

Tur att ja slapp skriva in sista Game Card siffrorna :P har slängt dom :visslar:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo, nu är det så at blizzard har det sämsta pengar-trade system som finns. Mail;ar / Trade;ar du över jag tror det är 800g utan att personen som får pengarna lagt något i deras trade ruta så skickas en varning till blizzard som säger till de att kolla upp situationen. Resten fårstår ni själva..

 

Alltså, har du mail;at eller trade;at någon 500g / 800g+? Isåfall vet du svaret, du har trade;at / mail;at för mycket guild till någon. Du har alltså överanvänt BLIZZARDS system.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst stamper

Jo, nu är det så at blizzard har det sämsta pengar-trade system som finns. Mail;ar / Trade;ar du över jag tror det är 800g utan att personen som får pengarna lagt något i deras trade ruta så skickas en varning till blizzard som säger till de att kolla upp situationen. Resten fårstår ni själva..

 

Alltså, har du mail;at eller trade;at någon 500g / 800g+? Isåfall vet du svaret, du har trade;at / mail;at för mycket guild till någon. Du har alltså överanvänt BLIZZARDS system.

Nej, det mesta guld jag fått av någon är av en kompis som gedde mig 10g till skills.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm, det händer väl. Själv blev jag perma bannad för att jag försökte överföra min rogue till mitt gamla account, men kan ju få tillbaka det om jag anger all info & en bild på ID'n jag inte ens har fått :|

Gick roguen förlorad då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm, det händer väl. Själv blev jag perma bannad för att jag försökte överföra min rogue till mitt gamla account, men kan ju få tillbaka det om jag anger all info & en bild på ID'n jag inte ens har fått :|

Gick roguen förlorad då?

 

Naej går väl att fixa
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst stamper

Ok jag fick tillbaka min gubbe idag och såg att någon hackat den bara för att köpa guld utan att riskera ban själv <_<

 

Nån hade hackat min kompis gubbe för goldselling också :huh:

Men den idioten hade glömt bort att skicka över sin 2232g till sin main ...

Här ser du allt >.<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...