Hoppa till innehåll

Min Hårdisk Låter När Den "varvar" Ner.


Gäst GNR

Rekommendera inlägg

vrf låtern den så(det låter som ett "skrapande" ljud.)

när skivan har varit uppe i varv och laddat en banna på ett spel sen så varvar den ner så låter det ett skrapande ljud från hårdisken. har inte låtit så förut... hjälp plz

//GNR

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min förra gjorde så lite grann.. det slutade med att den förstörde en cd-skiva för mig, sen var det adjöss med den! så ett byte kanske är ett tips?

 

(min lät så från början, och funkade ändå i några år, men sen j*vlar blev den vrång och åt cd-skivor!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min förra gjorde så lite grann.. det slutade med att den förstörde en cd-skiva för mig, sen var det adjöss med den! så ett byte kanske är ett tips?

 

(min lät så från början, och funkade ändå i några år, men sen j*vlar blev den vrång och åt cd-skivor!)

FY f*n! min BFV skiva! vrf har det blivigt så här? har jag gjort ngt dumt?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min förra gjorde så lite grann.. det slutade med att den förstörde en cd-skiva för mig, sen var det adjöss med den! så ett byte kanske är ett tips?

 

(min lät så från början, och funkade ändå i några år, men sen j*vlar blev den vrång och åt cd-skivor!)

FY f*n! min BFV skiva! vrf har det blivigt så här? har jag gjort ngt dumt?

 

Lämna in din dator på service, eller köp en ny hårdisk.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

min förra gjorde så lite grann.. det slutade med att den förstörde en cd-skiva för mig, sen var det adjöss med den! så ett byte kanske är ett tips?

 

(min lät så från början, och funkade ändå i några år, men sen j*vlar blev den vrång och åt cd-skivor!)

FY f*n! min BFV skiva! vrf har det blivigt så här? har jag gjort ngt dumt?

 

Lämna in din dator på service, eller köp en ny hårdisk.

 

det är inte "min" dator utans familjens så f*n va dom blir sura på mig eller va det mitt fel att det blev såhär?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, det är inte ditt fel. Allting åldras och vissa saker åldras snabbare än andra. Men köp en ny hårddisk, och flytta över allting från den gammla till den nya. Jag tror att ingen kommer märka något.

eller kan det beror å¨att Cd:n kanske inte är rak eller ngt?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

de är ju samankopplade, men knappast att det är cd-skivans fel, isf är det mer cd-läsarens som åker på stryk. svårt att säga vad som är fel eftersom alla(?) hårddiskar låter på ngt sätt, tror inte du ska oroa dig för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Efter några år så kan läshuvudets små elektromagneter som läser på hårddisken lossna och skrapa sönder hårddisks-skivorna. Byt, för annars låter det bara ännuvärre! å i värsta fall så förlorar du alla infomation på hårddisken.

 

//Apparat1230

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...