Gäst Justfiwi Skrivet 6 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2008 (redigerat) Hejsan! Funderar på att köpa en EU-Moped, när jag fyller år, och vet inte vilken jag ska köpa. Kan ni möjligtvis klistra in länkar på mopeder och skriva lite om dem. Om ni har erfarenhet av någon moppe som ni kan rekommendera så skriv såklart. Skriv även pris och sådant. EDIT: Okej, jag tar bort prisklassen Tack på förhand! Redigerat 12 Augusti 2008 av Justfiwi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 6 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2008 Ska du ha Scooter så ska du absolut ha Peugeot Speedfighter eller Yamaha Aerox, mkt snygga båda två, bra kvalité osv. Ha du ha motard/crossmoppe så är Derbi att rekommendera om du ha pengar. Lite info iaf ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 6 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2008 Ska du ha Scooter så ska du absolut ha Peugeot Speedfighter eller Yamaha Aerox, mkt snygga båda två, bra kvalité osv. Ha du ha motard/crossmoppe så är Derbi att rekommendera om du ha pengar. Lite info iaf ;) Okej, de är fina. Men ändrar nu så att min prisklass är 10.000 och nedåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 6 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2008 För 10k får du ingen klassmoppe direkt. Däremot så finns det ju kinesmoppar, kör själv runt på en kines, inget fel med den alls! Går som en skållad bäver orginal så! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 6 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2008 För 10k får du ingen klassmoppe direkt. Däremot så finns det ju kinesmoppar, kör själv runt på en kines, inget fel med den alls! Går som en skållad bäver orginal så! Men går den isönder så går den verkligen isönder ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 7 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 7 Juli 2008 För 10k får du ingen klassmoppe direkt. Däremot så finns det ju kinesmoppar, kör själv runt på en kines, inget fel med den alls! Går som en skållad bäver orginal så! Men går den isönder så går den verkligen isönder ;) Bara kopan håller inte kvalite, men man ska kunna köra om man vill ha en moppe, lika bra och inte köpa en.Vem tänker på en moppe mer än sig själv :P? Kinamoppar funkar bra, en polare har haft sin i 2år nu och kört flera hundra mil, det som är bra är att dem är bensinsnåla. http://www.trendimport.se/motor.asp?conten...uct.asp?id=7943 är något jag föreslår. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 21 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2008 För 10k får du ingen klassmoppe direkt. Däremot så finns det ju kinesmoppar, kör själv runt på en kines, inget fel med den alls! Går som en skållad bäver orginal så! Jag tycker nog att en kinesmoppe får bli bra, eftersom jag inte är säker på hur mycket pengar jag kommer få och även hur mycket pengar min pappa och mamma bidrar med. Kör han med hälften så vill man ju gärna ha en Puegeot Speedfighter eller något liknande. För 10k får du ingen klassmoppe direkt. Däremot så finns det ju kinesmoppar, kör själv runt på en kines, inget fel med den alls! Går som en skållad bäver orginal så! Men går den isönder så går den verkligen isönder ;) Bara kopan håller inte kvalite, men man ska kunna köra om man vill ha en moppe, lika bra och inte köpa en.Vem tänker på en moppe mer än sig själv :P? Kinamoppar funkar bra, en polare har haft sin i 2år nu och kört flera hundra mil, det som är bra är att dem är bensinsnåla. http://www.trendimport.se/motor.asp?conten...uct.asp?id=7943 är något jag föreslår. Ja den verkade snygg och kostade inte så mycket heller. Ska nog se om det blir något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 21 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2008 http://www.ea-center.se/product.do?productId=046 En sån har jag, har inte haft några problem med den, fast två-taktsvarianten av den skulle jag nog föredra, http://www.ea-center.se/item.do?productId=021 . Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 23 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2008 (redigerat) Borttaget :lol: Redigerat 19 September 2008 av 940220 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 23 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2008 Skaffa en Aerox, går på 13-20K beroende hur skicket är på den, är man bra på att pruta kan man få den för lägre men då tvekar jag på att den är i topp skick, eller en Slider, samma med den också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 18 September 2008 Rapport Dela Skrivet 18 September 2008 Om du ska ha scooter så ska du ha Honda Zoomer eller Yamaha Aerox, men dom kostar 20.000-30.000 :( Ska satsa på en Aerox XD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
jacken94 Skrivet 18 September 2008 Rapport Dela Skrivet 18 September 2008 Ska du ha Scooter så ska du absolut ha Peugeot Speedfighter eller Yamaha Aerox, mkt snygga båda två, bra kvalité osv. Ha du ha motard/crossmoppe så är Derbi att rekommendera om du ha pengar. Lite info iaf ;) crssmoppe så ska du ha derbi cpi eller något sånt men somsag det beror på vad du vill lägga Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.