Hoppa till innehåll

Snälla, Hjälp Att Rädda Hajarna!


elin1101

Rekommendera inlägg

Gäst Ubuntu

Mmm, jag älskar hajfensoppa, hoppas de plågar lite fler hajar. Aldrig att jag skriver på, bara dårar skriver på! Vi är rovdjur precis som hajarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 90
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

"Buhuhuu! Rädda hajarna!!" Tror ni hajarna skulle bry sig om det var vi som fick våra armar och händer i en soppa?

Varför ska vi bry oss om en hajarna när dom, om dom nån gång skulle få ett läge, äter upp oss utan att äns tänka på att "Buhuhu, jag tänker inte äta mer för att det är dumt mot bytet"?

Redigerat av RHCP
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Ubuntu

"Buhuhuu! Rädda hajarna!!" Tror ni hajarna skulle bry sig om det var vi som fick våra armar och händer i en soppa?

Varför ska vi bry oss om en hajarna när dom, om dom nån gång skulle få ett läge, äter upp oss utan att äns tänka på att "Buhuhu, jag tänker inte äta mer för att det är dumt mot bytet"?

Precis, vi är en del av ekosystemet precis som hajarna, vi är rovdjur precis som hajarna, det ligger i våran natur att göra såhär och så ska det förbli. Redigerat av Ubuntu
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo..det är en del av ekosystemet när vi utrotar hela arter bara för att vi är "rovdjur"

gg.

läs Mindtwistah's inlägg igen tack. tyckte han förklarade det på en nivå som tom ni borde förstå.

 

sen RHCP så verkar du ha samma hjärn kapacitet som en haj(vilket inte är så mkt) eftersom du jämför den mänskliga hjärnan med hajens.

 

tror vissa här har kollat lite för mkt på film...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo..det är en del av ekosystemet när vi utrotar hela arter bara för att vi är "rovdjur"

gg.

läs Mindtwistah's inlägg igen tack. tyckte han förklarade det på en nivå som tom ni borde förstå.

 

sen RHCP så verkar du ha samma hjärn kapacitet som en haj(vilket inte är så mkt) eftersom du jämför den mänskliga hjärnan med hajens.

 

tror vissa här har kollat lite för mkt på film...

Jag läste aldrig Mindtwistah's inlägg.

Så om jag jämför den mänskliga hjärnan med hajens så är jag lika smart som en haj?

Vadå "kollat lite för mkt på film"? Det är dom som tror att dom kan göra så som har sett för mycket på film.

Redigerat av RHCP
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zakakiro @ Wow! Ännu en liten unge som måste ta till personliga påhopp.

 

Hajar äter ju fiskar o.s.v, vi människor äter tydligen soppa gjort av hajar :P

Jag står bredvid RHCP och Ubuntu nu, det är ju våran natur att göra soppa av hajar, det finns ju nått som kallas hajfensoppa, och för att få den soppan vad måste man göra då? Hm, jo få tag i en haj. Sen om dom kastar i hajen igen så bryr jag faktiskt inte mig så ganska mycket, om jag ska vara ärlig. Jag bryr mig faktiskt inte ett dugg om hajar, jag har inte en haj som husdjur, det kan ju knappast inte ni heller ha.

Om jag får fråga er som är totalt emot soppan, varför tycker ni om hajar? Har dom ett gulligt ansikte? Snygga fenor? vita, raka tänder?

 

TheGreatest@ När du upprepar, tror vissa här har kollat lite för mkt på film... Vilken hajen film syftar du på?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sätt ditt namn på listan för att hajarna kanske ska få bli räddade.

 

När jag fick höra min kusin berätta vad de gör med hajar så började jag nästan gråta!

vill INTE ta vad de gör med hajarna i detta inlägg.

 

Några av er har säkert redan besökt denna sida och jag hoppas att ni skrivit upp er på listan.

För er som itne gjort det: http://savethesharks.se/

t.aspx

 

8064 pers har skrivit upp sig men de ökar snabbt=)

hajarna kan gott och väl dö tycker jag
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr är de en viktig del i ekosystemet, men nej jag tänker inte gå omkring o skrika "Rädda hajarna"

 

Vem vet, hajfenssoppa kanske är gott!

 

@Zakakiro, sen när är en haj lika mycket värd som en människa då? Jag räddar hellre en människa än tusentals hajar, du då?

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Buhuhuu! Rädda hajarna!!" Tror ni hajarna skulle bry sig om det var vi som fick våra armar och händer i en soppa?

Varför ska vi bry oss om en hajarna när dom, om dom nån gång skulle få ett läge, äter upp oss utan att äns tänka på att "Buhuhu, jag tänker inte äta mer för att det är dumt mot bytet"?

Hajar äter inte människor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Ok, till alla idioter som inte orkar bläddra tillbaka och läsa igenom mitt inlägg:

 

Läs på lite! Att äta haj, eller något annat djur för den delen, är helt OK! Det är naturens gång!

Men på grund av att vi slaktar cirka en kvarts miljon hajar per år, och det finns inte så många hajar, så kommer havets ekosystem att rubbas! Fiskar som är hajars naturliga föda växer i ENORMA mängder, plankton och skit som dessa fiskar äter finns det till slut inte så mycket kvar av, så då svälter andra fiskar, som kanske är t.ex. valens eller sälens naturliga föda. Och då blir både Valen och Sälen utrotningshotade.

Alla som tycker att det är helt ok att slakta hajarna i den takt vi gör nu, var snälla och läs detta inlägg: http://www.fuska.se/forum/index.php?s=&amp...t&p=1369792

Läs och Lär..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...