KuroKaktus Skrivet 12 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2008 Hej. Är det nån som har klarat nån rubiks kub? Jag håller på med kuben 2x2x2. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 12 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2008 Finns det ens 2x2-kuber? o_O Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 12 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2008 ... 2x2x2? Är inte det 4 per sida, tar väl 2 minuter att lösa, om ens det :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 12 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2008 jag visste inte att det fanns olika storlekar o.O Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 12 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2008 jag visste inte att det fanns olika storlekar o.OJodå, det finns det gott om. 5x5x5 t.ex.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...cube_solved.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 12 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2008 Vart man köpa 2x2x2-kuben? Har bara en 3x3x3. :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Thunder Skrivet 13 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2008 2x2x2 löser du på exakt samma sätt som du gör på 3x3x3 men du löser bara hörnen Har du inte löst en 3x3x3 innan så gör det innan du börjar med 2x2x2 :P Så här gör du om du kan lösa en 3x3x3: Efter som det bara finns hörn så är kanterna redan klara så börja med att lägga ner hörnen precis som du gör när du lägger ner hörnen efter du har gjort "korset" Det finns inga kanter så inget andra lager finns, börja istället på sista lagret Gör Sune tills du har rätt färg uppåt och sedan flyttar du bara runt hörnen till sina rätta platser =D Själv är jag inte så bra på 2x2x2 då jag använder 3x3x3 metoden :P mitt redord ligger på ungefär 7sekunder med en 2x2x2 Hoppas du lyckas lösa den nu =D Salzalada http://shop.mawik.se/alega/default.asp?product=MA57a Där har du rubiks kub 2x2x2 Jag har själv en DIY kub som är mycket lättare att vrida. Hittar du en sådan så köp den :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pelleelle Skrivet 8 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2008 jag visste inte att det fanns olika storlekar o.OJodå, det finns det gott om. 5x5x5 t.ex.http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...cube_solved.jpg wow :o ja måste ge min klass kompis en sån =O han höll på me en rubiks kub(3x3x3)i slutet på 8an Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 8 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2008 Jag vill prova en 2x2x2 :P värkar inte så svårt^^ men det kanske det är Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.