Hoppa till innehåll

Drömmer Man Alltid Om Sig Själv?


WASD

Rekommendera inlägg

Gäst ponta500

jag drömmer alltid att jag är mig själv men oftast kan jag komma till platser jag aldrig varit på men ibland drömmer jag om såna jag träffat och är kompisar med men för typ 2 veckor sen drömde jag om en plats som jag inte kände igen men när jag frågade mamma och pappa så sa dom att det var ett ställe nere i skåne som vi campade på när jag var 2år

och det sägs att man inte kommer ihåg något innan 3 års ålder

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Mina drömmar är väldigt skumma. Jag existerar oftast aldrig i mina drömmar och när jag försöker se på mig själv i t.ex en spegel så finns jag inte... antingen är jag en svart skugga eller så ser jag någon annan i spegeln... jag ser aldrig klart heller i mina drömmar, det är oftast väldigt skumt, ensamt och mörkt... Nästan lite David Lynch style... Kan heller aldrig koncentrera mig på någonting... Förstår ni vad jobbigt det är när man drömmer om sex? :P

 

Tänk er lite Max Payne 1-drömmarna fast man ser inte sig själv och man speedas upp i 3x. (TÄNK I 1ST PERSON ASWELL)

 

mAX PAYNE DRÖMMAR:

http://www.youtube.com/watch?v=fQRADOcKV7w

Redigerat av ForlorN
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

drömmar är väll så vitt jag vet bara aspekter på en själv, så man finns nog alltid med på ett eller annat vis, även om du ser dig själv i 3e person. själv brukar jag drömma mycket och dimmigt, ofta om vardagliga händelser men också helt skruvade historier. har återkommande drömmar också :]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har varit inne i lucid dreaming ett tag och haft möjligheten att utforska drömvärlden och prova mina egna teorier :) Det jag kommit fram till är att vi aldrig drömmer i något speciellt perspektiv om vi inte faktiskt tänker på det. När du upplever drömmen i sömnen skapas allting i huvudet- Det finns inga fysiska lagar som säger att du måste ha ett perspektiv. Det är först när du är vaken som perspektivet infaller. Jag har haft drömmar förut där jag sagt "Hah, nu drömmer jag i third person", men sen i vaket tillstånd kunna tänka tillbaks på drömmen och se både thirdperson och first.

 

För er som endast förstår tech talk; Hjärnan lagrar all data från drömmen- Alla perspektiv och varje liten händelse. I vaket tillstånd har drömmen bytts ut mot verkligeheten, och därför kan du inte spela upp drömmen fullt ut (eftersom verkligheten redan tar upp allt), och därför körs en bantad version av drömmen som en subapplication i verkligheten- Det är då du ser drömmen som en platt bild i perspektiv.

 

Bara min teori, men såvitt jag kunnat säga så stämmer det hyfsat (enligt mina egna erfarenheter).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har varit inne i lucid dreaming ett tag och haft möjligheten att utforska drömvärlden och prova mina egna teorier :) Det jag kommit fram till är att vi aldrig drömmer i något speciellt perspektiv om vi inte faktiskt tänker på det. När du upplever drömmen i sömnen skapas allting i huvudet- Det finns inga fysiska lagar som säger att du måste ha ett perspektiv. Det är först när du är vaken som perspektivet infaller. Jag har haft drömmar förut där jag sagt "Hah, nu drömmer jag i third person", men sen i vaket tillstånd kunna tänka tillbaks på drömmen och se både thirdperson och first.

 

För er som endast förstår tech talk; Hjärnan lagrar all data från drömmen- Alla perspektiv och varje liten händelse. I vaket tillstånd har drömmen bytts ut mot verkligeheten, och därför kan du inte spela upp drömmen fullt ut (eftersom verkligheten redan tar upp allt), och därför körs en bantad version av drömmen som en subapplication i verkligheten- Det är då du ser drömmen som en platt bild i perspektiv.

 

Bara min teori, men såvitt jag kunnat säga så stämmer det hyfsat (enligt mina egna erfarenheter).

Det låter intressant, har du någon länk som man kan läsa mer om det? :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...