Gäst ponta500 Skrivet 29 December 2008 Rapport Dela Skrivet 29 December 2008 jag drömmer alltid att jag är mig själv men oftast kan jag komma till platser jag aldrig varit på men ibland drömmer jag om såna jag träffat och är kompisar med men för typ 2 veckor sen drömde jag om en plats som jag inte kände igen men när jag frågade mamma och pappa så sa dom att det var ett ställe nere i skåne som vi campade på när jag var 2år och det sägs att man inte kommer ihåg något innan 3 års ålder Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThinkAboutIt Skrivet 29 December 2008 Rapport Dela Skrivet 29 December 2008 (redigerat) Har nån drömmt om att man ramlar från ett riktig stor hus`? ellr nåt liknade... Jag drömde ofta något i den stilen. Fast nu har jag inte drömt på ett tag. Redigerat 29 December 2008 av ThinkAboutIt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 29 December 2008 Rapport Dela Skrivet 29 December 2008 (redigerat) Mina drömmar är väldigt skumma. Jag existerar oftast aldrig i mina drömmar och när jag försöker se på mig själv i t.ex en spegel så finns jag inte... antingen är jag en svart skugga eller så ser jag någon annan i spegeln... jag ser aldrig klart heller i mina drömmar, det är oftast väldigt skumt, ensamt och mörkt... Nästan lite David Lynch style... Kan heller aldrig koncentrera mig på någonting... Förstår ni vad jobbigt det är när man drömmer om sex? :P Tänk er lite Max Payne 1-drömmarna fast man ser inte sig själv och man speedas upp i 3x. (TÄNK I 1ST PERSON ASWELL) mAX PAYNE DRÖMMAR: http://www.youtube.com/watch?v=fQRADOcKV7w Redigerat 29 December 2008 av ForlorN Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 30 December 2008 Rapport Dela Skrivet 30 December 2008 Jag drömmer alltid om mig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 30 December 2008 Rapport Dela Skrivet 30 December 2008 drömmar är väll så vitt jag vet bara aspekter på en själv, så man finns nog alltid med på ett eller annat vis, även om du ser dig själv i 3e person. själv brukar jag drömma mycket och dimmigt, ofta om vardagliga händelser men också helt skruvade historier. har återkommande drömmar också :] Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 30 December 2008 Rapport Dela Skrivet 30 December 2008 Jag har varit inne i lucid dreaming ett tag och haft möjligheten att utforska drömvärlden och prova mina egna teorier :) Det jag kommit fram till är att vi aldrig drömmer i något speciellt perspektiv om vi inte faktiskt tänker på det. När du upplever drömmen i sömnen skapas allting i huvudet- Det finns inga fysiska lagar som säger att du måste ha ett perspektiv. Det är först när du är vaken som perspektivet infaller. Jag har haft drömmar förut där jag sagt "Hah, nu drömmer jag i third person", men sen i vaket tillstånd kunna tänka tillbaks på drömmen och se både thirdperson och first. För er som endast förstår tech talk; Hjärnan lagrar all data från drömmen- Alla perspektiv och varje liten händelse. I vaket tillstånd har drömmen bytts ut mot verkligeheten, och därför kan du inte spela upp drömmen fullt ut (eftersom verkligheten redan tar upp allt), och därför körs en bantad version av drömmen som en subapplication i verkligheten- Det är då du ser drömmen som en platt bild i perspektiv. Bara min teori, men såvitt jag kunnat säga så stämmer det hyfsat (enligt mina egna erfarenheter). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 1 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2009 Jag har varit inne i lucid dreaming ett tag och haft möjligheten att utforska drömvärlden och prova mina egna teorier :) Det jag kommit fram till är att vi aldrig drömmer i något speciellt perspektiv om vi inte faktiskt tänker på det. När du upplever drömmen i sömnen skapas allting i huvudet- Det finns inga fysiska lagar som säger att du måste ha ett perspektiv. Det är först när du är vaken som perspektivet infaller. Jag har haft drömmar förut där jag sagt "Hah, nu drömmer jag i third person", men sen i vaket tillstånd kunna tänka tillbaks på drömmen och se både thirdperson och first. För er som endast förstår tech talk; Hjärnan lagrar all data från drömmen- Alla perspektiv och varje liten händelse. I vaket tillstånd har drömmen bytts ut mot verkligeheten, och därför kan du inte spela upp drömmen fullt ut (eftersom verkligheten redan tar upp allt), och därför körs en bantad version av drömmen som en subapplication i verkligheten- Det är då du ser drömmen som en platt bild i perspektiv. Bara min teori, men såvitt jag kunnat säga så stämmer det hyfsat (enligt mina egna erfarenheter). Det låter intressant, har du någon länk som man kan läsa mer om det? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.