Hoppa till innehåll

Runescape Member


Vendetta
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej alla rsare. Jo nu är det så att jag gärna skulle vilja bli member men mina föräldrar vill inte använda sina kredit kort på internet för de tycker det verkar osäkert och att dom tycker det är onödigt att betala för nått sånt...! <.<

Jag ska snart få mitt egna konto som jag bara kan ha en viss summa pengar på ch jag frågade om jag kunde använda det men det gick inte det heller... <.<

 

Vet nån hur man skulle kunna övertala dom?

Redigerat av CrossFall
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 34
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Hej alla rsare. Jo nu är det så att jag gärna skulle vilja bli member men mina föräldrar vill inte använda sina kredit kort på internet för de tycker det verkar osäkert och att dom tycker det är onödigt att betala för nått sånt...! <.<

Jag ska snart få mitt egna konto som jag bara kan ha en viss summa pengar på ch jag frågade om jag kunde använda det men det gick inte det heller... <.<

 

Vet nån hur man skulle kunna övertala dom?

Det går inte att övertala ens förälder om det:P Tro mig, jag har försökt. :)

 

Istället så ring från din hemtelefon, kanske lite dyrare, men det är det säkraste sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Föräldrarna ser ju räkningen sen iaf.

Då får han smisk ;)

Ja, men eftersom att hans föräldrar inte ville använda sina kredit kort så kan han ju berätta att han kan ringa från sin hem telefon, eftersom att det är säkrast så skulle dom antagligen inte säga nej, tänk efter, vad kan hända när man ringer från en hem telefon? Typ inget, och vad kan hända om man använder kort? Jo man kanske har nått virus i datorn, keylogger å sånt, har man det så kan det hela gå extremt illa, och plus så kan Crossfall räkna med data förbjud tills han flyttar hemifrån.

Tror inte att dina föräldrar skulle säga, - Ähh! Det gör inget, vi får fixa nytt. Om deras konto blev hackat bara för att det man hade virus, eller nått sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, jag ska fråga ch säga ännu en gång att jag betalar med mina pengar! <_<

Sms är ännu dyrare va?

Går inte med sms.

Men tänk på detta när du ringer.

 

När du ringer så är det en kille som säger nått på svenska typ;

Detta samtal kommer kosta 75kr, vill du fortsätta tryck 1 bla bla bla..

Sen så väntar du nån sekund, sen så börjar en tjej prata, hon kommer säga en kod du ska skriva upp, men hon pratar inte svenska, hon säger siffror och bokstäver på engelska, så du bör förstå engelska.

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Hmm, jag ska fråga ch säga ännu en gång att jag betalar med mina pengar! <_<

Sms är ännu dyrare va?

Går inte med sms.

Men tänk på detta när du ringer.

 

När du ringer så är det en kille som säger nått på svenska typ;

Detta samtal kommer kosta 75kr, vill du fortsätta tryck 1 bla bla bla..

Sen så väntar du nån sekund, sen så börjar en tjej prata, hon kommer säga en kod du ska skriva upp, men hon pratar inte svenska, hon säger siffror och bokstäver på engelska, så du bör förstå engelska.

 

Klart jag gör, har lätt för det! ^^

 

Man kan väll även ringa med mobilen om man vill?

 

Min morsa tyckte det var onödiga utgifter. <.<

Redigerat av CrossFall
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Men det borde väl gå med vanligt kort också, alltså som man fyller på eller?

kontantkort? joo kanske..

 

Jag frågade om jag kanske kunde få det till vintern eftersom jag inte sitter like mycket vid datan nu som då och hon sa 'tjaa, vi får se. Kanske!'. =3

Redigerat av CrossFall
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om dom tycker det är osäkert kan du ju visa hur många som är online på sidan och säga att väldigt många är member.Sen kanske du har en kompis som är eller har varit member som kan säga att det är säkert(och då ljuger han ju inte,för det är säkert).Men det med att dom inte vill betala för ett spel går ju inte att göra nått åt,det är ju faktiskt inte så konstigt.Förut när jag ville bli member så trodde mina föräldrar att jag skulle spela ännu mer,så det är ju också en anledning om ni inte har en viss speltid.Men tjata så kommer du kanske få pröva i en månad iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan ringa från din mobil, helst ska det vara ett kontant kort, alltså sådant man fyller på med ett visst belopp.

Så om du fyller på din mobil med 100kr så räcker det, då dras ju 75kr direkt av din mobil + telefon taxa, och eftersom att du ringer till England så betalar du för det också, jag kommer inte ihåg hur mycket det kostar att ringa till England i minuten tror att det var runt 5kr. Så vi säger så att ett samtal kommer bli totalt;

 

100 - 75 = 25kr.

 

25 - 5/1 minut 2minuter=10kr=15kr. (Om du har linjen öppen i 2 minuter.

 

Så 15kr av 100kr har du då kvar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...