Ceto Skrivet 20 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2008 Hej jag brukar vara inne på en server och många använder hlss och när de startar går min ping upp till 500-1020 och det laggar som f*n! server pingen e 40 Jag behöver hjälp på hur jag ska kunna stoppa lagget Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 20 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2008 Har du rätt rates? om inte så kan du i dom flesta fallen skriva ratesettings Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 20 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2008 Hej jag brukar vara inne på en server och många använder hlss och när de startar går min ping upp till 500-1020 och det laggar som f*n! server pingen e 40 Jag behöver hjälp på hur jag ska kunna stoppa lagget Ta först reda på vilken kodek servern använder(genom kommandot sv_voicecodec när du är på servern) om det står voice_speex och INTE voice_miles så är det något fel hos dig, annars är det server administratören som inte kan ett skit... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 20 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2008 Är det inte med rates det har att göra ? :huh: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 20 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2008 Är det inte med rates det har att göra ? :huh:Om han inte har ändrat standardvärdena så ska det nog fungera bra som standard? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 20 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2008 Äh jag vet ej vad det är för tillfälligt kan jag inte kolla kommer och att kolla senare och då säger jag vadå vad spelar det för roll? Och sen tänkte jag använda hlss själv fast hur stor är den allt tillsammans sammanlagt hur stor vill veta och jag vill veta vad man behöver och hur man gör. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 20 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2008 voice_speex är en bättre kodek med bättre kvalité och mindre överföringsstorlek om man jämför kvalitén med voice_miles. Du kan ladda ner Half-Life Sound Selector ifrån http://www.hlss.us/. Där finns även guider på hur man installerar och använder det. Och kom ihåg, man får inga ljud som standard. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 20 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2008 På min är det voice_miles jag ändrar då Jag var inne på server och gjorde om till voice_speex hjälper ej det laggar fortfarande vitdom du hadde fel. Man skulle ratea jag hadde rate 2500 och jag gjorde till 25000 och nu funkar det tack för hjälpen men behöver man inga nollor efter 25000 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 20 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2008 Är det inte med rates det har att göra ? :huh: Om han inte har ändrat standardvärdena så ska det nog fungera bra som standard? På min är det voice_miles jag ändrar då Jag var inne på server och gjorde om till voice_speex hjälper ej det laggar fortfarande vitdom du hadde fel. Man skulle ratea jag hadde rate 2500 och jag gjorde till 25000 och nu funkar det tack för hjälpen men behöver man inga nollor efter 25000 Jag sa att om du inte ändrat standard värdet på "rate" så är det inte det som är fel, men nu hade du tydligen ändrat på värdet, då standardvärdet för rate är 12000, och du hade som du sa 2500. Och för övrigt, du kan inte ändra på en servers inställningar om du inte har administratörsrättigheter. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 20 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Juli 2008 Joo för mig själv.... kan jag men ej för andra måste jag göra setup på hlss Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 21 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Juli 2008 Måste jag sätta upp hlss för att kunna spela ljud? Vad behöver jag... Hur stor plats tar allt tillsammans... Vill veta dessa frågor. :) Mvh ceto Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ceto Skrivet 23 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2008 Ursäkta att jag gör tripple post men ingen svarar faktist ... Hur stor plats tar allt med hlss? Plus hur stor plats tar alla amx votar? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg