Hoppa till innehåll

Hlss

Ceto

Rekommendera inlägg

Hej jag brukar vara inne på en server och många använder hlss och när de startar går min ping upp till 500-1020 och det laggar som f*n! server pingen e 40

Jag behöver hjälp på hur jag ska kunna stoppa lagget

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej jag brukar vara inne på en server och många använder hlss och när de startar går min ping upp till 500-1020 och det laggar som f*n! server pingen e 40

Jag behöver hjälp på hur jag ska kunna stoppa lagget

Ta först reda på vilken kodek servern använder(genom kommandot sv_voicecodec när du är på servern) om det står voice_speex och INTE voice_miles så är det något fel hos dig, annars är det server administratören som inte kan ett skit...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äh jag vet ej vad det är för tillfälligt kan jag inte kolla kommer och att kolla senare och då säger jag vadå vad spelar det för roll?

Och sen tänkte jag använda hlss själv fast hur stor är den allt tillsammans sammanlagt hur stor vill veta och jag vill veta vad man behöver och hur man gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

voice_speex är en bättre kodek med bättre kvalité och mindre överföringsstorlek om man jämför kvalitén med voice_miles.

Du kan ladda ner Half-Life Sound Selector ifrån http://www.hlss.us/. Där finns även guider på hur man installerar och använder det. Och kom ihåg, man får inga ljud som standard.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På min är det voice_miles jag ändrar då

Jag var inne på server och gjorde om till voice_speex hjälper ej det laggar fortfarande

vitdom du hadde fel.

Man skulle ratea jag hadde rate 2500 och jag gjorde till 25000 och nu funkar det tack för hjälpen men behöver man inga nollor efter 25000

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det inte med rates det har att göra ? :huh:

Om han inte har ändrat standardvärdena så ska det nog fungera bra som standard?

På min är det voice_miles jag ändrar då

Jag var inne på server och gjorde om till voice_speex hjälper ej det laggar fortfarande

vitdom du hadde fel.

Man skulle ratea jag hadde rate 2500 och jag gjorde till 25000 och nu funkar det tack för hjälpen men behöver man inga nollor efter 25000

Jag sa att om du inte ändrat standard värdet på "rate" så är det inte det som är fel, men nu hade du tydligen ändrat på värdet, då standardvärdet för rate är 12000, och du hade som du sa 2500.

Och för övrigt, du kan inte ändra på en servers inställningar om du inte har administratörsrättigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...