purjo Skrivet 22 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2008 Tjena. Nu är det så att jag får min nya dator vilken dag som helst, men den är utan OS. Som enorm n00b när det gäller sånt här så är min fråga, är det något speciellt man bör tänka på när man installerar ett Operativsystem? Vilka saker är det som behöver drivrutiner osv. Sen så till nästa grej, jag har tänka att testa Vista, men jag är lite orolig då man enligt många inte kan spela så mkt av de äldre spelen som finns, stämmer detta? Ursäkta min n00bighet. //MightyMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 22 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2008 Man behöver installera drivrutiner till typ grafikkort, moderkort, ljudkort. kommer alltid med en skiva med drivrutiner. Ja det stämmer nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 22 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Juli 2008 Just det xD Det visste jag ju egentligen att man får me skivor med det som det behövs drivrutiner till xD. Men är det något annat speciellt man behöver tänka på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 23 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2008 Ja uppdatera till Service pack 2 eller högre, och Microsoft NET frameworks, installera flash, firefox, winrar, poweriso, vlc, winamp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 23 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2008 Vart du än gör. Köp inte Vista. Det var det värsta jag gjort i hela mitt Datorliv.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 23 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2008 Ska inte köpa, snyltar min brors :> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 23 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2008 Haha , isåfall är det okej. Men köp aldrig det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 23 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2008 Ladda ner Linux (Mandriva, Ubuntu etc.), stoppa in skivan, ändra boot sekvensen i BIOS, starta om datorn, installera Linux, ha roligt med Linux, var en glad kille som kör världens bästa OS, släng Bill Gates skräp i papperskorgen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 23 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2008 Jag har faktiskt tänkt att prova någon verision av Linux, men sen så är det speldelen igen, man kan väl inte spela särskilt många spel när man kör Linux? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 23 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2008 Jo.. Det finns massor med "addons" till ubuntu när man installerat det på datorn. Där finns det bland annat massor med addons till att kunna spela spel från Windows. Alla spel går inte spela, men dom stora spelen funkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 23 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2008 Age of Conan fungerar dock inte än med Wine(ubuntu grejs) ifall du vill spela det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 23 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Juli 2008 AoC är inget spel jag har tänkt att spela. Men funkar t.ex. WoW, Crysis, Kane & Lynch, Race Driver: Grid? För det är väl ungefär vad jag har tänkt att spela. men är det krångligt att använda "Wine" för att spela? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.