Jolt Skrivet 28 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2008 Tja!Jag är en nybörjare som ska skaffa en softis,eller,min pappa ska. Nu har jag funderat på 3 stycken,dom här: UHC Desert Eagle 44AE "En Soft Air Gun med god precision och ett bra grepp. Magasinet rymmer 25 kulor som matas fram med mantelrörelse. Hop Up-effekt. Använd gula kulor för bästa prestanda (art 620102). Längd 267 mm. Vikt 435 g. Anslagsenergi: 0,5J" UHC Sig Sauer P2340 Elektrisk "Med en batteridriven pistol slipper du göra mantelrörelse, vilket låter dig skjuta betydligt snabbare! Blow Back-funktionen gör att manteln hoppar fram och tillbaka som på en riktig pistol. Magasin för 13 kulor. Drivs med 4 st R03-batterier. Längd 185 mm. Vikt 250 g. Anslagsenergi: 0,1J." Taurus 24/7 Co2 "Med en kolsyrepistol slipper du göra mantelrörelse mellan varje skott och får därmed riktig halvautomatik! Anslagsenergin på 0,8 J ger en utgångshastighet på upp till 110 m/s. Med en vikt på runt halvkilot ligger Taurus 47/7 riktigt stabilt i handen. BAX-systemet (en vidareutveckling av Hop-Up) kontrollerar kulans rörelse i både höjd- och sidled vilket ger en mycket god precision. Magasin för 15 kulor. Längd 180 mm. Vikt 522 g." Vad jag har hört så skjuter man längre med vita kulor eftersom väger mer,men blir det nån skillnad då om man använder Desert Eaglen? Och skjuter Sig Sauern mycket kortare? Taurusen kostar mycket mer,men är den värt det? Sen har jag en annan fråga,vad menas med 1:1? Ni får gärna ge föslag på andra pistoler,men dom ska helst vara från Teknikmagasinet Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Easton Skrivet 28 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2008 Den kolsyredrivna hade jag nog valt. Taurusen. Du ser ofta på kraften på Joule. Alltså den elektriska, har en kraft på 0,1 Joule. Vilket motsvarar...få se nu.... 20-30 m/s. Troligtvis har jag fel. SigSauern är nog en skitpistol. Deageln går lite bättre, ungefär 60-70 m/s. Svaren: SigSauern skjuter kort, och inte hårt. Taurusen är ju kolsyredriven. Vilket är mycket bättre. Den drivs med kolsyrepatroner, så man slipper göra mantelrörelser. Den skjuter hårdast av dem här tre också. 1:1 betyder skalan. Om skalan är 1:1, så är pistolen så stor i verkligheten. Gå in här istället. Där finns det bättre grejor! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jolt Skrivet 28 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2008 Men man måste väl "tanka på" den kolsyredrivna ibland? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Easton Skrivet 28 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2008 Men man måste väl "tanka på" den kolsyredrivna ibland? Man behöver bara köpa kolsyrepatroner. 12 spänn styck -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jolt Skrivet 28 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2008 (redigerat) och man kan välja att skjuta med mantelrörelse också va? Har sett att det är många som snackat om G17,är den nått att ha? Redigerat 28 Juli 2008 av HolyHunter Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Easton Skrivet 28 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2008 Inte på kolsyrepistoler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jolt Skrivet 28 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2008 går det att skjuta vanligt med såna som går på batterier? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 28 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2008 ha själv en taurus 24/7, tyckerr det e as grymt att man inte behöver göra mantelrörelsen och bara sputa på kulor, men jag kan inte rekomendera att du ska köpa den co2, köp sw sigman i stället. eller desert eagle c02 (den e starkare) och i den deageln du tipsade om kan man väll bara använda gula kulor? så ska du köpa en c02 så ta sigman eller deageln sigman: http://www.cabom.se/produkter/soft-air-gun...pistol,30165105 Deageln http://www.cabom.se/produkter/soft-air-gun...pistol,30165705 de e lite dyrare men deageln e lite starkare (typ 0.4 joul starkare) sen e den gjord i metall och komposit (tarus 24/7 e bara magasinet metall sen e resten bara plats) och man kan välja att skjuta med mantelrörelse också va? Har sett att det är många som snackat om G17,är den nått att ha? ne kass kvalite, satsa på en bra emd engång så du sliper köpa en ny. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jolt Skrivet 28 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2008 vad menas med co2? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 28 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2008 (redigerat) vad menas med co2? Kemiska formeln för kolsyra. (If I'm not mistaken, är inte så uppmärksam på NO-lektionerna) Redigerat 28 Juli 2008 av MovieMe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jolt Skrivet 28 Juli 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2008 men jag skulle helst köpa en softis på Teknikmagasinet,vet nån någon bra som finns där?Och var köpte du din taurus 24/7 då underwar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 28 Juli 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2008 men jag skulle helst köpa en softis på Teknikmagasinet,vet nån någon bra som finns där?Och var köpte du din taurus 24/7 då underwar?köpte den på cabom bätre utbud där, och movieme detta kan låta konstigt men c02 är inte kolsyra det står det på alal softar men frågade min NO lärare och der var nåt annat. har köpt en soft på teknikmagasinet med men de har inte så många, men köp på cabom eller hobbex. De hade en as bra shootgun på hobbex för ett tag sen, den kostar bara 500 spänn och skjöt 112m/sek. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.