Hoppa till innehåll

Ati Radeon Xpress 1200, Bra Grafikkort?


zkAro

Rekommendera inlägg

Det kortet verkar inte ens existera, närmaste jag hittar är X1250 vilket verkar vara ett direkt uselt inbyggt budget-kort =/

 

EDIT: en benchmark säger att ett X1300 kort har 1/8 prestandan av ett 7800GTX, ett 2-3 år gammalt kort som inte ens tillverkas längre..

 

tror du lär hitta något annat

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kortet verkar inte ens existera, närmaste jag hittar är X1250 vilket verkar vara ett direkt uselt inbyggt budget-kort =/

 

EDIT: en benchmark säger att ett X1300 kort har 1/8 prestandan av ett 7800GTX, ett 2-3 år gammalt kort som inte ens tillverkas längre..

 

tror du lär hitta något annat

x1300 är på samma serie som 7800GTX.

 

Xxxxx för Ati och 7xxx för nvidia släpptes samtidigt, det var en strid om serierna.

X1300 är ett budgetkort bara, jag har det på min bärbara som jag köpte för tre år sen, och wow funkar på medium.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men vilket är bäst? Intel x3100 eller Ati Radeon Xpress 1250?

Ingen av korten är bra.

 

Ati Radeon Xpress 1250 bygger på ett gammalt kort som heter Radeon X700

och

Intel x3100 är en grafikkortskrets som är inbyggd i moderkortet.

 

men de funkar nog med låga inställningar på de spelen du vill spela

 

vilket kort som är sämst eller bäst kan jag inte säga

Redigerat av hyldran0
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bara att köpa ett nVidia GeForce ju!!!

Men ska ju köpa en laptop som har sånt grafikkort (intel x3100 elr Ati) men jag har hittat en annan laptop som har Nvidia GeFore 8400M G, är det ett bra kort da?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bara att köpa ett nVidia GeForce ju!!!

Men ska ju köpa en laptop som har sånt grafikkort (intel x3100 elr Ati) men jag har hittat en annan laptop som har Nvidia GeFore 8400M G, är det ett bra kort da?

 

kolla lite själv på te.x youtube och google

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är bara att köpa ett nVidia GeForce ju!!!

Men ska ju köpa en laptop som har sånt grafikkort (intel x3100 elr Ati) men jag har hittat en annan laptop som har Nvidia GeFore 8400M G, är det ett bra kort da?

 

min laptop som jag har nu har 8400M och jag spelar wow på högsta inställningar utan AA med 30-40fps, hade 60fps när jag körde på medium, med 1280x800 upplösning
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...