Hoppa till innehåll

En Kille Sover 2.5 Timmar Om Dygnet


Gäst EDOBEM

Rekommendera inlägg

tror ni pavlina skulle vilja erkänna att han mår sämre än en bakfull anders lundin på allsång på skansen? och även om han tror/känner sig bättre så kanske hans kropp i själva verket mår piss. människor behöver sova olika mycket, snittet är 8 timmar/dygn, som jag läste i ngn artikel.

I vanlig monophasic sömn är 90 minuter den vanligaste sömnperioden, och REM kommer väldigt sent i den perioden, REM är alltså den viktigaste delen av sömnperioden, det är där drömmar och sånt händer etc. och om man varit utan REM sömn förlänge, så börjar man känna sig dålig etc. Men! Som jag sa tidigare, så kan man lära kroppen att gå in i REM direkt, och alltså få mer REM sömn per dag än vad man får med Monophasic, då kan man känna sig lika pigg som förut, eller rent av piggare.

 

Jag själv, tror på detta, finns flera vetenskapliga experiment om du söker runt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag sover typ bara 2.5 timmar om dygnet. :P

Jag tror KNAPPAST att du sover så lite lilleman.

Du skulle nästan avlida om du inte får nån sömn. Barn måste sova för att kunna växa.

Alltså måste du vara 53 cm lång.

 

Pöh!

 

Nja, ungefär 5 timmar dårå :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte direkt bra för hälsan, speciellt nervsystemet och hjärnan, ögonen osv.

Och du vet det hur? Läs på Pavlinas blogg, där säger han att han till och med mådde bättre när han sov Polyfasiskt. Det är bara dem 3 första veckorna som man är zombie, och den här killen som aftonbladet skriver om har antingen inte gjort det i 3 veckor, eller så förkortade aftonbladet hela storyn till dem 3 första veckorna.

 

Lita inte på Internet, lita på studier och forskningar än någon j*vla blogg som påstår sig vara bra för och få mer läsare.

 

Ens tillväxthormoner börjar utsöndras efter 3 timmars sömn, jag tror inte han sover 2,5 timmar, eftersom då skulle han va en dvärg och va blekfet, eftersom tillväxthormonet är det kraftigaste fettförbrännande hormonet vi har.

Redigerat av Doctor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tillväxthormonet utsöndras i REM sömnen den också. I stort sett händer det mesta då, och anledningen till att detta funkar är att vår kropp är byggd för att anpassa sig till situationer. Får vi bara 2,5 timmars sömn så anpassar sig kroppen till att utföra allt nödvändigt arbete på den tiden (Därav består hela ens sömn av REM).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara en liten fråga, om 2,5 timmars sömn inte skadar kroppen varken psykiskt eller fysiskt på något sätt, varför säger då alla sömnforskare att det är dåligt för kroppen?

Det blir skadligt om man bara sover dom 2,5 timmarna i sträck på natten, som monophasic sömn. Sen är uppe resten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara en liten fråga, om 2,5 timmars sömn inte skadar kroppen varken psykiskt eller fysiskt på något sätt, varför säger då alla sömnforskare att det är dåligt för kroppen?

Det blir skadligt om man bara sover dom 2,5 timmarna i sträck på natten, som monophasic sömn. Sen är uppe resten.

 

jo, men det har ju varit lite diskutioner om detta på radio o.s.v. Och då utgick dom från detta specifika fallet och påstod att det skulle vara skadligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...