Gäst wAcko Skrivet 8 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2008 (redigerat) Hejsan, som ni flesta vet så brukar jag sitta och hjälpa till här med kundvagnar för de som vill ha hjälp med köptips. nu har jag tittat lite omkring på datorbutiken.com och försökt göra den bästa budgetdatorn. https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=229-40533 Den här datorn har följande stats: DVD-brännare Väldigt prisvärt Antec-chassi med Seasonic-nätaggregat. (De gör duktigt bra komponenter) 3072MB (3GB) PC2-6400 (800MHz) Internminne. (Snabbt) Gigabyte GA-MA78GM-S2H med ett grymt inbyggt grafikkort (Se nedan) Inbyggt ATI HD3200 kort 256MB 250GB Samsung HDD(Hårddisk) AMD Athlon64 X2 5200+ 2,7GHz 1MB L2 Gigabit Ethernet HD Audio 7.1 Spel som datorn klarar av skulle jag tro: WoW - Högsta Grafiken CoD 4 - Medium utan AA Crysis - Low utan AA LOTRO - Högsta Grafiken AoC - Osäker, antagligen medium med lite AA Assassins Creed medium med lite AA Oblivion - Högsta Med AA Allt detta för endast 3 327:- Billigt eller vad? Rätta mig om ni tror att jag har fel. HTPC Budget https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=265-40819 Budget "gameLaner" https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=890-40820 Budget "WannaBee XPENZIV3" Redigerat 10 Augusti 2008 av wAcko Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 8 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2008 Klarar den 1.6 på högsta utan lagg? xD Skämt för er som inte visste, här på fuska.se tar vissa allting skitseriöst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 8 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2008 (redigerat) Ja Fuska.se, nordens mest seriösa sajt. :) Nej men skämt och sido. Redigerat 8 Augusti 2008 av wAcko Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 8 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2008 Inte en chans att datorn skulle klara Age of Conan på högsta ens utan AA. Absolut inte heller Assassin's Creed. 256MB minne är i minsta laget med dagens mått. Skulle mycket hellre kört på ett 9600GT eller 8800GT. Grafikkortet är det som spelar allra störst roll i dagens spel och det man bör satsa på i en speldator. Skitbilligt blir det ju ändå, trots allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 8 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2008 Kanske inte högsta då, men medium iaf. står på deras recommended requirements. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sweoggy Skrivet 8 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2008 (redigerat) Det där grafikkortet är alldeles för klent lägg till ett som kostar ~600 kr och du får ett mycket bättre ;) . Redigerat 8 Augusti 2008 av Sweoggy Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 8 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2008 har ett X1950 PRO, som klarar crysis på low och call of duty på medium med aa. HD3200 är ganska mkt bättre än ett X1950 pro. så det är nt så klent, och titta på priset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PurpleHaze Skrivet 8 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2008 Ser väldigt bra ut, skulle själv lagt ut några extra hundralappar på ett bättre grafikkort och 4gb minne för framtida bruk. Men det är ju min personliga åsikt, ditt bygge är absolut inte att klaga på. Väldigt bra pris. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Gripenll Skrivet 8 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 8 Augusti 2008 Bättre att köpa delar änn en hel data, Hel data kostar 2x mer än en egenbyggd är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apex Skrivet 9 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 Ser bra ut fast jag gillar dom andra du satt ihopp till mig bättre :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lord_Sauron Skrivet 9 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 Helt okey "budget" dator. Men kanske ska lägga till några hundra.. Om man bygger själv är det nice. Men finns datorer som är nästan lika billiga och bra(bättre) (färdigbyggda) :lol: Men du vet säkert mer om datorer än mej :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 9 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 9 Augusti 2008 Helt okey "budget" dator. Men kanske ska lägga till några hundra.. Om man bygger själv är det nice. Men finns datorer som är nästan lika billiga och bra(bättre) (färdigbyggda) :lol: Men du vet säkert mer om datorer än mej :( Ja det gör jag, och tanken med denna budget datorn var att göra den som billigt som möjlig, men ändå effektiv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.