Aircondition Skrivet 12 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2008 Hej! Jag anser verkligen att Team Fortress och Team Fortress 2 bör finnas i Half-Life & Half-Life 2 samt CS-forumet. För det första behövs ett TF forum och för det andra så är det ett perfekt ställe att ha det i eftersom att det är ett valvespel. isåfall bör ju en massa andra spel finnas i tex battlefield eftersom det är dice som gör dem.. Vad har Battlefield med Valve-utvecklade spel att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OneDream Skrivet 12 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2008 (redigerat) om du inte märkt det så finns det en "battlefield" katograti här på http://www.fuska.se 1. Skriv in adressen 2. Tryck på forumet 3. om du vill skriva, logga in 4. gå till katogratin där tex wow finns med 5. där finns battlefield Och där, så borde de ha massa andra dice-spel , om detta förslag går igenom.. Aircondition har precis dumförklarat sig själv. Redigerat 12 Augusti 2008 av OneDream Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Overkill Skrivet 12 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2008 Men sluta vara trög... Alla Valve spel är baserade på Half-Life(och half-life 2 för source spel) engine. Så därför hör dom ihop... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 12 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2008 om du inte märkt det så finns det en "battlefield" katograti här på http://www.fuska.se 1. Skriv in adressen 2. Tryck på forumet 3. om du vill skriva, logga in 4. gå till katogratin där tex wow finns med 5. där finns battlefield Och där, så borde de ha massa andra dice-spel , om detta förslag går igenom.. Aircondition har precis dumförklarat sig själv. Nej, du förstår inte riktigt vårt resonemang. Eftersom att kategorin kallas "Half-Life & Half-Life 2 samt CS" borde ju helt klart Portal och Team Fortress 2 vara med, inte bara för att de är utvecklade av Valve. De har t.ex. varit med i en box som är såld mer än spelen är separat. De hör ihop på många sätt. Vilka andra spel än Battlefield-serien har Dice nu på marknaden? Inga som är direkt kända. Alla spel som är släppta från Dice och som är aktuella finns alltså redan i kategorin eftersom att det står: "Battefield spelen Diskutera allt som har med Battlefield spelen att göra här..." Och Mirror's Edge är inte släppt, finns ingen anledning till att nämna det. Blir så j*vla förbannad över att du skriver att jag dumförklarat dig själv. Det är ju för f*n du som har fel, det är du som är okunnig. Du kör bara med hit & run-taktiken. I nästan varje tråd jag skriver postar du ett personligt påhopp och skriver emot det jag säger. När jag svarar låter du bara tråden vara, kommer aldrig tillbaka. Måste vara jobbigt att behöva vara så? Men det är väl bäst att göra så när du inte kan vinna diskussionen annars. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OneDream Skrivet 12 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2008 (redigerat) det jag retar mig på är att du sa "vad har battlefield med valve-utveckladespel att göra". Vadå, får man inte ha en j*vla fanskaplig egen åsikt om det eller?, Ska jag inte få säga det jag tycker? och det finns antagligen någon här på fuska.se som känner igen dices andra spel. Någon shrek-spel har de gjort. och varför inte bara diskutera det i respektive katograti?, exempelvis 360 om det nu kommit ut på det, och sedan göra ett nytt forum för det om det nu diskuteras mycket. Fast det verkar som lewho har ändrat sig.. jag vet inte. Och du kallar puckad, jag lämnar inte diskutioner som du ser nu kanske. Men ontopic - Isåfall bör man ju skita i detta totalt, det blir bara förvirrning annars. Redigerat 12 Augusti 2008 av OneDream Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nafrali Skrivet 12 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2008 (redigerat) det jag retar mig på är att du sa "vad har battlefield med valve-utveckladespel att göra". Vadå, får man inte ha en j*vla fanskaplig egen åsikt om det eller?, Ska jag inte få säga det jag tycker? och det finns antagligen någon här på fuska.se som känner igen dices andra spel. Någon shrek-spel har de gjort. och varför inte bara diskutera det i respektive katograti?, exempelvis 360 om det nu kommit ut på det, och sedan göra ett nytt forum för det om det nu diskuteras mycket. Fast det verkar som lewho har ändrat sig.. jag vet inte. Och du kallar puckad, jag lämnar inte diskutioner som du ser nu kanske. Men ontopic - Isåfall bör man ju skita i detta totalt, det blir bara förvirrning annars. Du har fortfarande inte svarat på den frågan. Sedan är det mycket minde skillnad på Valves spel och Dices spel. Alla spelen som Valve har använder samma motor (Såvida det inte är ett spel från Half-Life 1 tiden). Detta gör inte Dice vad jag vet. Och som Aircondition sa, Valves spel har sålts i en Box (HL2, TF2, Portal, EP1 och EP2). Om du nu inte tycker att det räcker så är alla nya spelen av Valve en "mod" på Half-Life 2, då de alla använder Source motorn. Redigerat 12 Augusti 2008 av Nafrali Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OneDream Skrivet 12 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2008 (redigerat) vad är det för skillnad att det sålt i en box? det har sålts en och en. men om det bara sålts i en box så kanske ja, men nu är inte fallet så. och ja, jag behöver inte svara på den frågan eftersom den var så kass, jag pratade om ett annat företag, jag sa inte OHOH VALVE O DICE ÄR SAMMA UTVECKLARE, TSLOT! Redigerat 12 Augusti 2008 av OneDream Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 12 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2008 Kan du ta någon minut längre på dig när du skriver inlägg? Ditt översta inlägg förstod jag inte ett stoft av. Skillnaden med att det har sålts i en box är att det är The Orange Box. En box som sålde extremt bra förra spelhösten. Portal och Team Fortress 2 förknippas därför med varandra. Ett Shrek-spel och Battlefield 2 har ju inget gemensamt förutom utvecklaren. Och det är ju egentligen inte samma utvecklare, det är ju ett helt annat team som har gjort Battlefield-spelen. Dessutom har ju Valve-spelen Source-motorn gemensamt, som Nafrali påpekade. Förstår inte din poäng riktigt, TF2 och Portal borde verkligen höra till Half-Life-forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OneDream Skrivet 12 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2008 nej, jag orkar inte lägga energi på det, klaga på du bara. Men det är ju olika spel, gör inte det skillnaden? shrek o battlefield är ju olika spel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 12 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2008 nej, jag orkar inte lägga energi på det, klaga på du bara. Men det är ju olika spel, gör inte det skillnaden? shrek o battlefield är ju olika spel. Varför är då CS och Half-Life-serien i samma forum? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst OneDream Skrivet 12 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2008 det undrar jag med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Overkill Skrivet 12 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2008 nej, jag orkar inte lägga energi på det, klaga på du bara. Men det är ju olika spel, gör inte det skillnaden? shrek o battlefield är ju olika spel. Varför är då CS och Half-Life-serien i samma forum? För att det är samma engine... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.