D48 Skrivet 12 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2008 rubriken? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 12 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2008 Samma sak som. Varför är det bättre att två datorer jobbar ihopp (kluster) istället för att bara en dator jobbar? Det klarar av mycket mer än en enkelkärnig processor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 12 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Augusti 2008 Samma sak som. Varför är det bättre att två datorer jobbar ihopp (kluster) istället för att bara en dator jobbar? Det klarar av mycket mer än en enkelkärnig processor. thx mannen nu vet jag det. lås tråden eller ngt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 En fyrkärnig har dock inte särskilt stor fördel mot en tvåkärnig i dagens spel. En sådan gör sig bäst med videoeditering, rendering etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 (redigerat) Om du planerar att köpa en ny processor rekommenderar jag dig att vänta på Intel Core i7 processorn som använder sig utav den nya Nehalem arkitekturen. Den är planerad att släppas innan år 2009. FYI: Den använder sig utav fyra kärnor och har två trådar till varje kärna. I ett test är den extremt mycket bättre än en 2.4 GHz Core 2 Duo E6600. A 2.93 GHz Core i7 900 system has been used to run a 3DMark Vantage benchmark and gave a CPU score of 17,966. The 2.66 GHz Core i7 800 scores 16,294. A 2.4 GHz Core 2 Duo E6600 scores 4,300. Redigerat 14 Augusti 2008 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 13 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 om man vill ha en ny dator nu så tycker jag inte att man ska vänta tills 09 för en processor.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 Faktiskt, så släpps de runt oktober 2008. Och du borde orka vänta två månader, annars tappar du ca ½ år på utvecklingen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 Om du planerar att köpa en ny processor rekommenderar jag dig att vänta på Intel Core i7 processorn som använder sig utav den nya Nehalem arkitekturen. Den är planerad att släppas innan år 2009. FYI: Den använder sig utav fyra kärnor och har två trådar till varje kärna. får man fråga vad den kommer kosta? :rolleyes: off-topic: vad betyder FYI? :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 Om du planerar att köpa en ny processor rekommenderar jag dig att vänta på Intel Core i7 processorn som använder sig utav den nya Nehalem arkitekturen. Den är planerad att släppas innan år 2009. FYI: Den använder sig utav fyra kärnor och har två trådar till varje kärna. får man fråga vad den kommer kosta? :rolleyes: off-topic: vad betyder FYI? :o For your information Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 Om du planerar att köpa en ny processor rekommenderar jag dig att vänta på Intel Core i7 processorn som använder sig utav den nya Nehalem arkitekturen. Den är planerad att släppas innan år 2009. FYI: Den använder sig utav fyra kärnor och har två trådar till varje kärna. får man fråga vad den kommer kosta? :rolleyes: off-topic: vad betyder FYI? :o Det kommer först att släppas tre versioner av processorn, du kan läsa om allt här: Wikipedia(core i7). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 Om du planerar att köpa en ny processor rekommenderar jag dig att vänta på Intel Core i7 processorn som använder sig utav den nya Nehalem arkitekturen. Den är planerad att släppas innan år 2009. FYI: Den använder sig utav fyra kärnor och har två trådar till varje kärna. får man fråga vad den kommer kosta? :rolleyes: off-topic: vad betyder FYI? :o Det kommer först att släppas tre versioner av processorn, du kan läsa om allt här: Wikipedia(core i7). extreme edition va jäkligt dyr :S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 14 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2008 Alla extreme editions är dyra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.