klister92 Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 Hej jag har en bärbar HP-dator med 1 G ram och undrar om det är värt att uppgradera till 2 g ram istället. Det skulle isåfall kosta ca 500 med installation. Ni som har uppgraderat erat ram minne någongång kan väl säga om det går snabbare, och isåfall hur mycket snabbare Tack // Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Overkill Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 Det går snabbare... (BTW Jag har 2 omatchade RAM minnen och det går fortfarande extremt mycket snabbare) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 Jag uppgraderade min ena dator från 1gb till 1.5gb och det är stor skillnad :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Salzalada Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 Jag uppgraderade från 1gb till 3gb, och det var en jäkla skillnad. På 1gb kunde jag bara ha igång WoW, med 3gb kan jag ha igång WoW, CS 1.6 och surfa på internet. :) RAM gör STORA skillnader. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 Det kommer bara gå snabbare om du nu har brist på RAM. Kolla om du ligger nära maximal RAM-användning och om du gör det kan det vara läge att köpa till mer minne. Men annars lär inte inte göra något större skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 jag uppgraderade från 512mb till 2,5gb och det blev mycket skillnad :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
klister92 Skrivet 13 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 Det kommer bara gå snabbare om du nu har brist på RAM. Kolla om du ligger nära maximal RAM-användning och om du gör det kan det vara läge att köpa till mer minne. Men annars lär inte inte göra något större skillnad. Hur gör jag det? Så ni tycker det är värt att jag uppgraderar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 13 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Augusti 2008 Det kommer bara gå snabbare om du nu har brist på RAM. Kolla om du ligger nära maximal RAM-användning och om du gör det kan det vara läge att köpa till mer minne. Men annars lär inte inte göra något större skillnad. Hur gör jag det? Så ni tycker det är värt att jag uppgraderar? jag tycker det är värt det :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 14 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Augusti 2008 Det kommer bara gå snabbare om du nu har brist på RAM. Kolla om du ligger nära maximal RAM-användning och om du gör det kan det vara läge att köpa till mer minne. Men annars lär inte inte göra något större skillnad. Hur gör jag det? Så ni tycker det är värt att jag uppgraderar? Du bör kunna se siffror gällande RAM i aktivitetshanteraren i Windows XP och antagligen Vista om du kör det. Annars finns det program för att läsa av, men jag kan inga sådana utantill. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
klister92 Skrivet 15 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2008 Det kommer bara gå snabbare om du nu har brist på RAM. Kolla om du ligger nära maximal RAM-användning och om du gör det kan det vara läge att köpa till mer minne. Men annars lär inte inte göra något större skillnad. Hur gör jag det? Så ni tycker det är värt att jag uppgraderar? Du bör kunna se siffror gällande RAM i aktivitetshanteraren i Windows XP och antagligen Vista om du kör det. Annars finns det program för att läsa av, men jag kan inga sådana utantill. Aktivitetshanteraren? Ligger den i kontrollpalenen?, Har vista och är lite n00b Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 15 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2008 Hej jag har en bärbar HP-dator med 1 G ram och undrar om det är värt att uppgradera till 2 g ram istället. Det skulle isåfall kosta ca 500 med installation. Ni som har uppgraderat erat ram minne någongång kan väl säga om det går snabbare, och isåfall hur mycket snabbare Tack // 500?! Bättre att installera det själv och köpa det för 199 istället. ( Vem som helst kan installera det, så riktigt onödigt att betala 300kr extra bara för det. ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2008 Hej jag har en bärbar HP-dator med 1 G ram och undrar om det är värt att uppgradera till 2 g ram istället. Det skulle isåfall kosta ca 500 med installation. Ni som har uppgraderat erat ram minne någongång kan väl säga om det går snabbare, och isåfall hur mycket snabbare Tack // 500?! Bättre att installera det själv och köpa det för 199 istället. ( Vem som helst kan installera det, så riktigt onödigt att betala 300kr extra bara för det. ) Ja, det är inte mycket svårare än att sätta in ett USB-minne :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.