Hoppa till innehåll

Uppgradera Ram?


klister92
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej jag har en bärbar HP-dator med 1 G ram och undrar om det är värt att uppgradera till 2 g ram istället. Det skulle isåfall kosta ca 500 med installation.

Ni som har uppgraderat erat ram minne någongång kan väl säga om det går snabbare, och isåfall hur mycket snabbare

 

Tack //

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kommer bara gå snabbare om du nu har brist på RAM. Kolla om du ligger nära maximal RAM-användning och om du gör det kan det vara läge att köpa till mer minne. Men annars lär inte inte göra något större skillnad.

Hur gör jag det? Så ni tycker det är värt att jag uppgraderar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kommer bara gå snabbare om du nu har brist på RAM. Kolla om du ligger nära maximal RAM-användning och om du gör det kan det vara läge att köpa till mer minne. Men annars lär inte inte göra något större skillnad.

Hur gör jag det? Så ni tycker det är värt att jag uppgraderar?

 

jag tycker det är värt det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kommer bara gå snabbare om du nu har brist på RAM. Kolla om du ligger nära maximal RAM-användning och om du gör det kan det vara läge att köpa till mer minne. Men annars lär inte inte göra något större skillnad.

Hur gör jag det? Så ni tycker det är värt att jag uppgraderar?

 

Du bör kunna se siffror gällande RAM i aktivitetshanteraren i Windows XP och antagligen Vista om du kör det. Annars finns det program för att läsa av, men jag kan inga sådana utantill.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det kommer bara gå snabbare om du nu har brist på RAM. Kolla om du ligger nära maximal RAM-användning och om du gör det kan det vara läge att köpa till mer minne. Men annars lär inte inte göra något större skillnad.

 

Hur gör jag det? Så ni tycker det är värt att jag uppgraderar?

 

Du bör kunna se siffror gällande RAM i aktivitetshanteraren i Windows XP och antagligen Vista om du kör det. Annars finns det program för att läsa av, men jag kan inga sådana utantill.

 

Aktivitetshanteraren? Ligger den i kontrollpalenen?, Har vista och är lite n00b

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej jag har en bärbar HP-dator med 1 G ram och undrar om det är värt att uppgradera till 2 g ram istället. Det skulle isåfall kosta ca 500 med installation.

Ni som har uppgraderat erat ram minne någongång kan väl säga om det går snabbare, och isåfall hur mycket snabbare

 

Tack //

500?! Bättre att installera det själv och köpa det för 199 istället. ( Vem som helst kan installera det, så riktigt onödigt att betala 300kr extra bara för det. )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej jag har en bärbar HP-dator med 1 G ram och undrar om det är värt att uppgradera till 2 g ram istället. Det skulle isåfall kosta ca 500 med installation.

Ni som har uppgraderat erat ram minne någongång kan väl säga om det går snabbare, och isåfall hur mycket snabbare

 

Tack //

500?! Bättre att installera det själv och köpa det för 199 istället. ( Vem som helst kan installera det, så riktigt onödigt att betala 300kr extra bara för det. )

 

Ja, det är inte mycket svårare än att sätta in ett USB-minne :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...