Gäst wAcko Skrivet 15 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2008 Japp ATI Radeon HD 4870 X2 är det bästa kortet just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 15 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2008 Okej, tänkte kanske köpa det "ihop" med datorn liksom. Vet inte om jag får för min pappa. Har försökt övertala honom om att få det som enda julklappen men men... Man kan välja om man vill bygga den själv eller om man vill få den byggd. Men jag vet inte, den är j*vligt dyr så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sweoggy Skrivet 15 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2008 Ati HD 4870 x2 helt klart. Skillnaden mellan olika tillverkarna brukar vara små, men vissa tillverkare har fler än den vanliga referensdesignen t ex överklockade varianterna, varianterna med bättre kylning samt varianterna som har båda. Om du prioriterar en tyst dator kan det vara en idé att köpa en varianterna med bättre kylare från början. Så tillverkare spelar ingen större roll bara varianterna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 15 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2008 Men vad är det för skillnad på Sapphire Radeon HD4870 X2 Dual-DVI 2GB och Powercolor Radeon HD4870 X2 Dual-DVI 2GB? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sweoggy Skrivet 15 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2008 Men vad är det för skillnad på Sapphire Radeon HD4870 X2 Dual-DVI 2GB och Powercolor Radeon HD4870 X2 Dual-DVI 2GB? Om du skickar länk till vardera grafikkorten så är det lättare att kolla upp :) . Vad jag ser på modellnamnet låter det som båda varianterna följer referensdesignen, alltså ingen större skillnad ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 15 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2008 Tror inte det är så mycket hjälp men visst. Jag kollade här för att se på billiga ställen :D http://prisjakt.nu/#rparams=ss=Radeon%20HD%204870%20X2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sweoggy Skrivet 15 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2008 Tror inte det är så mycket hjälp men visst. Jag kollade här för att se på billiga ställen :D http://prisjakt.nu/#rparams=ss=Radeon%20HD%204870%20X2 Båda verkar följa referensdesignen, ingen skillnad på dem alltså. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 15 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2008 Okej :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 15 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 15 Augusti 2008 Sen, vilket är bäst att ha: Dual 512MB GDDR5 ATI® Radeon® HD 4870 with CrossFire™ Technology eller Single 2GB GDDR5 ATI® Radeon® HD 4870 X2 – Dual GPU Technology ??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Sweoggy Skrivet 16 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2008 (redigerat) Sen, vilket är bäst att ha: Dual 512MB GDDR5 ATI® Radeon® HD 4870 with CrossFire™ Technology eller Single 2GB GDDR5 ATI® Radeon® HD 4870 X2 – Dual GPU Technology ??? Här står svaren på dina frågor :P . Svensk recension. (Enligt recensionen är ett HD 4870 x2 överlag bättre) Redigerat 16 Augusti 2008 av Sweoggy Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 16 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2008 Asså när ni säger att det är bättre att bygga en dator själv, så menar ni bara att det är bättre att det är mindre risk att det är nåt fel (typ). Eller att man vet vilka grejer som är i datan? Så som grafikkort, moderkort mm. Kanske svårt att fatta vad jag menar skit i det annars xD För det finns ju AlienWare datorer och där väljer man ju nästan allt som ska vara i. Btw, tack så mycket för recensionen Sweoggy! :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 16 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Augusti 2008 Asså när ni säger att det är bättre att bygga en dator själv, så menar ni bara att det är bättre att det är mindre risk att det är nåt fel (typ). Eller att man vet vilka grejer som är i datan? Så som grafikkort, moderkort mm. Kanske svårt att fatta vad jag menar skit i det annars xD För det finns ju AlienWare datorer och där väljer man ju nästan allt som ska vara i. Btw, tack så mycket för recensionen Sweoggy! :D Man känar hur mycket som helst på att bygga ihop själv, köp en korg som wAcko satt ihop och betala 100-500kr till någon för att bygga ihop den så har du fortfarande tjänat hur mycket som helst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.