Hoppa till innehåll

Radeon Hd 4870 X2 Eller Nvidia Geforce Gtx 280?

ThaNooB

Rekommendera inlägg

• Svar 54
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Okej, tänkte kanske köpa det "ihop" med datorn liksom. Vet inte om jag får för min pappa. Har försökt övertala honom om att få det som enda julklappen men men... Man kan välja om man vill bygga den själv eller om man vill få den byggd. Men jag vet inte, den är j*vligt dyr så...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ati HD 4870 x2 helt klart. Skillnaden mellan olika tillverkarna brukar vara små, men vissa tillverkare har fler än den vanliga referensdesignen t ex överklockade varianterna, varianterna med bättre kylning samt varianterna som har båda. Om du prioriterar en tyst dator kan det vara en idé att köpa en varianterna med bättre kylare från början. Så tillverkare spelar ingen större roll bara varianterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men vad är det för skillnad på Sapphire Radeon HD4870 X2 Dual-DVI 2GB och Powercolor Radeon HD4870 X2 Dual-DVI 2GB?

Om du skickar länk till vardera grafikkorten så är det lättare att kolla upp :) . Vad jag ser på modellnamnet låter det som båda varianterna följer referensdesignen, alltså ingen större skillnad ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen, vilket är bäst att ha:

Dual 512MB GDDR5 ATI® Radeon® HD 4870 with CrossFire™ Technology eller Single 2GB GDDR5 ATI® Radeon® HD 4870 X2 – Dual GPU Technology ???

Här står svaren på dina frågor :P . Svensk recension.

(Enligt recensionen är ett HD 4870 x2 överlag bättre)

Redigerat av Sweoggy
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså när ni säger att det är bättre att bygga en dator själv, så menar ni bara att det är bättre att det är mindre risk att det är nåt fel (typ). Eller att man vet vilka grejer som är i datan? Så som grafikkort, moderkort mm.

Kanske svårt att fatta vad jag menar skit i det annars xD

För det finns ju AlienWare datorer och där väljer man ju nästan allt som ska vara i.

Btw, tack så mycket för recensionen Sweoggy! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Asså när ni säger att det är bättre att bygga en dator själv, så menar ni bara att det är bättre att det är mindre risk att det är nåt fel (typ). Eller att man vet vilka grejer som är i datan? Så som grafikkort, moderkort mm.

Kanske svårt att fatta vad jag menar skit i det annars xD

För det finns ju AlienWare datorer och där väljer man ju nästan allt som ska vara i.

Btw, tack så mycket för recensionen Sweoggy! :D

Man känar hur mycket som helst på att bygga ihop själv, köp en korg som wAcko satt ihop och betala 100-500kr till någon för att bygga ihop den så har du fortfarande tjänat hur mycket som helst.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...