Hoppa till innehåll

Dator Som Klarar Wow


zkAro

Rekommendera inlägg

  • Svar 55
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Min kompis hade en Pentium 4a på 2Ghz, 512MB och ett typ ett 5300GT eller liknande och klarade knappt att gå i nybörjarställena i WoW.

 

Tro mig, det kommer gå skit? Ta korgen som jag valde ihop åt dig, med den kan du köra med det allra högsta. och många nya spel som har precis kommit ut, du kommer till och med klara GTA IV på låg nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min kompis hade en Pentium 4a på 2Ghz, 512MB och ett typ ett 5300GT eller liknande och klarade knappt att gå i nybörjarställena i WoW.

 

Tro mig, det kommer gå skit? Ta korgen som jag valde ihop åt dig, med den kan du köra med det allra högsta. och många nya spel som har precis kommit ut, du kommer till och med klara GTA IV på låg nivå.

Kan inte bygga datorer och vill helst ha en billig för under 3500 kr. Men jag hittade en annan i samma pris (2990kr) och den jag tänkte köpa innan var nere på 2490 nu. MEn den som är uppe i 2990kr är lite bättre i ramen iaf. Kanske en liten gnutta bättre processor med.

 

- Intel Celeron Dual Core E1200 (2.Ghz

- 2 GB arbetsminne

- GeForce 7050 inbyggd grafik (med 256Mb grafikminne)

- Minneskortläsare

- FireWire

- Tangentbord & Mus

 

Källa:NetOnNet (men jag la till "med 256Mb grafikminne" och "2Ghz").

Redigerat av Necromancer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej jag tror inte ens den dator klarar den på low.

tror du inte? jag tror den klarar det på medium iaf, har kollat WoWs systemkrav nu så kolla här:

 

800MHz

32Mb 3D-kort med DirectX.9

512Mb RAM

 

Systemkrav är systemkravet, det betyder inte att du ska kunna köra felfritt, det är kravet för och få igång spelet.

Kanske kommer ta 1 minut för dig på loading screen med en sån dator.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej jag tror inte ens den dator klarar den på low.

tror du inte? jag tror den klarar det på medium iaf, har kollat WoWs systemkrav nu så kolla här:

 

800MHz

32Mb 3D-kort med DirectX.9

512Mb RAM

 

Systemkrav är systemkravet, det betyder inte att du ska kunna köra felfritt, det är kravet för och få igång spelet.

Kanske kommer ta 1 minut för dig på loading screen med en sån dator.

 

Ok, jag får typ ändå inte köpa den datorn helt plötsligt, eller inte någon ny kanske jag borde säga. Men som jag har sagt innan vår dator är på lagning och det kommer ta några veckor för den ska skickas till Stockholm <_<. Men som jag också har sagt innan:

 

7900GTX 512MB 3D-kort med DirectX.9

2Gb RAM

AMD Athlon X2 nångting 3.6GHz

 

Och det hoppas jag verkligen kunna köra på high utan så mycket lagg!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej jag tror inte ens den dator klarar den på low.

tror du inte? jag tror den klarar det på medium iaf, har kollat WoWs systemkrav nu så kolla här:

 

800MHz

32Mb 3D-kort med DirectX.9

512Mb RAM

Systemkrav är systemkravet, det betyder inte att du ska kunna köra felfritt, det är kravet för och få igång spelet.

Kanske kommer ta 1 minut för dig på loading screen med en sån dator.

 

Ok, jag får typ ändå inte köpa den datorn helt plötsligt, eller inte någon ny kanske jag borde säga. Men som jag har sagt innan vår dator är på lagning och det kommer ta några veckor för den ska skickas till Stockholm <_<. Men som jag också har sagt innan:

 

7900GTX 512MB 3D-kort med DirectX.9

2Gb RAM

AMD Athlon X2 nångting 3.6GHz

 

Och det hoppas jag verkligen kunna köra på high utan så mycket lagg!

 

Ja, det kommer gå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej jag tror inte ens den dator klarar den på low.

tror du inte? jag tror den klarar det på medium iaf, har kollat WoWs systemkrav nu så kolla här:

 

800MHz

32Mb 3D-kort med DirectX.9

512Mb RAM

Systemkrav är systemkravet, det betyder inte att du ska kunna köra felfritt, det är kravet för och få igång spelet.

Kanske kommer ta 1 minut för dig på loading screen med en sån dator.

 

Ok, jag får typ ändå inte köpa den datorn helt plötsligt, eller inte någon ny kanske jag borde säga. Men som jag har sagt innan vår dator är på lagning och det kommer ta några veckor för den ska skickas till Stockholm <_<. Men som jag också har sagt innan:

 

7900GTX 512MB 3D-kort med DirectX.9

2Gb RAM

AMD Athlon X2 nångting 3.6GHz

 

Och det hoppas jag verkligen kunna köra på high utan så mycket lagg!

 

en AMD på 3.6GHz unclocked :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej jag tror inte ens den dator klarar den på low.

tror du inte? jag tror den klarar det på medium iaf, har kollat WoWs systemkrav nu så kolla här:

 

800MHz

32Mb 3D-kort med DirectX.9

512Mb RAM

Systemkrav är systemkravet, det betyder inte att du ska kunna köra felfritt, det är kravet för och få igång spelet.

Kanske kommer ta 1 minut för dig på loading screen med en sån dator.

Ok, jag får typ ändå inte köpa den datorn helt plötsligt, eller inte någon ny kanske jag borde säga. Men som jag har sagt innan vår dator är på lagning och det kommer ta några veckor för den ska skickas till Stockholm <_<. Men som jag också har sagt innan:

 

7900GTX 512MB 3D-kort med DirectX.9

2Gb RAM

AMD Athlon X2 nångting 3.6GHz

 

Och det hoppas jag verkligen kunna köra på high utan så mycket lagg!

 

en AMD på 3.6GHz unclocked :P

 

Vad menar du med unclocked? att jag inte klockat den? den är väl bra nog? eller suger den? nej!??!?"#

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja den datorm som du skrev där klarar det nog bra, men som sagt om du känner någon som kan bygga ihop så köp en man bygger ihop själv! då blir allting mycket bättre

Ok, men ska ändå vänta tills vår dator är klar (från lagningen alltså). Men vår dator har F-Secure (virusskydd) och vissa säger att F-Secure blockar WoW så att man inte kan spela det elr nåt sånt!! Och sen säger dom att man måste reparera, ladda ner en massa patchar och så! Men jag tror min kompis har F-Secure och han har WoW och han spelar det utan problem (men han kör med Vista). Men kommer WoW funka till F-Secure??
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag menar bara att det inte finns någon AMD processor på 3.6GHz om den inte är klockad. Du kanske menar 2.6GHz?

 

F-secure suger skit, övertala din pappa att vi på forumet är uberl33tpros på datorer och sa att det var ett virus som pajjade datorn och så om du hade haft Kaspersky/Nod32 så hade datorn varit hel!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...