Gäst wAcko Skrivet 23 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2008 Okej, då säger jag att det inte funkar. Seriöst eller för att jag ska byta virusskydd? För att du ska byta virusskydd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 23 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2008 Håller med om att du borde byta AV, men ja för en gångs skull - det kommer funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zkAro Skrivet 24 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2008 Håller med om att du borde byta AV, men ja för en gångs skull - det kommer funka. Ok, tack så mycket för alla svar :) jag hoppas och tror att det kommer funka ;) annars vet jag att jag alltid kan fråga er! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
oddy Skrivet 25 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2008 den där processorn är nt bra. https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=202-43234 lär dig bygga datorer, denna klarar du nästan alla de senaste spelen. Angående moderkortet. Går det att byta grafikkortet i det om man känner för det eventuellt i framtiden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zkAro Skrivet 25 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2008 den där processorn är nt bra. https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=202-43234 lär dig bygga datorer, denna klarar du nästan alla de senaste spelen. Angående moderkortet. Går det att byta grafikkortet i det om man känner för det eventuellt i framtiden? Klart det går! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 25 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2008 den där processorn är nt bra. https://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Cart=202-43234 lär dig bygga datorer, denna klarar du nästan alla de senaste spelen. Angående moderkortet. Går det att byta grafikkortet i det om man känner för det eventuellt i framtiden? Ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zkAro Skrivet 25 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 25 Augusti 2008 Angående Telia skiten igen... Vilken patch var det som telia skiten trodda var en trojan? Eller F-Secure eller vad det nu heter. Någon som vet? Kanske du, Garone? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 26 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2008 Angående Telia skiten igen... Vilken patch var det som telia skiten trodda var en trojan? Eller F-Secure eller vad det nu heter. Någon som vet? Kanske du, Garone? Det var inte en WoW patch, utan en F-Secure uppdatering som nu är fixad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zkAro Skrivet 26 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2008 Angående Telia skiten igen... Vilken patch var det som telia skiten trodda var en trojan? Eller F-Secure eller vad det nu heter. Någon som vet? Kanske du, Garone? Det var inte en WoW patch, utan en F-Secure uppdatering som nu är fixad. Jaa, tack Garone! Tack så jättemycket! Men nu ska jag återgå till ämnet. Ända fram till början av detta ämne. Jag har hittat en ny dator på NetOnNet som kanske passar till WoW lite bättre! Kort fakta: 3Gb RAM Intel Celeron 440 2GHz Nvidia GeForce 7100 upp till 1024Mb NetOnNets fakta (mer nogrann): Tillverkarens art. nr.: 98.7QM70.SHP Chassi: Tower (stående) Processor: Intel Celeron 440, 2.0GHz - 800MHz FSB, 512KB L2 cache Internminne: 3GB DDR2 (1x 2GB + 1x 1GB) - 667 MHz - PC2-5300. 2 dimmplatser, 0 lediga. Max 4GB. Moderkort: - Grafik: NIVDIA GeForce 7100, upp till 1024 MB delat grafikminne Ljud: High Definition Audio 7.1, Realtek ALC888S 6 analoga ljudportar på baksidan Hårddisk: 250 GB SATA (7200 rpm) Floppy: Nej Optisk enhet: DVD-brännare Operativsystem: Microsoft Windows Vista Home Premium 32-bit Svensk Modem/ Nätverk: Ethernet 10/100/1000BT integrerat nätverksgränssnitt Högtalare: Medföljer ej Tangentbord & Mus: Multimediatangentbord och optisk mus Bildskärm: Medföljer ej Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 26 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2008 Angående Telia skiten igen... Vilken patch var det som telia skiten trodda var en trojan? Eller F-Secure eller vad det nu heter. Någon som vet? Kanske du, Garone? Det var inte en WoW patch, utan en F-Secure uppdatering som nu är fixad. Jaa, tack Garone! Tack så jättemycket! Men nu ska jag återgå till ämnet. Ända fram till början av detta ämne. Jag har hittat en ny dator på NetOnNet som kanske passar till WoW lite bättre! Kort fakta: 3Gb RAM Intel Celeron 440 2GHz Nvidia GeForce 7100 upp till 1024Mb NetOnNets fakta (mer nogrann): Tillverkarens art. nr.: 98.7QM70.SHP Chassi: Tower (stående) Processor: Intel Celeron 440, 2.0GHz - 800MHz FSB, 512KB L2 cache Internminne: 3GB DDR2 (1x 2GB + 1x 1GB) - 667 MHz - PC2-5300. 2 dimmplatser, 0 lediga. Max 4GB. Moderkort: - Grafik: NIVDIA GeForce 7100, upp till 1024 MB delat grafikminne Ljud: High Definition Audio 7.1, Realtek ALC888S 6 analoga ljudportar på baksidan Hårddisk: 250 GB SATA (7200 rpm) Floppy: Nej Optisk enhet: DVD-brännare Operativsystem: Microsoft Windows Vista Home Premium 32-bit Svensk Modem/ Nätverk: Ethernet 10/100/1000BT integrerat nätverksgränssnitt Högtalare: Medföljer ej Tangentbord & Mus: Multimediatangentbord och optisk mus Bildskärm: Medföljer ej Nej, processorn fungerar inte. bygg ihop datorn själv istället, du får garanterat inte en dator för 3000 kronor som klarar world of warcraft om du ska köpa den färdigbyggt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zkAro Skrivet 26 Augusti 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2008 Angående Telia skiten igen... Vilken patch var det som telia skiten trodda var en trojan? Eller F-Secure eller vad det nu heter. Någon som vet? Kanske du, Garone? Det var inte en WoW patch, utan en F-Secure uppdatering som nu är fixad. Jaa, tack Garone! Tack så jättemycket! Men nu ska jag återgå till ämnet. Ända fram till början av detta ämne. Jag har hittat en ny dator på NetOnNet som kanske passar till WoW lite bättre! Kort fakta: 3Gb RAM Intel Celeron 440 2GHz Nvidia GeForce 7100 upp till 1024Mb NetOnNets fakta (mer nogrann): Tillverkarens art. nr.: 98.7QM70.SHP Chassi: Tower (stående) Processor: Intel Celeron 440, 2.0GHz - 800MHz FSB, 512KB L2 cache Internminne: 3GB DDR2 (1x 2GB + 1x 1GB) - 667 MHz - PC2-5300. 2 dimmplatser, 0 lediga. Max 4GB. Moderkort: - Grafik: NIVDIA GeForce 7100, upp till 1024 MB delat grafikminne Ljud: High Definition Audio 7.1, Realtek ALC888S 6 analoga ljudportar på baksidan Hårddisk: 250 GB SATA (7200 rpm) Floppy: Nej Optisk enhet: DVD-brännare Operativsystem: Microsoft Windows Vista Home Premium 32-bit Svensk Modem/ Nätverk: Ethernet 10/100/1000BT integrerat nätverksgränssnitt Högtalare: Medföljer ej Tangentbord & Mus: Multimediatangentbord och optisk mus Bildskärm: Medföljer ej Nej, processorn fungerar inte. bygg ihop datorn själv istället, du får garanterat inte en dator för 3000 kronor som klarar world of warcraft om du ska köpa den färdigbyggt. Jaså inte? Taget direkt från WoW-Europe: Windows® 2000/XP/Vista Intel Pentium® III 800 MHz or AMD Athlon 800 MHz. 512 MB RAM. 32 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting, such as an NVIDIA® GeForce™ 2 class card or above. DirectX® 9.0c (included) and latest video drivers. 10.0 GB available HD space. DVD-ROM drive. Broadband Internet connection. Jag har strukit under processorn! Alltså, det kräver en pentinum 3:a på 800MHz. Eller en AMD på 800MHz. Men jag vet inte om det blir laggigt eller ej men det är ju 1.2GHz över kraven på den datorn (NetOnNet datorn!). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 26 Augusti 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Augusti 2008 Angående Telia skiten igen... Vilken patch var det som telia skiten trodda var en trojan? Eller F-Secure eller vad det nu heter. Någon som vet? Kanske du, Garone? Det var inte en WoW patch, utan en F-Secure uppdatering som nu är fixad. Jaa, tack Garone! Tack så jättemycket! Men nu ska jag återgå till ämnet. Ända fram till början av detta ämne. Jag har hittat en ny dator på NetOnNet som kanske passar till WoW lite bättre! Kort fakta: 3Gb RAM Intel Celeron 440 2GHz Nvidia GeForce 7100 upp till 1024Mb NetOnNets fakta (mer nogrann): Tillverkarens art. nr.: 98.7QM70.SHP Chassi: Tower (stående) Processor: Intel Celeron 440, 2.0GHz - 800MHz FSB, 512KB L2 cache Internminne: 3GB DDR2 (1x 2GB + 1x 1GB) - 667 MHz - PC2-5300. 2 dimmplatser, 0 lediga. Max 4GB. Moderkort: - Grafik: NIVDIA GeForce 7100, upp till 1024 MB delat grafikminne Ljud: High Definition Audio 7.1, Realtek ALC888S 6 analoga ljudportar på baksidan Hårddisk: 250 GB SATA (7200 rpm) Floppy: Nej Optisk enhet: DVD-brännare Operativsystem: Microsoft Windows Vista Home Premium 32-bit Svensk Modem/ Nätverk: Ethernet 10/100/1000BT integrerat nätverksgränssnitt Högtalare: Medföljer ej Tangentbord & Mus: Multimediatangentbord och optisk mus Bildskärm: Medföljer ej Nej, processorn fungerar inte. bygg ihop datorn själv istället, du får garanterat inte en dator för 3000 kronor som klarar world of warcraft om du ska köpa den färdigbyggt. Jaså inte? Taget direkt från WoW-Europe: Windows® 2000/XP/Vista Intel Pentium® III 800 MHz or AMD Athlon 800 MHz. 512 MB RAM. 32 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting, such as an NVIDIA® GeForce™ 2 class card or above. DirectX® 9.0c (included) and latest video drivers. 10.0 GB available HD space. DVD-ROM drive. Broadband Internet connection. Jag har strukit under processorn! Alltså, det kräver en pentinum 3:a på 800MHz. Eller en AMD på 800MHz. Men jag vet inte om det blir laggigt eller ej men det är ju 1.2GHz över kraven på den datorn (NetOnNet datorn!). Du kan inte lita på minimum requirements, du måste f*n minst ha en pentium 4 på 3GHz för att kunna lira normalt. Du kommer lagga extremt mycket, du kommer inte kunna befinna dig i sw/if/shattrath eller BG's. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.