Hoppa till innehåll

Så Himla Orättvist!


Layton
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 83
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det finns språk där det inte är så här. Tror det var på kurdiska man sa han till tjejer och hon till killar. Är inte säker.

Hade typ en arabiska lärare som var hälftenkurd, hälftensyriansk hon brukade säga hon till mig.

 

Det är inte det här du borde klaga över, det här är bara idiotiskt. Det finns mer orättvisa saker här i Sverige. Det här med att killar får mer lön än tjejer, att killar får bättre jobb än tjejer.

 

Och ni som klagar på hennes ålder ska inte säga så mycket. Bara för att ni har gått några år mer än henne i skolan betyder inte att ni är vuxna ni heller.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej fuska.se.

Det är klart att jag inte tror att jag kan ändra världen genom fuska.se!

Jag blir lite ledsen när alla tror att alla djur förutom människor är killar. Och det verkar som om det inte finns tjejer som är människor för den delen. Jag blir ledsen för att kvinnor inte får lika hög lön och att även fast de har bättre betyg än killar och båda söker ett speciellt jobb så får killen det oftast men inte tjejen.

Fördomar. Du tror inte det finns tjejer som har bra-betalda jobb? Eller killar som har bättre slutbetyg?

Om du var chef för en byggfirma/installationsfirma av något slag, hade du anställt tjejer för att göra det jobbet?

Om vi säger såhär att lilla Kalle här har MVG i alla ämnen, men är så fet att han inte klarar av att gå till skolan, och lilla Berta som knappt klarat sig igenom skolan söker till något jobb, så tror jag inte de väljer Kalle. Beroende på om det är praktiskt arbete man sökt till d.v.s.

Förrästen är alla som har sagt att jag whinar (Fjantigt, ni tror att ni är coola för att ni kan prata svengelsk slang)
Jag bor inte på stureplan, du får respektera andras upplevnadsstil.

 

Föresten, en fråga till, bor du på Östermalm, där deras största problem är att vems farsa som ska sitta på 1000-lappen? Skulle inte förvåna mig. Du är och förblir feminist i mina ögon. Och de där rosa lacostpikéerna samt Gucci Solglajorna får du för all del behålla.

 

 

Jag whinar lite mer senare, måste tagga till plugget nu!

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HALÅÅÅÅÅÅÅÅ!!

Heitfield, du var mycket trevlig :)

Boffaroffe, jag har inte sagt att du bor på Stureplan.

Jag bor på Östermalm det har du rätt i men jag har inte nån dum guccihandväska eller någonting.

Jag tycker om kläder som är fina och bra för miljön och billiga. INTE saker som är märkeskläder eller någonting.

Jag är ingen dum rik bitch jag är en intelligent tjej som bryr sig om de som är fattiga och brukar vara snäll!

Du är taskig Boffaroffe som tror att du har rätt men det har du inte. Jag är mer en lantig blåbärsplockare än en rik snobb. Bara för att det finns några fjantar på Östermalm behöver du inte tro att jag är det!

 

 

 

Men för tusan!!!!

Boffaroffe, är du en Moderator?

Moderatorer säger att man inte får vara taskig mot andra så är du taskig mot mig!!!

Det var det fräckaste... du är så elak!!!!

Jag skulle vilja anmäla dig men du är Moderator!!!!

Du borde inte få vara Moderator!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

haha, östermalms barn....

 

ontopic: boffaroffe är f*n inte taskig mot dig, boffaroffe är en bra moderator, och nu ska du få veta hur man kan vara elak mot någon på de sätt bara khazar kan:

 

jag tycker du är en bortskämd liten slampa, som bor på östermalm och som enbart klagar på att kvinnor har de dåligt eftersom din mamma har sagt de, eftersom din mamma tjänar mindre än din pappa och som förmodligen fick sparken/blev nekad ett jobb. om de boffaroffe skrev är taskigt så är de du skrev taskigt också, eftersom de kränker alla manliga chefer. happy?

 

lolz, anmälan, fast jag tycker ändå inte hon borde klaga med tanke på att hon bara är 10 år och förmodligen bara hört de där från hennes lärare lr något...eller snott allt av en sida

 

 

jag hör så mycket tjafs om att kvinnor har de sämre, men var finns bevisen för de? seriöst, jag har aldrig sätt/hört om statistik för att kvinnor har de sämre

 

ps. vadå fjäska?:S

 

jag säger min åsikt, lev med det, för övrigt kan du ju snacka med admin om att boffaroffe är "otrevlig". och de där med kvinno diskriminering kan du ta med fredrik reinfeldt...( vet inte ens hur hans namn stavas )

Redigerat av Khazar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förrästen är alla som har sagt att jag whinar (Fjantigt, ni tror att ni är coola för att ni kan prata svengelsk slang)

Jag bor inte på stureplan, du får respektera andras upplevnadsstil.

 

Föresten, en fråga till, bor du på Östermalm, där deras största problem är att vems farsa som ska sitta på 1000-lappen? Skulle inte förvåna mig. Du är och förblir feminist i mina ögon. Och de där rosa lacostpikéerna samt Gucci Solglajorna får du för all del behålla.

 

 

Jag whinar lite mer senare, måste tagga till plugget nu!

 

word!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Värkar inte som att några av er tycker att det är fel att bara för att man föddes som kvinna så får man (i genom snitt) 25% mindre i lön hur bra betyg man än har. Jag tror inte häller att ni hade blivit glada över att veta att man får ca 75,000-100,000 kr mindre om året + räkningar som måste betalas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Värkar inte som att några av er tycker att det är fel att bara för att man föddes som kvinna så får man (i genom snitt) 25% mindre i lön hur bra betyg man än har. Jag tror inte häller att ni hade blivit glada över att veta att man får ca 75,000-100,000 kr mindre om året + räkningar som måste betalas.

Men sen söker sig kvinnor med bra betyg till yrken som har dålig lön...ska man straffa män för det då?

 

T.ex vården, det är mycket mer kvinnor än det är män inom vården, och de kvinnor som arbetar inom vården jobbar väldigt ofta som sjuksöterska eller på någon anna position med dålig lön. Och det beror inte på att man förtrycker kvinnor, det beror på att kvinnor söker sig till det yrket av någon anledning.

 

Sen måste man komma ihåg att många kvinnor skulle inte kunna tänka sig att jobba inom ett område som är klassat som "skitigt" eller "arbetarklassen", t.ex sjöfart. De få kvinnor som finns jobbar som nautiker (på däcksidan) där det är sämre löner och mindre jobb jämfört med maskinister.

 

Det är lätt att skyllä på män, men man måste komma ihåg att kvinnor har väldigt stora möjligheter i Sverige, men väldigt få vågar ta den.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

HALÅÅÅÅÅÅÅÅ!!

Heitfield, du var mycket trevlig :)

Boffaroffe, jag har inte sagt att du bor på Stureplan.

Jag bor på Östermalm det har du rätt i men jag har inte nån dum guccihandväska eller någonting.

Jag tycker om kläder som är fina och bra för miljön och billiga. INTE saker som är märkeskläder eller någonting.

Jag är ingen dum rik bitch jag är en intelligent tjej som bryr sig om de som är fattiga och brukar vara snäll!

Du är taskig Boffaroffe som tror att du har rätt men det har du inte. Jag är mer en lantig blåbärsplockare än en rik snobb. Bara för att det finns några fjantar på Östermalm behöver du inte tro att jag är det!

 

 

 

Men för tusan!!!!

Boffaroffe, är du en Moderator?

Moderatorer säger att man inte får vara taskig mot andra så är du taskig mot mig!!!

Det var det fräckaste... du är så elak!!!!

Jag skulle vilja anmäla dig men du är Moderator!!!!

Du borde inte få vara Moderator!!!

 

Hehe, lol. Låter det rimligt att avsätta en av de bättre moderatorer fuska har haft för att han sagt något "taskigt" i en tråd. ^^

 

Hoppas jag blir moderator nu för att jag fjäskade för en moderator, oj vänta, det är jag redan

 

Men seriöst, vill du klaga på en moderator så skicka ett PM, skriv inte massa i trådarna ;)

 

Tar och låser nu, den har spårat ur.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...