Hoppa till innehåll

Bärbar Dator


t00ncheat

Rekommendera inlägg

jag ska köpa en bärbar dator. Men kan inte så mycket om bärbara så om ni vet nån prisvärd dator för 3000-4200 så skriv en länk till den helst inte än internet affär. Den ska ha minst 90 gigs hårddisk. TACKSAM FÖR SVAR!

90Gb hårddisk hade man på 1700- talet... Okej, överdrev lite... :P Men skule rekommendera absolut minst 160Gb...

 

Vad ska du anvbända den till? Hur stor skärm? Speciellt märke? Skriv allt du kan så underlättar det.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det behöver inte vara nått speciellt märke. Den ska väl klara lagra lite musik och sånt. Men jag ska väl inte spela nå tunga spel på den.så kan nån rekommendera en bra dator för 3 till 4 tusen så är det bra! Skärmen ska väl helst vara 15.4. ska väl ha den till att surfa mest.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok kan man sätta i hop en bärbar på datorbutiken eller nån sån sida för typ 3 4 tsuen

Du menar att du ska fixa egna saker? D.v.s frafik kort o.s.v.? Jag tror inte att man kan göra det på en bärbar? Men du kan ju fixa ett billigt chassi sen sätter du in hårddisk, grafik kort så att den blir runt 4-5000kr.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ok kan man sätta i hop en bärbar på datorbutiken eller nån sån sida för typ 3 4 tsuen

Hos bland annat Zepto och Dell kan du ju ändra deras befintliga bärbara datorer och välja lite mer som du vill ha det. Men jag tror inte du kommer speciellt långt under 4000 hos någon av dem. Zepto har väl färdigkonfigurerade för mellan 3000 och 4000.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ok, då vet jag kanske några datorer för dina behov :)! Undantaget är grafikkortet (på båda), men det klarar väl de spel som du vill spela. Om jag fattar rätt till "inga tunga spel" så vill du spela sånna spel som t.ex. WoW, Diablo 2, Kanske Portal, TF2 och kanske lite andra spel. Men förvänta dig inte att den datorn som jag länkar inte kommer att klara Crysis och andra framtida spel.

 

För 3790kr:

 

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP....oductTabcontent

 

För 4790kr (lite för mycket men ändå):

 

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP....oductTabcontent

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...