Hoppa till innehåll

Hjälp Med Moppen!


DiRtY
 Dela

Rekommendera inlägg

tja, tog fram min moppe idag och körde lite, men märkte 2 saker som jag behöver hjälp med.

 

1. när jag körde så bara den började sakta ner och sen stanna och stänga av sig fast jag hade typ halv tank och hade i full gas.

 

2. när jag ska stanna för att tex en bil eller nåt kommer så drar jag in kopplingen och brommsar och när jag inte har så mkt fart växlar jag ner till 2:an men sen bara den lägger av.

 

har en Honda mt5 från -92 så nån slipper fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, vet inte så mycket om mopeder men du kan ju ta och kolla oljan. Om mopeden har stått länge och inte används på ett bra tag är det bra och byta olja. Eller så kan det eventuellt vara elfel, men vad vet jag.

 

Nice moped btw

Redigerat av Strato
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

den första frågan: -om du nyss har bytt cylinder och kolv så när man åker i 30-50 km/h så kan motorn bara stanna men och typ dö. men testa då att växla ner till 3an.

 

fråga2: vet inte kan du förklara det bättre? låter den kostigt innan?

Redigerat av D48
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vet inte om det finns bensinkranar på mopeder, men är den inte på så kommer man inte långt. Annars Choke och olja. Annars kan du kolla med någon verkstad.

Xade det är en honda MT50 hehe har en sån jag. så det finns bränslekran på den.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1: Stängt av Choken?

2: Håller du lite gas när du har i friläget? På vissa mopeder måste man ha det, annars dör den. Det finns isf en liten skruv du kan skrupa på vid förgasaren. :)

Wot! ska jag lägga i friläget när jag ska stanna f*n vad jobbigt!

asså typ bara stanna i 10 sek sen köra igen

Redigerat av underwar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst OneDream

Så var det för min moppe med. den varvade ner när jag gasade (elr något sånt ^^), det var cylindern det hade blivit spruckor i.

Fast det var ju inte helt jag som lagade den, men det var iaf spruckor (stavning -.-) i cylindern :P

Redigerat av OneDream
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, vet inte så mycket om mopeder men du kan ju ta och kolla oljan. Om mopeden har stått länge och inte används på ett bra tag är det bra och byta olja. Eller så kan det eventuellt vara elfel, men vad vet jag.

 

Nice moped btw

 

lol att det är ett elfel. Men fråga på moppenet. De är lite mer inriktade på mopeder som du kanske förstår. Lycka till ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, vet inte så mycket om mopeder men du kan ju ta och kolla oljan. Om mopeden har stått länge och inte används på ett bra tag är det bra och byta olja. Eller så kan det eventuellt vara elfel, men vad vet jag.

 

Nice moped btw

 

lol att det är ett elfel. Men fråga på moppenet. De är lite mer inriktade på mopeder som du kanske förstår. Lycka till ;)

 

ok har försökt nu och väntar på svar.

Men vilket cp forum det var, skaparna har värkligen misslyckats att göra ett forum.

De kanske skulle lära sig lite av fuska.se skaparna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...