Hoppa till innehåll

Pvp Och Normal Servers


zkAro

Rekommendera inlägg

Tja! Har nyss köpt WoW och jag kör på en normal server. Men frågan är om jag kan klicka change realm som det står där uppe när man ska välja gubbe och sedan ta en PvP server och skapa nya gubbar på den servern, eller är man bunden till Normal servers när jag har tagit det?

Redigerat av Necromancer
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja! Har nyss köpt WoW och jag kör på en normal server. Men frågan är om jag kan klicka change realm som det står där uppe när man ska välja gubbe och sedan ta en PvP server och skapa nya gubbar på den servern, eller är man bunden till Normal servers när jag har tagit det?

Ja, du kan göra gubbar på vilka servrar du vill så du är inte fast till en server.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså jag fattar f*n inte skillnaden på PvP, Normal, RP och RPPVP.

Fill me in?

Har iaf min main etc. på Normal. ;)

På normal server kan du inte döda den andra factionen utan att dom har pvp påslaget, pvp server du kan du döda den andra factionen utan att dom har pvp på. RP är som en normal server fast du måste följa rp server regler rppvp är som en pvp server men med rp regler.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså jag fattar f*n inte skillnaden på PvP, Normal, RP och RPPVP.

Fill me in?

Har iaf min main etc. på Normal. ;)

På normal server kan du inte döda den andra factionen utan att dom har pvp påslaget, pvp server du kan du döda den andra factionen utan att dom har pvp på. RP är som en normal server fast du måste följa rp server regler rppvp är som en pvp server men med rp regler.

 

På PVP/RPPVP realms så åker PVP på automatiskt i Contested Zones (de heter Neutral Zones på Normal/RP realms).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En fråga: Hur sätter man på PvP?

 

Och till Hetfield05: På RP servrar så måste man prata och så allt inom spelet och man får typ inte säga "I must eat a hamburger now" för det är inte inom spelet. Så man måste följa reglerna för RP servrar som g1zm0 sa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En fråga: Hur sätter man på PvP?

 

Och till Hetfield05: På RP servrar så måste man prata och så allt inom spelet och man får typ inte säga "I must eat a hamburger now" för det är inte inom spelet. Så man måste följa reglerna för RP servrar som g1zm0 sa.

Det är ganska grovt missförstått, du får visst spamma hur mycket du vill, BARA det inte stör någon som tycker att det inte här hämma där, om ingen stör sig så händer inget.

 

Oooockså så gäller RP reglerna i /say /yell och inom vissa /party

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En fråga: Hur sätter man på PvP?

 

Och till Hetfield05: På RP servrar så måste man prata och så allt inom spelet och man får typ inte säga "I must eat a hamburger now" för det är inte inom spelet. Så man måste följa reglerna för RP servrar som g1zm0 sa.

Det är ganska grovt missförstått, du får visst spamma hur mycket du vill, BARA det inte stör någon som tycker att det inte här hämma där, om ingen stör sig så händer inget.

 

Oooockså så gäller RP reglerna i /say /yell och inom vissa /party

 

Ok. Jag kan inte så jättemycket om WoW ännu för jag har ju nyss köpt det ;)....Men jag läste något sånt på wow-europe sidan så jag trodde att det va så...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En fråga: Hur sätter man på PvP?

 

Och till Hetfield05: På RP servrar så måste man prata och så allt inom spelet och man får typ inte säga "I must eat a hamburger now" för det är inte inom spelet. Så man måste följa reglerna för RP servrar som g1zm0 sa.

Det är ganska grovt missförstått, du får visst spamma hur mycket du vill, BARA det inte stör någon som tycker att det inte här hämma där, om ingen stör sig så händer inget.

 

Oooockså så gäller RP reglerna i /say /yell och inom vissa /party

 

Ok. Jag kan inte så jättemycket om WoW ännu för jag har ju nyss köpt det ;)....Men jag läste något sånt på wow-europe sidan så jag trodde att det va så...

 

Gör dig själv och alla andra en tjänst och rolla inte på en RP server. Du kommer inte tycka om RP och RP'arna kommer inte tycka om dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...