Guggo Skrivet 17 September 2008 Rapport Dela Skrivet 17 September 2008 Är dom dum ihuve? Riktigt dumt gjort av forskarna. Varför ska dom göra en bigbang grej för att bara testa hur jorden blev till? Asså dom måsta vara ego... Riktigt skraj är jag....Du är 13, du skulle aldrig fatta. Du är 15, du skulle aldrig fatta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Scarlet Skrivet 18 September 2008 Rapport Dela Skrivet 18 September 2008 Jag är 16. Jag skulle aldrig fatta. Hur som helst om jorden skulle gå under av detta så skulle det väl ske väldigt snabbt? Så man skulle inte ens fatta vad som hände? Vad härligt. Men aldrig att människor kan skapa något som gudarna skapat. Eller naturen eller vad det är. Människorna är för små. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 18 September 2008 Rapport Dela Skrivet 18 September 2008 Jag roflade bara ja hörde mina kompisar säga det i skolan! Hahaah!! :P Jovisst, jag tror också du började rulla runt på golvet och skratta då dina kompisar sa att det finns en chans att världen skulle gå under den dan. Jag hade iaf skrattat om de verkligen hade trott på det. Ungefär som att befolkningen gått runt och varit livrädd för att det ska komma jättemyror i flygande tefat och äta upp våra hjärnor. Japp, väldigt komiskt om man bortser från detta dödsfall: http://aftonbladet.se/nyheter/article3313126.ab Är man en sån idiot förtjänar man det mer eller mindre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PurpleHaze Skrivet 18 September 2008 Rapport Dela Skrivet 18 September 2008 Jag är 16. Jag skulle aldrig fatta. Hur som helst om jorden skulle gå under av detta så skulle det väl ske väldigt snabbt? Så man skulle inte ens fatta vad som hände? Vad härligt. Men aldrig att människor kan skapa något som gudarna skapat. Eller naturen eller vad det är. Människorna är för små. Det skulle ta lång tid för jorden att sugas in i ett svart hål, om det förutspådda "mini black hole" skulle skapas så skulle jag hellre oroa mig över växthuseffekten då jorden kommer att förolyckas till orsak av det snabbare än ett svart hål som skapas av LHC. - Sylar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desajn Skrivet 18 September 2008 Rapport Dela Skrivet 18 September 2008 Håller folk fortfarande på och oroas över det här? I alla fall så ska dom göra en ``Big Bang´´ den 21 oktober. Tid vet jag dock inte. Det märker vi då dock. Sov gott och tänk om LHC och "Undergången" :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ArgSnickare Skrivet 19 September 2008 Rapport Dela Skrivet 19 September 2008 I teorin skulle det väl kunna bli ett svart hål om protonen kommer upp i ljusets hastighet och börjar klyva atomer och skapar en kedjereaktion (likt reaktionen vid en atombomb) som omvandlar massan till energi och skapar ett svart hål med jordens dragningskraft? hehe, kanske? :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 19 September 2008 Rapport Dela Skrivet 19 September 2008 De ska försöka omvandla energi till massa (samma sak egentligen), vore intressant om de lyckades Det har diskuterats om det kan skapas små svarta hål ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 20 September 2008 Rapport Dela Skrivet 20 September 2008 De ska försöka omvandla energi till massa (samma sak egentligen), vore intressant om de lyckades Det har diskuterats om det kan skapas små svarta hål ja. Förvandla energi till massa? Nej... de kolliderar två accelerarade partiklar för att leta efter Higgs partikel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 20 September 2008 Rapport Dela Skrivet 20 September 2008 (redigerat) De ska försöka omvandla energi till massa (samma sak egentligen), vore intressant om de lyckades Det har diskuterats om det kan skapas små svarta hål ja. Förvandla energi till massa? Nej... de kolliderar två accelerarade partiklar för att leta efter Higgs partikel. The Higgs boson, also known as the BEH Mechanism, is a hypothetical massive scalar elementary particle predicted to exist by the Standard Model of particle physics. It is the only Standard Model particle not yet observed. An experimental observation of it would help to explain how otherwise massless elementary particles cause matter to have mass. Elementary particle masses, and the differences between electromagnetism (caused by the photon) and the weak force (caused by the W and Z bosons), are critical to many aspects of the structure of microscopic (and hence macroscopic) matter; thus, if it exists, the Higgs boson is an integral and pervasive component of the material world. The Large Hadron Collider (LHC) is the world's largest and highest-energy particle accelerator complex, intended to collide opposing beams of protons (one of several types of hadrons) with very high kinetic energy. Its main purpose is to explore the validity and limitations of the Standard Model, the current theoretical picture for particle physics. It is theorized that the collider will confirm the existence of the Higgs boson. This would supply a crucial missing link in the Standard Model and explain how other elementary particles acquire properties such as mass. Redigerat 20 September 2008 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 20 September 2008 Rapport Dela Skrivet 20 September 2008 The Higgs boson, also known as the BEH Mechanism, is a hypothetical massive scalar elementary particle predicted to exist by the Standard Model of particle physics. It is the only Standard Model particle not yet observed. An experimental observation of it would help to explain how otherwise massless elementary particles cause matter to have mass. Elementary particle masses, and the differences between electromagnetism (caused by the photon) and the weak force (caused by the W and Z bosons), are critical to many aspects of the structure of microscopic (and hence macroscopic) matter; thus, if it exists, the Higgs boson is an integral and pervasive component of the material world. The Large Hadron Collider (LHC) is the world's largest and highest-energy particle accelerator complex, intended to collide opposing beams of protons (one of several types of hadrons) with very high kinetic energy. Its main purpose is to explore the validity and limitations of the Standard Model, the current theoretical picture for particle physics. It is theorized that the collider will confirm the existence of the Higgs boson. This would supply a crucial missing link in the Standard Model and explain how other elementary particles acquire properties such as mass. Precis... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 20 September 2008 Rapport Dela Skrivet 20 September 2008 Ja tror inte det minsta på detta. Det kommer aldrig att funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Posers Skrivet 20 September 2008 Rapport Dela Skrivet 20 September 2008 Im still alive :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.