Hanrockar Skrivet 10 September 2008 Rapport Dela Skrivet 10 September 2008 Jag har kollat runt på youtube, google mm och inte hittat något jätte bra direkt. Jag vill göra ett eget data spel. Och jag vet att jag förmodligen är sämst på det >< Men jag vill göra ett profficionelt. Jag har laddat ner game maker och det sög bokstavligen. Sedan fick jag syn på ett program som hette "challengeyou" och det var lovande. Men man kunde inte spara spelet på datan så ja nu fattar. Helst av alting skulle jag vilja ha med gubbar oxå. Finns det nån hemsida man kan fixa egna liksom 3D gubbar på? Och spara på en fil? Finns det något program gratis att göra profn spel på? Eller billigt? jag frågar extremt mycket. Sorry för det. Svara på det ni pallar // Martin Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bazti Skrivet 10 September 2008 Rapport Dela Skrivet 10 September 2008 Program som gör "proffosionella spel" genom att du klickar på 1 knapp finns inte. Gamemaker är en bra start och ger dig iaf möjligheten att testa göra simplare spel. 3D spel kräver att du gör modeller,animationer och programmerar emd ett proggrammeringsspråk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 10 September 2008 Rapport Dela Skrivet 10 September 2008 Eller att man tar ett program och sätter ihop ett 3D spel men alla spel blir likadana nästan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Miniagge Skrivet 11 September 2008 Rapport Dela Skrivet 11 September 2008 Jag har kollat runt på youtube, google mm och inte hittat något jätte bra direkt. Jag vill göra ett eget data spel. Och jag vet att jag förmodligen är sämst på det >< Men jag vill göra ett profficionelt. Jag har laddat ner game maker och det sög bokstavligen. Sedan fick jag syn på ett program som hette "challengeyou" och det var lovande. Men man kunde inte spara spelet på datan så ja nu fattar. Helst av alting skulle jag vilja ha med gubbar oxå. Finns det nån hemsida man kan fixa egna liksom 3D gubbar på? Och spara på en fil? Finns det något program gratis att göra profn spel på? Eller billigt? jag frågar extremt mycket. Sorry för det. Svara på det ni pallar // Martin najs laddar ner game maker 7.0 nu :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nafrali Skrivet 11 September 2008 Rapport Dela Skrivet 11 September 2008 Flyttar till Programmerings forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trenatos Skrivet 11 September 2008 Rapport Dela Skrivet 11 September 2008 Uhm ja, utan kunskaper inom 3D modellering, programmering, ljud inspelning, en bra spelmotor, osv. osv. kommer man inte långt. Game maker är ett ok val om man vill ha lite kul, men räkna inte med några proffs-resultat. Ett gratis program att göra spel med? C++, Blender, Audacity, där har du bra gratis grejer ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 11 September 2008 Rapport Dela Skrivet 11 September 2008 Japp, koda motorn i C++, skapa modellerna i Blender och musiken i Audacity - Då har du ett "proffosionellt spel"... Eller ja, inte om DU gör det, för jag har en känsla av att vad du än gör så suger det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hanrockar Skrivet 11 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 11 September 2008 Jag har hittat ett perfekt program. Vad det hette (är på en anann dator nu) minns jag int. Men det är skir bra. det hette typ Raycat Game MAker Tack alla iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trenatos Skrivet 11 September 2008 Rapport Dela Skrivet 11 September 2008 Har en känsla av att det inte blir "skit bra" resultat. Jag har då ingen bra erfarenhet av "Click button - Make game" program. Var därför jag investerade i en riktig spelmotor samt 3D modellerings program :) Men lycka till! Räkna inte med att göra ett nytt CS eller WoW bara ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hanrockar Skrivet 12 September 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 12 September 2008 Det gör jag int heller. Alla. Finns det någon bra hemsida att ladda upp spelen på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst pong218 Skrivet 12 September 2008 Rapport Dela Skrivet 12 September 2008 För att kunna göra ett bra 3d spel krävs program som 3d studio max (men det kostar ju en hel del 5000+) sedan krävs bara ett simplare program för att sätta ihop det hela. Jag vet inte om det är möjligt att även bygga spelets delar i autodesk inventor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Trenatos Skrivet 12 September 2008 Rapport Dela Skrivet 12 September 2008 Nej det finns ingen bra sida att ladda up dina spel på. Och det finns massor av bra ställen. Steg 1. Kontrollera vilken typ av licens programmet du använder har, har du rätt att göra vad du vill hur du vill? Steg 2. Gratis spel? Lägg upp det var som helst och sprid länkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.