Hoppa till innehåll

Göra Egna Spel?


Hanrockar

Rekommendera inlägg

Jag har kollat runt på youtube, google mm och inte hittat något jätte bra direkt. Jag vill göra ett eget data spel. Och jag vet att jag förmodligen är sämst på det >< Men jag vill göra ett profficionelt. Jag har laddat ner game maker och det sög bokstavligen. Sedan fick jag syn på ett program som hette "challengeyou" och det var lovande. Men man kunde inte spara spelet på datan så ja nu fattar. Helst av alting skulle jag vilja ha med gubbar oxå. Finns det nån hemsida man kan fixa egna liksom 3D gubbar på? Och spara på en fil? Finns det något program gratis att göra profn spel på? Eller billigt?

 

jag frågar extremt mycket. Sorry för det. Svara på det ni pallar

 

// Martin

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Program som gör "proffosionella spel" genom att du klickar på 1 knapp finns inte.

 

Gamemaker är en bra start och ger dig iaf möjligheten att testa göra simplare spel.

 

3D spel kräver att du gör modeller,animationer och programmerar emd ett proggrammeringsspråk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har kollat runt på youtube, google mm och inte hittat något jätte bra direkt. Jag vill göra ett eget data spel. Och jag vet att jag förmodligen är sämst på det >< Men jag vill göra ett profficionelt. Jag har laddat ner game maker och det sög bokstavligen. Sedan fick jag syn på ett program som hette "challengeyou" och det var lovande. Men man kunde inte spara spelet på datan så ja nu fattar. Helst av alting skulle jag vilja ha med gubbar oxå. Finns det nån hemsida man kan fixa egna liksom 3D gubbar på? Och spara på en fil? Finns det något program gratis att göra profn spel på? Eller billigt?

 

jag frågar extremt mycket. Sorry för det. Svara på det ni pallar

 

// Martin

najs laddar ner game maker 7.0 nu :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uhm ja, utan kunskaper inom 3D modellering, programmering, ljud inspelning, en bra spelmotor, osv. osv. kommer man inte långt.

Game maker är ett ok val om man vill ha lite kul, men räkna inte med några proffs-resultat.

Ett gratis program att göra spel med?

C++, Blender, Audacity, där har du bra gratis grejer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att kunna göra ett bra 3d spel krävs program som 3d studio max (men det kostar ju en hel del 5000+) sedan krävs bara ett simplare program för att sätta ihop det hela. Jag vet inte om det är möjligt att även bygga spelets delar i autodesk inventor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...