Hoppa till innehåll

Program För Indie Utveckling Av Spel


Trenatos
 Dela

Rekommendera inlägg

Blender är så j*vla svårt, Wings är mycket skönare. Sen så borde ni kanske lägga till lite mer självklara program som photoshop.

 

Också dim3 är det bästa programmet för mac ifall man vill göra spel, gratis kraftfullt och allt kodar man i java.

 

Chainsawkitten; GIMP är inte i närheten så bra som photoshop.

Det är subjektivt. De är misnt lika kraftfulla. Det enda som skiljer är i princip CMYK-support (vilket man inte behöver vid speltillverkning... faktum är att man inte behöver den alls om man inte är fotograf med übergrym kamera för >20 000:- och skrivare för >10 000:-) och gränssnittet (vilket i.m.o. är vääääldigt mycket bättre). PS's gränssnitt är fult och inte tillräckligt flexibelt för min del (man kan tycka att folk som utvecklar världens mest använda grafikprogram ändå skulle vara lite bättre på att designa, men nej då).
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blender är så j*vla svårt, Wings är mycket skönare. Sen så borde ni kanske lägga till lite mer självklara program som photoshop.

 

Också dim3 är det bästa programmet för mac ifall man vill göra spel, gratis kraftfullt och allt kodar man i java.

 

Chainsawkitten; GIMP är inte i närheten så bra som photoshop.

Det är subjektivt. De är misnt lika kraftfulla. Det enda som skiljer är i princip CMYK-support (vilket man inte behöver vid speltillverkning... faktum är att man inte behöver den alls om man inte är fotograf med übergrym kamera för >20 000:- och skrivare för >10 000:-) och gränssnittet (vilket i.m.o. är vääääldigt mycket bättre). PS's gränssnitt är fult och inte tillräckligt flexibelt för min del (man kan tycka att folk som utvecklar världens mest använda grafikprogram ändå skulle vara lite bättre på att designa, men nej då).

 

lol, Photoshops gränsnitt är det mer lättanvänt än Firefox. GIMPs gränsnitt är inte i närheten så flexibelt som ps's.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blender är så j*vla svårt, Wings är mycket skönare. Sen så borde ni kanske lägga till lite mer självklara program som photoshop.

 

Också dim3 är det bästa programmet för mac ifall man vill göra spel, gratis kraftfullt och allt kodar man i java.

 

Chainsawkitten; GIMP är inte i närheten så bra som photoshop.

Det är subjektivt. De är misnt lika kraftfulla. Det enda som skiljer är i princip CMYK-support (vilket man inte behöver vid speltillverkning... faktum är att man inte behöver den alls om man inte är fotograf med übergrym kamera för >20 000:- och skrivare för >10 000:-) och gränssnittet (vilket i.m.o. är vääääldigt mycket bättre). PS's gränssnitt är fult och inte tillräckligt flexibelt för min del (man kan tycka att folk som utvecklar världens mest använda grafikprogram ändå skulle vara lite bättre på att designa, men nej då).

 

lol, Photoshops gränsnitt är det mer lättanvänt än Firefox. GIMPs gränsnitt är inte i närheten så flexibelt som ps's.

 

Klart att GIMP är mer flexibelt. Om du bara anstränger dig kan du få det precis som du vill.

Och nej, jag tycker verkligen inte att PS:s gränssnitt är lättare än Firefox. INGENTING är som jag föredrar det.

 

Men det är faktiskt bara gränssnittet och CMYK som skiljer. De är lika kraftfulla när det gäller funktioner. Det är alltså helt och hållet subjektivt. Själv föredrar jag GIMP då jag har ett brinnande hat för PS:s gränssnitt och att jag sparar flera tusenlappar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

varför har ingen skrivit nåt om reason här!!! :huh:

reason är ett väldigt kraftfult program man gör musik med, men tyvärr kostar det runt 2000SEK för privatpersoner och mer för företag...

 

Drak GDK: ett kraftfult gratis program för utveckling av spel, man använder det direkt i C++.

(Det finns också en version som kostar pengar som är mer avancerad)

 

XNA game studio: ett program som liknar dark GDK ganska mycket som man använder med C# 2005 med bra script språk som man även kan göra spel till xbox360 i. XNA är gratis för utveckling av pc spel men man behöver ett XNA medlems konto (som kostar pengar) för att göra spel till xbox360.

 

EDIT: stavfel och till lägg

Redigerat av addeB
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blender är så j*vla svårt, Wings är mycket skönare. Sen så borde ni kanske lägga till lite mer självklara program som photoshop.

 

Också dim3 är det bästa programmet för mac ifall man vill göra spel, gratis kraftfullt och allt kodar man i java.

 

Chainsawkitten; GIMP är inte i närheten så bra som photoshop.

Det är subjektivt. De är misnt lika kraftfulla. Det enda som skiljer är i princip CMYK-support (vilket man inte behöver vid speltillverkning... faktum är att man inte behöver den alls om man inte är fotograf med übergrym kamera för >20 000:- och skrivare för >10 000:-) och gränssnittet (vilket i.m.o. är vääääldigt mycket bättre). PS's gränssnitt är fult och inte tillräckligt flexibelt för min del (man kan tycka att folk som utvecklar världens mest använda grafikprogram ändå skulle vara lite bättre på att designa, men nej då).

lol, Photoshops gränsnitt är det mer lättanvänt än Firefox. GIMPs gränsnitt är inte i närheten så flexibelt som ps's.

 

Klart att GIMP är mer flexibelt. Om du bara anstränger dig kan du få det precis som du vill.

Och nej, jag tycker verkligen inte att PS:s gränssnitt är lättare än Firefox. INGENTING är som jag föredrar det.

 

Men det är faktiskt bara gränssnittet och CMYK som skiljer. De är lika kraftfulla när det gäller funktioner. Det är alltså helt och hållet subjektivt. Själv föredrar jag GIMP då jag har ett brinnande hat för PS:s gränssnitt och att jag sparar flera tusenlappar.

 

Klart att PS är mer flexibelt. Om du bara anstränger dig kan du få det precis som du vill.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...