Hoppa till innehåll

Nästa Storebrors Lag På Gång.


Median

Rekommendera inlägg

Folk verkar tro att lagarna är riktade personligen mot dem själva. Nu vill jag höra ett bra argument för varför vi inte ska införa denna lag...

Vet du hur j*vla mycket det här inkräktar på den personliga integriteten? Privatliv är något vi alla ska kunna ta del av! Regeringen ska inte behöva kontrollera allt vad vi säger, skriver etc.

 

Vad menade du med det där?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wall of text hits you for 3147.

 

Nån som kan fixa en kortfattad version?

 

 

Kom att tänka på att dom här reglarna är lite som att ha övervaknings-kameror på toaletter, kan försöka förklara om ni inte fattar.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folk verkar tro att lagarna är riktade personligen mot dem själva. Nu vill jag höra ett bra argument för varför vi inte ska införa denna lag...

 

Vet du hur j*vla mycket det här inkräktar på den personliga integriteten? Privatliv är något vi alla ska kunna ta del av! Regeringen ska inte behöva kontrollera allt vad vi säger, skriver etc.

 

Vad menade du med det där?

 

Oj, kanske lite fel i texten.

 

Men jag menade alltså att alla ska kunna ha tillgång till sitt eget privatliv.

 

WASD: EU har alltså kommit fram till att en ny lag ska införas i diverse länder, inklusive Sverige, som omfattar kontrolleringen av ALL internet, telefoni och sms tjänster som används, nu gäller det alltså inte bara trafik på internet som går utanför Sveriges gränser.

 

Det var någon kärring som heter Gudrun Antemar som gav förslaget till EU, och regeringen kan inte precis avböja eftersom det kommer från EU, om vi inte går ut ur EU.

Redigerat av Median
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det är väl okej med viss övervakning, bara det sköts automatiskt,

utan att det är någon som sitter och läser och lyssnar.

Precis.

Vi hade en diskussion om detta i skolan, hela 95% av eleverna röstade stortsagt nej till detta & FRA.

Vi skulle se hur det skulle gå bara.

& Då sa jag, det att det är okej med en viss övervakning, men sånt här är överdrivet till 1000.

Det kommer bli typ gamla Tyskland(?) fast i modern form.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, det är väl okej med viss övervakning, bara det sköts automatiskt,

utan att det är någon som sitter och läser och lyssnar.

Precis.

Vi hade en diskussion om detta i skolan, hela 95% av eleverna röstade stortsagt nej till detta & FRA.

Vi skulle se hur det skulle gå bara.

& Då sa jag, det att det är okej med en viss övervakning, men sånt här är överdrivet till 1000.

Det kommer bli typ gamla Tyskland(?) fast i modern form.

 

Även om det sker med automatik, så kommer det att missbrukas, kan inte undvikas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Folk verkar tro att lagarna är riktade personligen mot dem själva. Nu vill jag höra ett bra argument för varför vi inte ska införa denna lag...

 

Därför att människor har rätt att leva utan att bli övervakade. Om du övervaka folk mycket och du hittar något som t.ex. att du har ringt en person som är känd prostituerad så kan du lätt pressa personen på pengar, info eller att göra som du vill. Man kan av lyssna reportrar som vill hemlighålla källor, man kan kolla vem politikerna ringer och använda det emot dem osv. Ge mig ett vettigt argument till varför den här lagen är bra?

 

Soad_token

 

Gissar på att han är rädd för terrorister och dyl. Vilket är exakt vad staten vill att man ska vara så att de kan införa fler av dessa privatlivsinkräktande lagar för att ta mer makt.

 

Hehe,nej inte är jag rädd för terrorister inte ;) Diskussioner om övervakning har varit uppe här på fuska.se förut och jag hörde det då med, om att man kan lyssna av politiker och allt sånt och jag håller med er på många punkter, det gör jag. Jag måste erkänna att jag är lite fascistisk av mig ibland faktiskt så jag tycker att staten ska ha koll på saker och ting.

 

Jag orkade heller inte läsa igenom hela första posten heller så jag har sett vem det förslagsvis är som ska ta in all information och så.

Svammlar kanske lite nu men det är för att jag måste fixa en liten grej...

 

garkan, det är väl inte så att dom installerar dolda kameror för att titta på när du runkar?
Alltid roligt med lite humor i såna här trådar XD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

garkan, det är väl inte så att dom installerar dolda kameror för att titta på när du runkar?

vem vet? dem sätter upp kameror på skolan jag går på nu

offtopic: tja på dig med, du värkar inte mycket som en råtta om du frågar mig

 

Det är för personalen ska kunna övervaka korridorerna osv, filmerna går inte till staten. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...