Hoppa till innehåll

Tjäna Pengar?


Sidney

Rekommendera inlägg

Hej!

Brände 100g på en dag för att få upp min enchantning lvl lite. Har nu bara 10g kvar och skulle vilja ha något tips vad man kan göra för att få pengar. Har tänkt på att hacka silver ore, men vet inte vart det finns mycket av den varan. Jag är en lvl 30 Troll Priest på realm Ragnaros. Mina prof är: Enchnanting lvl 115 och Mining lvl 101. Tacksam för alla tips jag kan få.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!

Brände 100g på en dag för att få upp min enchantning lvl lite. Har nu bara 10g kvar och skulle vilja ha något tips vad man kan göra för att få pengar. Har tänkt på att hacka silver ore, men vet inte vart det finns mycket av den varan. Jag är en lvl 30 Troll Priest på realm Ragnaros. Mina prof är: Enchnanting lvl 115 och Mining lvl 101. Tacksam för alla tips jag kan få.

Spendera aldrig mycket pengar på enchanting, gå en instance istället och disenchanta saker.

 

Annars är det väl o bara mina ores så mycket du kan, har hört att det är ganska dyrt på ragnaros.(?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Silver veins är ganska sällsynta så att farma såna är inte att rekommendera då det är mycket tidsödande.

Skulle träna vidare på mining så du får 125 i skill och kan mina iron då du får ca 5-20 guld per 20stack. Sålde just 2st 20stacks för 20g st, Emerald Dream pris

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Silver veins är ganska sällsynta så att farma såna är inte att rekommendera då det är mycket tidsödande.

Skulle träna vidare på mining så du får 125 i skill och kan mina iron då du får ca 5-20 guld per 20stack. Sålde just 2st 20stacks för 20g st, Emerald Dream pris

Varför inte disenchanta och sälja?

Sålde vision dust för 50g en stack.

Sålde 10 st radiant shard för 300g.

Redigerat av garkan
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej!

Brände 100g på en dag för att få upp min enchantning lvl lite. Har nu bara 10g kvar och skulle vilja ha något tips vad man kan göra för att få pengar. Har tänkt på att hacka silver ore, men vet inte vart det finns mycket av den varan. Jag är en lvl 30 Troll Priest på realm Ragnaros. Mina prof är: Enchnanting lvl 115 och Mining lvl 101. Tacksam för alla tips jag kan få.

Vänta lite.. 100g bara för att få enchanting till 115?

Jag slösade 30g för att få den till 100.

Har slösat typ 100 för att få den till 250.

Fast nu har jag ny char och bara 10 på den då jag bara slösat typ 30s ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tid = Pengar.

 

Det är inte värt att farma saker själv, såvidare man inte drar in mer än man kunde ha tjänat annars.

 

T ex, jag levlar Leatherworking

 

Ska jag skinna ihop 120 leathers (kan ta en timme) eller köpa på AH? Om priset för 6 stacks går över ca 150-160g (min vanliga "timlön") så är det bättre att köpa (sparar tid), för att du tjänar mer på att göra t ex daily quests än att farma ihop själv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...