Hoppa till innehåll

President Val

Gäst hejhejhej

President val  

49 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

• Svar 71
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst hejhejhej

när jag bodde i usa(typ 5 år sen) så var man tvungen att typ säga nån j*vla visa om att man älskar usa å dret varje morgon. Jag gick inte på nån speciell crazy skola eller nått utan i de flesta skolarna gör man sånna grejer ''/ sånt tkr jag inte om därför vill jag att usa ska bli mindre republikanskt. självklart är det inte enda anledningen att jag tkr obama ska vinna

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej varför skulle jag ha varit det?

Du kanske menar att jag hade fördomar mot USA, inte vet jag :_

I skolan ska man lära sig på att skillja på fakta och åsikter, man ska lära sig hur en säker källa ser ut och man ska skaffa sig lite baskunskaper för att kunna klara sig i livet.

Javisst, men samtidigt så saknas den felande länken och jag vet många som klarar sig mer med sin tro och Guds hjälp än att bli fylld med att människan utvecklats från primaterna.

när jag bodde i usa(typ 5 år sen) så var man tvungen att typ säga nån j*vla visa om att man älskar usa å dret varje morgon. Jag gick inte på nån speciell crazy skola eller nått utan i de flesta skolarna gör man sånna grejer ''/ sånt tkr jag inte om därför vill jag att usa ska bli mindre republikanskt. självklart är det inte enda anledningen att jag tkr obama ska vinna
Den där visan kallas för nationalsång.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, men vi delar 98% dna med vissa primater. Vi vet att evolutionen finns och stämmer, den är som du säger bevisad. Det gör ju kreationism felaktig, vilket ju betyder att man inte ska lära ut det i en skola.

Och hur vet man att Gud inte skapade primaterna som sedan utvecklades? Och kreationism bör läras ut på en skola, i värsta fall på religionskunskapen.

Jag trodde att människorna härstammade från Adam och Eva. Ska de ha bidragit med människor som sedan bidrog med primater som sedan blev människor igen? Eller hur var det du tänkte egentligen?

Sen säger man inte rakt ut att evolutionen är ren fakta, det lärs fortfarande ut som en teori med väldigt starka argument (iaf i min skola). Kreationism lärde man också ut under sagostunden aka religionskunskapen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, men vi delar 98% dna med vissa primater. Vi vet att evolutionen finns och stämmer, den är som du säger bevisad. Det gör ju kreationism felaktig, vilket ju betyder att man inte ska lära ut det i en skola.

Och hur vet man att Gud inte skapade primaterna som sedan utvecklades? Och kreationism bör läras ut på en skola, i värsta fall på religionskunskapen.

Jag trodde att människorna härstammade från Adam och Eva. Ska de ha bidragit med människor som sedan bidrog med primater som sedan blev människor igen? Eller hur var det du tänkte egentligen?

Som svar på ditt missförstånd när du krånglar till allt Primater > Människan, inte Eva & Adam > Primater > Människan Redigerat av Ubuntu
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som svar på ditt missförstånd när du krånglar till allt Primater > Människan, inte Eva & Adam > Primater > Människan

du tror alltså på evolutionen? eva och adam har aldrig existerat?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Han har framställt det ganska tydligt att han inte tror på bibeln, utan på Gud och Jesus.

Men nej, i skolan ska man lära sig FAKTA och TEORIER, inte SAGOR och MYTER.

Vill man lära sig kreationism så går man väl till en kyrka?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
  • Skapa ny...