Hoppa till innehåll

Mage Pvp


VAZE

Rekommendera inlägg

  • Svar 54
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Precis som jag trodde :) Jag är Arcane Mage med 9khp och 210 resi och jag vinner mot classer i full s3, frost mages är bus enkla att ta! vann mot några som hade bättre gear än mig och jag hade 80% och 100%hp kvar.

Det som welfares som du inte förstår är att det behövs mer def i arena på hög rating.

Somsagt så är du lowrated och kan inte alls så mycket om vad som krävs på hög rating.

Antar att frostmages kan ta classes som inte arcane mages kan ta, class/spec issues, bara för att du som arcane mage tar en frostmage bevisar ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det återstår att se, men det är inte omöjligt att Arcane är bättre än Frost även då

Tror inte att det är bättre.

Fire gav mycket mer dmg än frost i tbc, men man körde ändå frostmage/rogue istället för firemage/rogue. Guess wai?

 

Ja för att allting inte handlar om dps, som Fire Mage i PvP hade man i princip inga instant longrange attacks, arcane kan bara springa runt och dansa och spamma Arcane Barrage utan att fienden når en.

 

Hittils så är arcane bättre och jag tror att dom kommer vara det när alla dingat 80 också

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det återstår att se, men det är inte omöjligt att Arcane är bättre än Frost även då

 

Tror inte att det är bättre.

Fire gav mycket mer dmg än frost i tbc, men man körde ändå frostmage/rogue istället för firemage/rogue. Guess wai?

 

Ja för att allting inte handlar om dps, som Fire Mage i PvP hade man i princip inga instant longrange attacks, arcane kan bara springa runt och dansa och spamma Arcane Barrage utan att fienden når en.

 

Hittils så är arcane bättre och jag tror att dom kommer vara det när alla dingat 80 också

 

lolzor, aldrig i arena.

Du verkar inte förstå att det krävs mycket mer def i arena och i pvp för övrigt än vad arcane har. Arcane är bara en funspec, eller möjligtvis PvEspec.

 

Frost är och har alltid varit bäst för PvP, men du inser inte det och tänker för mycket på offense. Hur ska du dessutom klara av en arena när din mana går på några secs? Frost har bättre burst med shattercombo och fortfarande en strålande def. Frost har även en 5 sec stun som är utmärkt i rogue/mage. Försök ta en restodruid som arcane.

 

l2p ggthx

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mîhker

Fick flera frågor så jag ger flera samanfattade svar i lite blandad årdning:

 

 

Just nu är Frost bättre än Arcane i PvP, warrioren sa att han alltid tar frost mages lätt.

 

I WotLK tror jag starkt på att Arcane kommer vara bättre än Frost, ja jag har kollat på nya tallents.

 

Och jag har aldrig spelet frost :P har som sagt nyss gått från PvE till PvP så jag just nu väldigt låg rating.

 

Jag har inte jätte breda kunskaper om PvP som det ser ut nu, fokuserar på WotLK så om en vecka när patchen kommer så ska vi se om det jag säger stämmer.

 

Ja jag har en mage.

Men den warriorn möter isf bara dåliga mages. Det är skitenkelt att spöa warriors som mage. Om jag nu duellar en warrior så gör jag det alltid utan IB och WE. Då blir det mer balanserat, men det är fortfarande väldigt enkelt.

 

Jag tvivlar på att arcane kommer ha samma burst dmg som frost iom. shattercombo. Arcane Barrage har hög dmg, men inte samma burst. Som sagt så har du inte alls breda kunskaper om PvP, och heller ingen erfarenhet på hög rating, så du vet alltså inte vad som krävs av en mage i arena. Ärligt talat så tror jag att arcane kommer bli lika dåligt i förhållande till frost i WotlK som det är nu.

 

Har två frågor till dig.

 

1. Hur ska du kunna outdps;a/bursta ner en resto druid i arena som arcane?

2. Vad anser du har bäst defence abilities av frost och arcane?

 

Ja, jag har en mage med full venge/brutal.

 

Arcane är bättre, ni som säger nåt annat har inte testat nya patchen.

1. healing suger just nu, nästan alla kan outdpsa/bursta en resto druid nu

2. instant invisibility anyone?

 

Arcane mages behöver bara springa omkring och casta instant 4ks hela tiden.

 

 

btw pineapple, kan du bara gå o dö? du vet inte ett piss om wow.

Redigerat av Mîhker
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar faktiskt instant invis, vi säger att jag möter en frost mage och han har slow på sig så när han gör sin Frostbolt så gör jag instant invis efter 3 sec, så får han aldrig gjort den

 

Pineapple, kan vi komma överäns om att Arcane är mycket bättre ju nu i 1vs1? För om du provat 3.0.2 nu vet du det. Och hur det blir i arena återstår att se, men jag är övertygad om att arcane kommer vara bättre.

 

Och dina frågor, kan säga att det var jävligt lätt att ta en full holy pala och en druid som stog och slängde lifebloom från 100% till 0%, vet ej om han var resto dock

 

tack Mikher

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar faktiskt instant invis, vi säger att jag möter en frost mage och han har slow på sig så när han gör sin Frostbolt så gör jag instant invis efter 3 sec, så får han aldrig gjort den

 

Pineapple, kan vi komma överäns om att Arcane är mycket bättre ju nu i 1vs1? För om du provat 3.0.2 nu vet du det. Och hur det blir i arena återstår att se, men jag är övertygad om att arcane kommer vara bättre.

 

Och dina frågor, kan säga att det var jävligt lätt att ta en full holy pala och en druid som stog och slängde lifebloom från 100% till 0%, vet ej om han var resto dock

 

tack Mikher

Möjligtvis 1v1 mot Frost Mages eftersom dem inte tål för hög burst på dem. Men mot de flesta klasser, såsom hunters, rogues, warlocks, discipline priests kommer du nog aldrig att ta.

 

Orsaker: BM hunters kommer krossa dig med BW och därav kan du inte kita honom med Arcane Barrage. Rogues kan du knappast göra något alls emot om spelaren inte är handikappad. Instants hjälper inte så mycket mot en rogue som dödar dig i KS. Warlocks behöver jag inte ens förklara, du kommer bli uttickad av alla DoT's och du kommer inte kunna utnuka hans drainlife när den väl kommit upp. Discipline Priests kommer troligen lira defensiva och utvinna dig med dmg när de kan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar faktiskt instant invis, vi säger att jag möter en frost mage och han har slow på sig så när han gör sin Frostbolt så gör jag instant invis efter 3 sec, så får han aldrig gjort den

 

Pineapple, kan vi komma överäns om att Arcane är mycket bättre ju nu i 1vs1? För om du provat 3.0.2 nu vet du det. Och hur det blir i arena återstår att se, men jag är övertygad om att arcane kommer vara bättre.

 

Och dina frågor, kan säga att det var jävligt lätt att ta en full holy pala och en druid som stog och slängde lifebloom från 100% till 0%, vet ej om han var resto dock

 

tack Mikher

Möjligtvis 1v1 mot Frost Mages eftersom dem inte tål för hög burst på dem. Men mot de flesta klasser, såsom hunters, rogues, warlocks, discipline priests kommer du nog aldrig att ta.

 

Orsaker: BM hunters kommer krossa dig med BW och därav kan du inte kita honom med Arcane Barrage. Rogues kan du knappast göra något alls emot om spelaren inte är handikappad. Instants hjälper inte så mycket mot en rogue som dödar dig i KS. Warlocks behöver jag inte ens förklara, du kommer bli uttickad av alla DoT's och du kommer inte kunna utnuka hans drainlife när den väl kommit upp. Discipline Priests kommer troligen lira defensiva och utvinna dig med dmg när de kan.

 

Du har DEFINITIVT INTE spelat Arcane Mage efter patchen.

 

Säg inte "möjligtvist 1vs1" för jag tog en frost mage som hade ca. 3k hp mer än mig, och jag hade 80% hp kvar efter fighten.

 

Locks är lättare än någonsin just nu, rogues är halvsvåra, BM hunter tog jag också ganska lätt genom att springa och hoppa så nära honom så att han bara kan använda melee, och en Disc priest kunde typ inte heala nånting innan han var död...

Jag har kort sagt tatt alla classer du nämnde utan problem, Arcane Barrage kombinerat med Fire Blast gör ungefär lika mycket dmg som en shatter combo tror jag, har inte kollat upp det, iofs crittar shatter combo mer men Arcane Barrage och Fire Blast kan du göra i princip hela tiden och targeten måste inte vara frozen

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag gillar faktiskt instant invis, vi säger att jag möter en frost mage och han har slow på sig så när han gör sin Frostbolt så gör jag instant invis efter 3 sec, så får han aldrig gjort den

 

Pineapple, kan vi komma överäns om att Arcane är mycket bättre ju nu i 1vs1? För om du provat 3.0.2 nu vet du det. Och hur det blir i arena återstår att se, men jag är övertygad om att arcane kommer vara bättre.

 

Och dina frågor, kan säga att det var jävligt lätt att ta en full holy pala och en druid som stog och slängde lifebloom från 100% till 0%, vet ej om han var resto dock

 

tack Mikher

 

Möjligtvis 1v1 mot Frost Mages eftersom dem inte tål för hög burst på dem. Men mot de flesta klasser, såsom hunters, rogues, warlocks, discipline priests kommer du nog aldrig att ta.

 

Orsaker: BM hunters kommer krossa dig med BW och därav kan du inte kita honom med Arcane Barrage. Rogues kan du knappast göra något alls emot om spelaren inte är handikappad. Instants hjälper inte så mycket mot en rogue som dödar dig i KS. Warlocks behöver jag inte ens förklara, du kommer bli uttickad av alla DoT's och du kommer inte kunna utnuka hans drainlife när den väl kommit upp. Discipline Priests kommer troligen lira defensiva och utvinna dig med dmg när de kan.

 

Du har DEFINITIVT INTE spelat Arcane Mage efter patchen.

 

Säg inte "möjligtvist 1vs1" för jag tog en frost mage som hade ca. 3k hp mer än mig, och jag hade 80% hp kvar efter fighten.

 

Locks är lättare än någonsin just nu, rogues är halvsvåra, BM hunter tog jag också ganska lätt genom att springa och hoppa så nära honom så att han bara kan använda melee, och en Disc priest kunde typ inte heala nånting innan han var död...

Jag har kort sagt tatt alla classer du nämnde utan problem, Arcane Barrage kombinerat med Fire Blast gör ungefär lika mycket dmg som en shatter combo tror jag, har inte kollat upp det, iofs crittar shatter combo mer men Arcane Barrage och Fire Blast kan du göra i princip hela tiden och targeten måste inte vara frozen

 

Visst, arcane kan vara bättre mot vissa klasser än vad frost är, samma sak gäller mellan PoMPyro och frost. Och till 14-åringen som skrev ovan kan jag säga att det är inte lätt att få ner en kitande druid i blade's edge arena, har du försökt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...