Median Skrivet 12 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2008 Nu har EU dragit upp med ett ännu skamlöst förslag om framtiden av Internet. Telekompaketet uppmärksammades först i Juli, då några röstade ja om det. Det betyder att lagen går vidare till EU-Parlamentet och röstas om nu på onsdag. Telekompaketet är ett paket som gör att om den införs, så införs mängder, mängder av lagar som alla har något att göra med telefoni, internet etc. Och det värsta är att vissa lagar tillåter att Internet övervakas och förs vidare till PRIVATA AKTÖRER som då kan skicka t.ex. reklam riktat till dig, eller DIG! Kan mycket väl missbrukas också, då det inte är en stat som har hand om det. Fildelare kommer även kunna att bli avstängda, EU kommer att kunna filtrera datorprogram som "Lagliga" och "icke lagliga" då dom icke lagliga inte kan installeras på datorn, EU kan blocka siter som dom anser opassande. Musikbranschen har sett det här som en möjlighet att komma åt fildelare, och lämnat förslag till ändringar i sista minuten. 1984. Storebror ser dig. Källa: Sweclockers och opassande.se http://www.sweclockers.com/nyhet/8295-eu_r...natets_framtid/ Tillägg: Member States shall ensure that any restrictions to users' rights to access content, services and applications, if they are necessary, shall be implemented by appropriate measures, in accordance with the principles of proportionality, effectiveness and dissuasiveness. These measures shall not have the effect of hindering the development of the information society, in compliance with the Directive 2000/31/EC, and shall not conflict with citizens' fundamental rights, including the right to privacy and the right to due process Ett tillägg röstades igenom, och den hindrar staten etc. från att övervaka på sådant sätt att det inkräktar på privatlivet. Källa: Sweclockers. Kanske inte blir som 1984 after all, och det är väl bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 12 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2008 Godkänt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 12 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2008 Hemskt och riktigt sjukt, men visst finns det ett fåtal fördelar med det också. Nej, jag är trött på att feta gubbar i Bryssel ska mer eller mindre styra Sverige därifrån, och det här var verkligen droppen. Jag är trött på hur de tror att de kan köra med oss hur som helst. EU är väl en enda polisstat om några år. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chainsawkitten Skrivet 12 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2008 (redigerat) Vissa av sakerna är rätt så bra, andra är riktigt genomusla. Precis som ett vanligt EU-förslag... Edit: Jag kan verkligen inte säga att jag gillar EU's utveckling den senaste tiden. Redigerat 12 Oktober 2008 av Chainsawkitten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 12 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 12 Oktober 2008 (redigerat) Det var tur att det där tillägget röstades igenom. Skulle nog vara väldigt absurt om en lag röstades igenom som bryter mot en artikel i FN:s förklaring om de mänskliga rättigheterna. Redigerat 12 Oktober 2008 av Gimcor Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 13 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2008 Men varför ska dom vara så här hårda? En låt kostar ju bara 10 kr <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 13 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2008 Jag tycker att vissa ingredienser i denna kaka lät bra. Om jag fick bestämma så skulle man lägga allt arbete på att förhindra terrorism, (FRA). Allt lät bra tills jag kom till fildelning. Att stänga ner sidor, (fildelningssidor) är ganska fel. Vad tankar man från en sådana sida? Olagligt och lagligt. Att stänga av/blockera sidor skulle förstöra för dom som ja, letar efter program och då syftar jag på gratis versioner av alla olika typer. Fildelare kommer även kunna att bli avstängda, EU kommer att kunna filtrera datorprogram som "Lagliga" och "icke lagliga" då dom icke lagliga inte kan installeras på datorn, EU kan blocka siter som dom anser opassande Vad anser dom som "icke lagliga"? Kopierade program? Det låter ju bara dumt. Hur vet man vad ett lagligt program är? Vad jag vet så är alla program lagliga. linus555* Ja, en enstaka låt kostar 10kr. Men fildelare tankar inte enstaka låtar, utan hela album helt gratis, rätt eller fel? Och att dom vill blockera laddnings sidor är inte bara för musiken, utan även för film och TV. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 13 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2008 Jag tycker att vissa ingredienser i denna kaka lät bra. Om jag fick bestämma så skulle man lägga allt arbete på att förhindra terrorism, (FRA). Allt lät bra tills jag kom till fildelning. Att stänga ner sidor, (fildelningssidor) är ganska fel. Vad tankar man från en sådana sida? Olagligt och lagligt. Att stänga av/blockera sidor skulle förstöra för dom som ja, letar efter program och då syftar jag på gratis versioner av alla olika typer. Fildelare kommer även kunna att bli avstängda, EU kommer att kunna filtrera datorprogram som "Lagliga" och "icke lagliga" då dom icke lagliga inte kan installeras på datorn, EU kan blocka siter som dom anser opassande Vad anser dom som "icke lagliga"? Kopierade program? Det låter ju bara dumt. Hur vet man vad ett lagligt program är? Vad jag vet så är alla program lagliga. linus555* Ja, en enstaka låt kostar 10kr. Men fildelare tankar inte enstaka låtar, utan hela album helt gratis, rätt eller fel? Och att dom vill blockera laddnings sidor är inte bara för musiken, utan även för film och TV. Jag tror dock inte att de kommer lyckas stänga ner alla fildelningssidor. Polisen försökte ju stänga ner TPB en gång i tiden men misslyckades. Btw@Bekämpning av terrorism med FRA: Det är ju inte direkt så att det förekommer många terrorist attentat i Sverige, tycker du verkligen då att man behöver en såpass "grovt" system för att stoppa det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 13 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2008 Nej, det har inte skett några terrorist attentat i Sverige, ännu. Vem trodde att det skulle hända något med World trade center? Vad är det som får dig att tro att inget skulle drabba Sverige? Och ja, man ska använda det bästa, enligt dig det grova. Det kommer en dag då man skulle ha tackat FRA. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst wAcko Skrivet 13 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2008 Spelar ingen roll, vi pirater kommer alltid hitta en väg runt om. http://data.fuskbugg.se/skalman01/screwthegovernment.PNG Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 13 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2008 (redigerat) Sorgligt, regeringen försöker göra om Sverige till Nordkorea v0.5, snart får man väl inte ens använda internet alls FRA.. telekompaket.. Värst lär ju vara deras attacker mot fildelningen ^.^ den är mer eller mindre helt ostoppbar så länge som Internet är så öppet Anyway, hurra! Nytt debattforum! Redigerat 13 Oktober 2008 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 13 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 13 Oktober 2008 Nej, det har inte skett några terrorist attentat i Sverige, ännu. Vem trodde att det skulle hända något med World trade center? Vad är det som får dig att tro att inget skulle drabba Sverige? Och ja, man ska använda det bästa, enligt dig det grova. Det kommer en dag då man skulle ha tackat FRA. Okej, då kan vi väl lika gärna sätta upp kameror i varje krök, gata och allmäna toaletter också? Eftersom vi enligt dig behöver det bästa ifall något skulle hända. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.